• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

اخبار پلیس فارس- ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24476
  • 31 شهریور 1400 - 20:44
اخبار پلیس فارس- ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰

دپو ۱۲۱ کیلو تریاک در منزل جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل در شیراز خبر داد. سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر اینکه افرادی […]

دپو ۱۲۱ کیلو تریاک در منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل در شیراز خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر اینکه افرادی اقدام به نگهداری مقادیری مواد مخدر در یک منزل واقع در شهر شیراز می کنند، مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران منزل مورد نظر را در یکی از محله های شهر شیراز مورد شناسایی قرار داده و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، افزود: در بازرسی از آن منزل، ۱۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و در این خصوص ۳ متهم دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

سردار ملک زاده با اشاره به تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی متهمان به مرجع قضائی، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

برگزاری جلسه تجلیل از پیشکسوتان ناجا در شیراز

به مناسبت هفته دفاع مقدس، جلسه تجلیل از پیشکسوتان ناجا با حضور رئیس عفاف و حجاب وزارت کشور، مشاور فرمانده ناجا و فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، جلسه ای با حضور دکتر “رضائیان” رئیس عفاف و حجاب وزارت کشور، سردار “بهرام نوروزی” مشاور فرمانده ناجا، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس و جمعی از پیشکسوتان نیروی انتظامی استان در ستاد انتظامی برگزار شد.

در این جلسه، از اقدامات و تلاش های پیشکسوتان نیروی انتظامی استان فارس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

دستگیری ۳ اراذل و اوباش تحت تعقیب در طرح ضربتی پلیس “ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری ۳ اراذل و اوباش تحت تعقیب در طرح ضربتی پلیس امنیت عمومی خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به دنبال صدور حکم قضائی مبنی بر دستگیری ۳ نفر از اراذل و اوباش که در ایجاد مزاحمت های مکرر برای شهروندان ، درگیری های فردی ، اخلال در نظم و آسایش عمومی و بروز نارضایتی های اجتماعی نقش داشتند، موضوع شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ممسنی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و مراقبت های نامحسوس، پاتوق و مخفیگاه این متهمان شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه، هر ۳ نفر اراذل و اوباش تحت تعقیب دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با تشکر از حمایت های قاطعانه دستگاه قضا در برخورد با مجرمان، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در مسیر تحقق نظم و امنیت شهروندان، با قاطعیت با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی مردم را داشته باشند، برخورد می کند.

برگزاری جلسه نهضت خاطره گویی در ستاد انتظامی استان فارس

در اولین روز از هفته دفاع مقدس، جلسه نهضت خاطره گویی در سالن “الغدیر” ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه که به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و با حضور سرهنگ “کورش سالمی” معاون هماهنگ کننده، معاونان و روسای پلیس های تخصصی و کارکنان انتظامی برگزار شد، “محمد رضا هادوی” رزمنده و جانباز گرانقدر دفاع مقدس برای حاضران خاطرات رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس را بازگو کرد.

برگزاری جلسه اندیشه ورزی آموزش همگانی در “مرودشت

جلسه اندیشه ورزی با موضوع بررسی راهکارهای آموزش های حضوری و غیر حضوری و پیشگیری از جرایم آسیب های اجتماعی در شهرستان مرودشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این جلسه اندیشه ورزی با حضور سرهنگ “غلامرضا رنجبر” معاون عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان و به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مرودشت و اعضای درون و برون سازمانی در سالن جلسات ستاد این فرماندهی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، سرهنگ رنجبر با بیان اینکه “آموزش همگانی” فعالیتی از پیش طرح‏ریزی شده و هدف آن ایجاد یادگیری در مخاطبان در حوزه پیشگیری و جلوگیری از بروز جرایم است، گفت: آموزش همگانی با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی و مهارت ‏های فنی موجب پیدایش رفتار مطلوب به منظورکاهش فرصت‏ های مجرمانه در افراد می ‏شود.

وی بیان کرد: وقتی مردم و شهروندان از طریق آموزش همگانی از بسیاری از راه‏ های محافظت از جان و مال خود آگاه شوند، به یقین از طریق همین مشارکت ‏های مردم از وقوع جرم پیشگیری خواهد شد.

سرهنگ رنجبر خاطر نشان کرد: “آموزش همگانی و داشتن دانش انتظامی” از طریق افزایش آگاهی عمومی و بالا بردن رشد فکری افراد جامعه، همکاری در برنامه‏ های کنترل و مهار بزهکاران و ارتقای حس مسئولیت جامعه درباره وقایعی که در همسایگی و کنار محل کار افراد و شهروندان رخ می‏ دهد، می‏ تواند بر امر پیشگیری از جرم اثر مفید و مطلوبی بگذارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی مرودشت با اشاره بر اینکه امنیت یک تولید جمعی است، بر اهمیت ارتقای آموزش همگانی جامعه تاکید و بیان کرد: بر همین اساس، ضروری است همه دستگاه ها و سازمان های مرتبط در حوزه نظم و امنیت در جهت پیشگیری از جرم گام های اسای برداشته و با پلیس در ایجاد امنیتی پایدار همکاری و مشارکت کنند.

کاهش ۲۳ درصدی وقوع جرائم رایانه ای در “فسا

فرمانده انتظامی فسا از کاهش ۲۳ درصدی وقوع جرائم رایانه ای در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۱۰۲ درصد از جرائم توسط پلیس فتا کشف شده است.

سرهنگ “محمدهاشم قسام”  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: افسران پلیس فتا شهرستان فسا با تشکیل تیم های آگاهسازی اقشار عمومی، پایش فضای مجازی و برخورد با مجرمان سایبری، اقدامات گسترده ای را جهت برقراری امنیت در فضای مجازی به مرحله اجرا در آوردند که کاهش ۲۳ درصدی وقوع جرائم رایانه ای در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نتایج این اقدامات بوده است.

وی کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیر مجاز از حساب و ایجاد مزاحمت و تهدید را از عمده جرائم سایبری شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در شهرستان فسا عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به کشف ۱۰۲ درصدی جرائم رایانه ای توسط پلیس فتا، افزود: در این رابطه ۲۵ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شده اند.

سرهنگ قسام خاطر نشان کرد: با گسترش خدمات اینترنتی در سطوح مختلف زندگی، ارتقاء سطح آگاهی اقشار مردم همواره در دستور کار پلیس فتا قرار دارد که این مهم با همکاری فعالین رسانه و انتشار مستمر محتواهای آموزشی از طریق کانال های مجازی میسر می گردد و کاربران گرامی می توانند با بهره گیری از توصیه ها و هشدارهای پلیسی از وقوع جرائم سایبری پیشگیری کنند.

توقیف ۱۳ خودرو حامل کالای قاچاق در “اوز

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از اجرای طرح عملیاتی برخورد با قاچاق کالا و توقیف ۱۳ خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد .

سرهنگ ” هادی محمدیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح های عملیاتی پلیس و پیگیری مطالبات شهروندان در مبارزه با قاچاق کالا و احشام، مأموران انتظامی این شهرستان طی یک هفته گذشته ۱۳ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را در محورهای مواصلاتی توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها ۵۳ رأس احشام ، یک هزار و ۹۰۷ عدد نوشیدنی و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با بیان اینکه ارزش اموال قاچاق مکشوفه بیش از ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۱۵ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۳۱ خرده فروش مواد مخدر در “خرم بید

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری ۳۱ خرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر کریمی “در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی یک ماه اخیر اجرایی کردند .

وی افزود: با اجرای این طرح و طی چندین عملیات پلیسی ۳۱ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید در پایان از شهروندان خواست: برای جلوگیری از هر گونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هر گونه اطلاعات و اخبار خود در زمینه فعالیت افراد مخل نظم و امنیت عمومی را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۱۴۴ رأس احشام از قاچاقچیان

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” از کشف ۱۴۴ رأس احشام قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “جهرم- لارستان”، ۲ دستگاه کامیون ایسوزو حامل احشام را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های تکمیلی مشخص شد این خودروها حامل ۱۴۴ رأس احشام (گوسفند) قاچاق می باشند که خودروها توقیف و در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش احشام قاچاق مکشوفه ۵ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۳۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق در “داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ”علیرضانوشاد “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:ماموران انتظامی کلانتری “۱۳جنت” این شهرستان ،هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو ۳۸۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ “نوشاد” در پایان با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

در “کازرون”؛ دستگیری ۴۷ خرده فروش مواد مخدر

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کازرون، ۴۷ خرده فروش مواد مخدر در نتیجه اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز دستگیر شدند.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کازرون با هدف افزایش احساس آرامش فردی و اجتماعی، برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و پاسخگویی به مطالبات و درخواست های مردمی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی یک ماه گذشته اجرا کردند.

وی افزود: با اجرای این طرح و طی چند عملیات پلیسی، ۴۷ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۷ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع مواد مخدر در این طرح خبر داد و گفت: مشارکت مردم با پلیس در اجرای طرح های انتظامی و ارتقاء امنیت اجتماعی بسیار ضروری و ضامن ثبات و پایداری امنیت جامعه است.

تجلیل از مادران شهدای گرانقدر دفاع مقدس در شیراز

به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، از مادران شهدای گرانقدر دوران جنگ تحمیلی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

دیدار امام جمعه با فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت

امام جمعه شهرستان مرودشت با حضور در ستاد فرماندهی با سرهنگ “فرشید زینلی” فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “مهدی آقایی” امام جمعه شهرستان در این دیدار، زحمات نیروی انتظامی را در مقابله با جرایم و برقراری نظم و امنیت قابل تقدیر دانست و گفت: کارکنان نیروی انتظامی حافظان نظم و امنیت و ایثارگران دائمی جامعه هستند و تلاش این عزیزان در این راه ستودنی است.

در ادامه، سرهنگ زینلی نیز با اشاره به تعامل خوب و سازنده نیروی انتظامی با دفتر امام جمعه در راستای ارتقاء امنیت و آرامش روانی جامعه، اظهار داشت: نیروی انتظامی در خط مقدم حفظ امنیت است و خدمات گسترده پلیس بر هیچ کس پوشیده نیست.

اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در “پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از دستگیری ۲ سوداگر مرگ در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مطالبات به حق شهروندان طرح پاکسازی مناطق آلوده و مبارزه بی امان با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دو نفر از سوداگران مرگ را شناسایی و ضمن دستگیری آنان، مقدار ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد در پایان خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد اعتیاد در بسیاری از جرائم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت نقش دارد، پس باید به این نکته توجه کنیم که مواد مخدر یک تهدید جدی برای جامعه است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تعامل پلیس وسپاه امنیت جامعه را تضمین می کند

فرمانده انتظامی اقلید با تاکید بر تقویت تعامل پلیس با سپاه پاسداران، اظهار داشت: تعامل پلیس و سپاه امنیت جامعه را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مرادصارمی” در جلسه تعاملی با فرمانده و مسئولان ناحیه  مقاومت بسیج اقلید بر تقویت تعاملات در راستای اجرای طرح های مشترک با هدف ارتقاء امنیت در بین شهروندان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امنیت یک محصول جمعی و حاصل تعامل وهمکاری همه سازمان ها ونهادها است، تصریح کرد: افتخار بزرگ این دو مجموعه خدمت به مردم و نظام اسلامی تحت فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است .

 در ادامه، سرهنگ “خدایاری ” فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  سپاه پاسداران اقلید عملکرد پلیس و بسیج را لازم و ملزم یکدیگر دانست و تصریح کرد : هرچه تعامل و همکاری پلیس و بسیج بیشتر باشد، خدمت رسانی به مردم بهتر و آسان تر خواهد شد.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” با امام جمعه

به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با حجت الاسلام والمسلمین ” موسوی خرم” امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار امام جمعه شهرستان لارستان با تبریک هفته دفاع مقدس، بیان کرد:  امروز اصلی ترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش ها است که به خوبی توانسته است رسالت خود را به نحو شایسته و قابل تقدیری انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین “موسوی خرم” گفت: نیروی انتظامی با رافت و اقتدار در جهت امنیت شهروندان گام برمی دارد که این خود یک عبادت است.در ادامه، سرهنگ “داود امجدی” فرمانده انتظامی شهرستان لارستان ضمن تشکر از حمایت های امام جمعه از نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همیشه و در همه جا در کنار مردم بوده و حافظ نظم و امنیت آنان می باشد و با کسانی که نظم و امنیت مردم را دچار مشکل کنند، قاطعانه برخورد می کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24476

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.