• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

اخبار پلیس فارس- ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24458
  • 30 شهریور 1400 - 21:15
اخبار پلیس فارس- ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی هفته دفاع مقدس را به ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است: حیات راستین یک ملت، همواره در گرو شناخت، معرفت و توجه نسبت […]

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی هفته دفاع مقدس را به ملت شریف ایران اسلامی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

حیات راستین یک ملت، همواره در گرو شناخت، معرفت و توجه نسبت به آرمان ها و ارزش هاى خویش است و کوشش و تلاش جدى در حفظ پیشینه ها و دستاوردهاى ارزشمند و گرانقدر آرمانى و ملى هر قوم و امتى خود از جایگاه رفیع و والایى برخوردار مى باشد.

هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و استقامت رادمردان و شیرزنانی است که در لبیک به فرمان امام (ره) در دفاع از کیان آب و خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی و حماسه ای ماندگار را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند.

تاریخ هشت ساله دفاع مقدس نمادی از ایثار و شهادت و مقاومت است، حدیث هشت سال دفاع مقدس، مقاومت و مظلومیت ملتى که قله ‌هاى سربلند ایثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان مکتب، انقلاب و میهن اسلامى خویش در نوردیده و حکایت ماندگار شهیدانی است که با خون و جانشان سطر سطر تاریخ این مرز و بوم اسلامى را نگاشته‌اند.

رزمندگان اسلام طی هشت سال تمام هستی خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی، عزت، شرف و موجودیت میهن عزیزمان در طبق اخلاص گذاشتند و در سایه رهبری مدبرانه بنیانگذار جمهوری اسلامی امام عظیم‌الشأن (ره) حماسه‌ای ماندگار را خلق کردند که جهانیان را به تحیر و تحسین واداشت.

در زمان حاضر، نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس از مهمترین ضروریات جامعه در مقابله با جنگ نرم دشمن به شمار می رود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته در بین نسل امروز نهادینه شود.

اینجانب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به ساحت مقدس حضرت بقیهالله الأعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و ملت ایران تبریک عرض می نمایم .

برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در شیراز

به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، تعدادی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس و جمعی دیگر از مسئولان به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم، از پیشکسوتان دفاع مقدس و تعدادی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

کشف خودرو سرقتی در “مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه خودرو “کوییک” سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو کوییک در سطح شهرستان به سرقت رفته است، شناسائی سارق یا سارقان و کشف خودرو مسروقه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری “۱۲ بعثت” هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه خودرو کوییک که از جاده خارج و به دلایلی نامعلوم واژگون و بلاصاحب رها شده بود را مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه با استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو واژگون شده همان خودرو مسروقه است، گفت: خودرو به پارکینگ انتقال و اقدامات قانونی برای شناسائی مالک و تحویل خودرو مکشوفه به وی در حال انجام است.

کشف احشام قاچاق در “خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف ۳۱ رأس احشام قاچاق خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خنج هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این خودرو حامل ۳۱ رأس احشام قاچاق می باشد که در این خصوص خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج افزود:ارزش احشام قاچاق کشف شده بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

هشدار فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” در خصوص فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: فضای مجازی امروز جزء لاینفک زندگی است که یک دنیا فرصت و بی نهایت تهدید به همراه خود دارد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:دنیای فضای مجازی بسیار گسترده می باشد که می بایست در ابتدا این فضا را بشکافیم و فرصت های آن را شناسایی و از آن بهره بگیریم.

  وی افزود : تمامی افرادی که به اینترنت متصل می شوند و علاقه به استفاده از این فضا را دارند باید از اعتماد بیش از حد به سایر مخاطبان خودداری کرده و از اتصال رایانه هایی که عکس های شخصی و خانوادگی در آن وجود دارد به اینترنت جلوگیری کنند.

سرهنگ رزمجویی تصریح کرد: بهترین راه جهت حفظ خانواده ها از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی ارتقاء سطح آگاهی خود و خانواده در استفاده صحیح از ابزار های نوین و کنترل و نظارت بر فرزندان هنگام استفاده از این فضا می باشد و ممانعت از استفاده به هیچ وچه پاسخگو و مانع از آسیبها در این فضا نخواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم فریب و کلاهبرداری از کاربران، افسردگی، نشر مطالب دروغ را از دیگر پیامدهای منفی استفاده از شبکه های اجتماعی نامعتبر برشمرد و خاطر نشان کرد: کاربران نباید عکس ها و فیلم های خصوصی خود را در اختیار دیگران و حتی نزدیکان و اقوام خود قرار دهند.

وی تاکیدکرد: نباید بر روی هر لینکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کلیک کرد چرا که با این اقدام لینک بدافزار عکس و دیگر اطلاعات موجود شخصی سرقت و اطلاعات خصوصی دستمایه اخاذی قرار می گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم به والدین هشدار داد: با توجه به شروع فصل مدارس و استفاده ناگزیر از شبکه مجازی آموزش برای تحصیل فرزندان بایستی والدین مراقبت و نظارت بیشتری در نحوه استفاده فرزندان از این شبکه ها را داشته باشند.

کشف کالای قاچاق ۲ میلیاردی در “کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار محموله کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار هنگام گشت زنی در محور های مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه سواری پژو پارس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقادیر زیادی کالا شامل مبدل فیبر نوری، لوازم بهداشتی، دستکش، لباس و سایر اقلام قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” با خانواده شهید “زارعی

سرهنگ “مراد صارمی” فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با خانواده شهید نیروی انتظامی سربازیکم “عین الله زارعی”دیدار و ازآنان دلجویی کرد.

سربازیکم شهید “عین اله زارعی” سال ۱۳۶۲در منطقه “شلمچه” استان  خوزستان به فیض عظمای شهادت نائل گردید.

راز ۱۹ فقره سرقت در”خرامه” فاش شد

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی ، مزارع و باغ ها و کشف ۱۹ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “زمان الله کریمی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران انتظامی قرارگرفت.

وی افزود : ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده ، یک سارق حرفه ای وسابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل آمده، متهم به ۱۹ فقره سرقت اماکن خصوصی ، مزارع و باغ ها اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه در پایان از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس قدردانی و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۸۴ کیلوگرم تریاک در انبار کاه

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۸۴ کیلوگرم تریاک در اطراف این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک منزل که مواد مخدر در آن دپو شده بود را در اطراف این شهرستان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

وی افزود : ماموران انتظامی در بازرسی از آن منزل ۸۴ کیلوگرم تریاک، یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۱۱ فشنگ مربوطه که به طرزماهرانه ای در انبارکاه مخفی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در زمان حضور مأموران انتظامی در آن منزل هیچکس حضور نداشت، گفت: تلاش درجهت شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24458

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.