• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

مشاوره رایگان خانواده در محله های شهر شیراز

  • کد خبر : 24409
  • 29 شهریور 1400 - 16:45
مشاوره رایگان خانواده در محله های شهر شیراز
باتدبیر اعضا شورای ششم اسلامی شهر شیراز مشاوره رایگان خانواده در محلات به شهروندان ارائه می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های فارس، ظهر امروز عضو شورا و رئیس کمسیون برنامه‌وبودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با مدیرعامل گروه دانش‌بنیان مؤسسات بهار نکو در استان فارس بابیان اینکه ازآنجایی‌که مجموعه بهار نکو برای مشاوره به خانواده‌ها یک ظرفیت مهم در استان قلمداد می‌شود تلاش داریم با همکاری این موسسه و حمایت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهرشیرازبتوانیم متناسب با نیازهای هر محله مشاوره‌های روانشناسی به شهروندان ارائه دهیم.
سید ابراهیم حسینی بابیان اینکه در مباحث موضوعات خانواده نیاز جامعه براین است شهروندان را با مهارت‌های زندگی ازجمله؛ کنترل خشم، استرس و مهارت‌های حل مسئله و همچنین بر ارتقا سلامت روان خانواده‌ها را بیشتر با این موضوعات آشنا کنیم اظهار داشت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت موسسه بهار نکو مراکز مشاوره خانواده را در محلات برپا تا بر کیفیت سبک زندگی و برای تحکیم و همچنین تقویت بنیاد خانواده‌ها گام برداریم.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اقدامات موسسه بهار نکو را برای افزایش بنیان خانواده را مهم و کارآمد توصیف کرد و گفت:جلسه‌ای برای همکاری وهم افزایی بهار نکو با مجموعه شهرداری و شورای ششم برگزار شد تا بتوانیم با پرهیز از هرگونه شعار برای شهروندان گام برداریم.
مدیرعامل گروه دانش‌بنیان مؤسسات بهار نکو در استان فارس بابیان اینکه از آغاز فعالیت موسسه بهار نکو تاکنون بالغ‌بر ۶۵۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج این موسسه شرکت کرده‌اند، از بهبود نرخ خام طلاق در استان فارس طی سال ۹۹ خبر داد ونیز گفت: جایگاه فارس ازنظر نرخ خام طلاق سال گذشته به رتبه ١٨ کشور رسید، حال‌آنکه فارس سال ٨٩ جزو پنج استان اول کشور در این شاخص بود.
حجت‌الاسلام حمید مقامی با تشریح آموزش‌های این موسسه در ۶ سرفصل “اخلاق و حقوق زوجین، روانشناسی زن و مرد، مهارت‌های زندگی، بهداشت و مدیریت روابط جنسی، اقتصاد خانواده و تغذیه و طب ایرانی” ارائه می‌شود، افزود: فارس تنها استانی است که با شیوع کرونا، آموزش‌ها را به‌صورت آنلاین دنبال و همچنان این مهم ادامه دارد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت ازدواج سالم در پیشگیری از بروز و تشدید آسیب‌های اجتماعی، ایجاد موسسه بهار نکو و گسترش مراکز آن در کلان‌شهر شیراز را گامی مؤثر در مسیر تسهیل و ترویج ازدواج سالم و پایدار، توصیف کرد.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با تأکید بر وجود برخی چالش‌ها در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک و همچنین محدودیت و کوتاه بودن زمان آموزش‌های الزامی پیش از عقد، بیان کرد: ادامه آموزش‌ها برای زوجین جوان در پنج سال نخست زندگی مشترک در قالب همایش، کارگاه‌ها و وبی نارهای آموزشی از سوی «مؤسسه بهار نکو» و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز خانواده بهار نکو برنامه‌ریزی‌شده است.
حجت‌الاسلام مقامی بابیان اینکه نیاز به مشاوره و روانشناس بخشی از نیازهای روزمره افراد جامعه شده است، گفت: هم‌اکنون مردم برای حل مشکلات خود به دنبال متخصص حرفه‌ای حوزه روانشناسی هستند و نقش روانشناسان در این میان کاملاً روشن است به همین منظور امیدواریم با حمایت‌های مجموعه شهرداری و تدبیر اعضا شورای ششم شهر شیراز متخصصان این امر را در محلات شیراز مستقر تا خانواده‌ها مشاوره‌های موردنیاز خود را دریافت کنند.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با تأکید بر اهمیت نقش روانشناسان و مشاوران درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی گفت: هم‌اکنون افزایش طلاق و مشکلات اجتماعی واقعیتی است که در کشور روند صعودی داشته و مشاوران و روانشناسان در این حوزه باید تلاش مضاعف داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24409

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.