• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۶ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 2431
  • 06 اردیبهشت 1399 - 21:23
اخبار پلیس فارس – ۶ اردیبهشت ۹۹

کشف ۱۹۵ کیلو مواد مخدر در داراب فرمانده انتظامی استان از توقیف دو خودرو و کشف ۱۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و حشیش در شهرستان داراب خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از […]

کشف ۱۹۵ کیلو مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی استان از توقیف دو خودرو و کشف ۱۹۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و حشیش در شهرستان داراب خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به دو دستگاه خودرو وانت پیکان و پژو ۴۰۵ مشکوک و آن ها را توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این دو خودرو، ۱۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و ۴۷ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش کشف و در این رابطه ۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

۲۶۰ راس گوسفند قاچاق تحویل دامپزشکی خرم بید شد

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان خرم بید در بازرسی از یک دستگاه کامیون، ۲۶۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ “یوسف ملک زاده” در گفت‌وگو با خبرنگاه پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران ایست و بازرسی شهید “جنتی فر”شهرستان خرم بید هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۶۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ ملک زاده با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش دام‌های قاچاق مکشوفه ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

کشف ۲۸ درصدی سرقت‌ها درنیمه دوم فروردین ماه

جانشین فرماندهی انتظامی اقلید از کشف ۲۸ درصدی انواع سرقت‌ها در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

سرهنگ “عباس ظهیری”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: سرقت از جمله جرایمی است که امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازد و به احساس امنیت خانواده‌ها و آرامش و سلامت ذهنی افراد آسیب می رساند.

وی ضمن اشاره به کشف ۲۸ درصدی سرقت‌ها، افزود: این موفقیت نتیجه اجرای طرح‌های انتظامی و تلاش شبانه روزی همکاران در امر کشفیات سرقت بوده است.

سرهنگ “ظهیری” در ادامه سخنان خود به اقدامات پلیس شهرستان در نیمه دوم فرودین ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام گشت‌های غیرمحسوس، شناسایی و برخورد با افراد سابقه دار و مجرمین و همچنین اجرای طرحهای هدفمند، موفق به دستگیری ۸۴ درصدی مجرمین در این شهرستان شده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی اقلید افزود: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، اقدامات اطلاعاتی و همکاری خوب مردم با پلیس از مهمترین دلایل افزایش کشفیات سرقت در این شهرستان بوده است و رویکرد جامعه محور و توسعه مشارکت‌های مردمی می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقا امنیت و کاهش جرائم ایفا کند.

کشف محموله میلیاردی قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان یک محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “مهراب زارع پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵ دستگاه موتور سیکلت شارژی و ۷ دستگاه دوچرخه خارجی و فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ زارع پور با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند و سامانه ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات شهروندان است.

کشف سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با اعلام این خبر گفت: مأموران یگان امداد این فرماندهی حین گشت‌زنی و کنترل محور مواصلاتی ممسنی به قائمیه، موفق به شناسایی یک دستگاه وانت نیسان حامل بار قاچاق شدند.
سرهنگ “قسام” افزود: ماموران با توقیف این خودرو و بازرسی از آن، تعداد ۷۱۴ بکس معادل ۱۴۲ هزار و ۸۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

عکس سلفی در رودخانه تیرباغ قربانی گرفت

فرمانده انتظامی مرودشت از غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در رودخانه تیرباغ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه منجر به مرگ در منطقه تفریحی تیرباغ این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی این فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند .

وی افزود: در این حادثه دخترخانمی ۱۴ ساله اهل و ساکن یکی از روستاهای همجوار این منطقه تفریحی که در حال گرفتن عکس سلفی بوده است، به طور ناگهانی دچار لغزش شده و به داخل رودخانه افتاده که به علت عدم آشنایی با فنون شنا دچار غرق شدگی می شود.

سرهنگ زراعتیان خاطر نشان کرد: با تائید مرگ این نوجوان توسط نیروهای اورژانس، جسد با هماهنگی مقام قضائی به پزشکی قانونی شهرستان مرودشت منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش، خاطر نشان کرد: والدین باید مواظب فرزندان خود باشند و از تنها گذاشتن آنها کناررودخانه ها، نهرها و کانال های آب خودداری کنند و بر بازی کردن فرزندان خود نظارت داشته باشند تا شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری نباشیم .

انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه ساز سوء استفاده افراد فرصت طلب

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه انتقام جویی در فضای مجازی همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: کاربران در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند و آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه خانمی جوان به این پلیس مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام که این امر موجب در خطر بودن ابرو و سلب آسایش وی شده است لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه خود عنوان کرد مدتی قبل شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوص‌ام را به قصد تهدید و سلب آسایش برایم ارسال کرد .

سرهنگ “سلیمانی” تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

وی با اشاره به پیگیری مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی کارشناسان، افزود: متهم که همکلاسی دانشگاهی شاکی بود پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات، به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد و گفت: با وی در دانشگاه آشنا و از ایشان خواستگاری کردم ولی ایشان جواب منفی داد و این موضوع باعث شد که دست به چنین کاری بزنم که از این اقدام خود اظهار ندامت می‌کنم.

این مقام سایبری با بیان اینکه سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع ترین جرایمی است که این روزها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌ده، گفت: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت آن‌ها‌، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و باعث جریحه‌دار شدن اعتماد آن‌ها می‌شود.

وی افزود: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .

سرهنگ “سلیمانی” به شهروندان گفت: کاربران مراقب گوشی هوشمند خود که اطلاعات مهم و خصوصی‌شان را بر روی آن‌ها ذخیره کرده‌اند باشند و نکات امنیتی را همواره رعایت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، عنوان داشت: کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را با شماره تلفتن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ در میان بگذارند.

پرونده باند سارقان حرفه‌ای با کشف ۱۰۰  فقره سرقت بسته شد/ کشف ۴ میلیارد اموال مسورقه

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری باند ۷ نفره سارقان حرفه ای با ۱۰۰ فقره سرقت و کشف ۴ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان این خبر گفت: در پی افزایش سرقت‌های درون خودرو و اماکن خصوصی در برخی از مناطق شهر شیراز، تیم ویژه ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری “۱۲ فخرآباد” شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، اعضای باند ۷ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۱۰۰ فقره سرقت درون خودرو و قطعات و اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: تا کنون ۳۰ نفر از شکات شناسایی و اموال مسورقه تحویل آنان شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شده است، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی از افزایش ۷۴ درصدی کشف جرایم سرقت از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: در این بازه زمانی با همکاری پلیس آگاهی و در راستای ضریب امنیتی شهروندان، دستگیری سارقان ۲۲ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه برخورد با پدیده سرقت از دغدغه‌ها و اولویت اصلی این فرماندهی است، تصریح کرد: موفقیت پلیس در این خصوص نتیجه تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی و همکاری تنگاتنگ شهروندان با نیروی انتظامی است و مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به ۱۱۰ یا به نزدیکترین پایگاه پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2431

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.