• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
استاندار فارس:

همبستگی اجتماعی و امید و نشاط در جامعه، فرهنگ عفاف و حجاب را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 24299
  • 27 شهریور 1400 - 19:46
همبستگی اجتماعی و امید و نشاط در جامعه، فرهنگ عفاف و حجاب را تقویت می‌کند
استاندار فارس گفت: تقویت همبستگی اجتماعی، امید، نشاط و شادابی، صیانت از بنیان خانواده، ترویج ازدواج از دیگر مواردی است که موجب ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، استاندار فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی فرهنگی بوده است، بر لزوم استفاده از زبان اقناع و محبت و حاکمیت بر قلوب برای ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد و در ادامه گفت: علاوه بر به کارگیری برخوردهای قانونی در مواقع لازم باید از طریق اقناع سازی به مخاطب اثبات کنیم که حجاب موجب محدودیت او نیست بلکه برایش مصونیت به دنبال می‌آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب با بیان اینکه وظیفه استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی سیاست‌گذاری، کنترل و نظارت و هدایت است، عنوان کرد: وظیفه اجرا قوانین بر عهده سایر دستگاه ها و نهادها است که این وظیفه در قانون مشخص شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود بندهای قانونی برای تحقق این وظایف مدیریت ارشد در زمینه تامین اعتبار و استفاده از امکانات موجود بر لزوم استفاده بیشتر از این بندهای قانونی در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد.
استاندار فارس با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام که فرموده‌اند« همانا گناه تا هنگامی که پنهان باشد تنها به گناهکار آسیب می‌زند و هنگامی که آشکار باشد و اعتراضی به آن نشود به همه افراد جامعه آسیب می‌زند»، اظهار کرد: بی حجابی و بد حجابی نیز از مصادیق گناهان آشکار است که علاوه بر فرد گناهکار به جامعه آسیب وارد می‌کند.
به اعتقاد دکتر رحیمی نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه جزء باورداشت‌های فرهنگی و ارزش‌های دینی ما است که برای این امر باید در سه حوزه فرد،خانواده و جامعه برنامه ریزی خاص انجام شود.
وی بیان کرد: بی تردید برنامه ریزی در این زمینه امکانات و الزامات خاصی می‌طلبد که باید با هماهنگی و هم افزایی به تامین این امکانات بپردازیم.
استاندار فارس برنامه ریزی در زمینه نهادسازی برای فرهنگ عفاف و حجاب را سبب تعمیق این فرهنگ دانست و تاکید کرد: حفظ و پاسداری از این باورهای ارزشمند همواره در دستور کار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
دکتر رحیمی عملیاتی شدن هر برنامه‌ای در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند اراده جمعی و پویایی نهادهای فرهنگی، دولتی و خصوصی دانست.
به باور استاندار فارس مشکلات اقتصادی و بیکاری رابطه ای مستقیم با ترویج ناهنجاری ها و مفاسد در جامعه دارد و به همین علت است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر شعار و دستور العمل هر سال را بر مبنای موضوعات اقتصادی مطرح می‌کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی فرهنگی بوده است، بر لزوم استفاده از زبان اقناع و محبت و حاکمیت بر قلوب برای ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد و در ادامه گفت: علاوه بر به کارگیری برخوردهای قانونی در مواقع لازم باید از طریق اقناع سازی به مخاطب اثبات کنیم که حجاب موجب محدودیت او نیست بلکه برایش مصونیت به دنبال می‌آورد.
تقویت همبستگی اجتماعی، امید، نشاط و شادابی، صیانت از بنیان خانواده، ترویج ازدواج از دیگر مواردی است که به اعتقاد استاندار فارس موجب ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد: همه دستگاه ها باید بر اساس دستور العمل ها و وظایف تعریف شده به امر مهم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بپردازند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24299

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.