• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

نقش موثر رسانه در معرفی سومین حرم اهل بیت (ع)

  • کد خبر : 24293
  • 27 شهریور 1400 - 15:50
نقش موثر رسانه در معرفی سومین حرم اهل بیت (ع)
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: رسانه‌ها به عنوان یک ابزار فرهنگی نقش موثری در معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) و تعریف جایگاه ویژه‌ی آن دارند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در نخستین نشست خود با خبرنگاران بر اهمیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها بر فضای فکری، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذار هستند و امیدواریم که این جلسات استمرار پیدا کند و گفت و شنود‌های موثری داشته باشیم.

او با بیان اینکه رسانه خیلی مهم است در عصر قدیم هم مهم حضور داشته که آیاتی در قرآن نیز به آن پرداخته است، افزود: رسانه چشم و چراغ جامعه و ترسیم‌کننده مسیر کلی جامعه بشری است و رسانه آنقدر مهم است که جنگ امروز بشر جنگ رسانه‌ها است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با بیان اینکه سرنوشت بشر را همین رسانه‌ها رقم می‌زنند، افزود: رسانه آنقدر مهم است که بزرگان اقتصادی دنیا ۹۰ درصد بودجه را خرج تبلیغ می‌کنند. رسانه آنقدر مهم است که استکبار جهانی و صهیونیست‌ها از همان ابتدا رسانه‌ها را در دست گرفتند و امروز بزرگترین رسانه‌ها در دست این گروه است.

کلانتری با اشاره به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی بیان کرد: قدرت‌های استکباری ناتوی فرهنگی را برای این منظور درست کردند که با ائتلاف رسانه‌ها یک ابرقدرت را نابود کنند که موفق هم شدند.

او با بیان اینکه همان قدرت‌ها امروز هم از تمام ابزار و قدرت خود استفاده می‌کنند تا یک حقیقت را باطل جلوه دهند گفت: می‌خواهند شهید را جای جلاد بگذارند و حقایق را وارونه جلوه کنند بنابراین رسانه را نباید دست کم گرفت که البته رسانه شامل هر آن چیزی است که پیامی را منتقل کند اعم از فیلم و کتاب و روزنامه و خبرگزاری و … باشد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با بیان اینکه در جنگ فرهنگی همه این موارد و حتی نوع پوشش تاثیر دارد، عنوان کرد: تقاضا این است که از تمام ظرفیت این ابزار مهم استفاده شود یک لحظه نباید غفلت کنیم.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به تعبیر تئوریسین‌های غربی بزرگترین انقلاب مردمی جهان در طول تاریخ است، تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد مشروب فروشی‌ها بیش از مساجد بود و رژیم هم به دنبال غربی‌سازی فضای کشور بود، اما انقلاب از مساجد شروع شد و مساجد بزرگترین انقلاب مردمی جهان را رقم زدند.

کلانتری با تاکید بر اینکه نباید ابزار‌هایی که در اختیارمان است کوچک بشمریم، گفت: رسانه ابزار اصلی کار حرم مطهر است، رهبری فرمودند اینجا سومین حرم اهل بیت است بنابراین رسانه‌ها در تحقق این مهم نقش مهمی دارند و می‌توانند این مفهوم و جایگاه سومین حرم را در کشور و جهان اسلام مطرح کنند و جز حضور موثر رسانه برای تحقق این مهم راهی نیست.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی درباره تغییرات آستان و برنامه‌های پیش رو نیز گفت: باید فضا، ظرفیت‌ها، امکانات و موانع را رصد و بررسی می‌کنم و تغییراتی در مدیریت‌ها رخ خواهد داد، اما در حال حاضر نمی‌توانم برنامه بدهم.

او با بیان اینکه حرم مطهر باید یک سند جامع به عنوان نقشه راه داشته باشد، عنوان کرد: یک هئیت اندیشه‌ورز مستمر از اندیشمندان حوزه‌های مختلف برای حرم تشکیل می‌شود و برای تحقق جایگاه سومین حرم علاوه بر استان فارس و دستگاه‌های اجرایی درون استانی نهاد‌های بالادستی درس سطح کشور هم باید ورود کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24293

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.