• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

اخبار پلیس فارس – ۲ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 2425
  • 02 اردیبهشت 1399 - 16:40
اخبار پلیس فارس – ۲ اردیبهشت ۹۹

کشف ۱۵۵ کیلو تریاک در نی‌ریز فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز، ۱۵۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با  خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: صبح امروز مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون که […]

کشف ۱۵۵ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز، ۱۵۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با  خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: صبح امروز مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون که از جیرفت عازم تهران بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار “حبیبی” افزود: در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۵۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کابین کامیون جاسازی شده بود کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند ، عنوان داشت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

رفع تصرف اراضی ملی ۷ میلیاردی در  سپیدان

جانشین فرماندهی انتظامی استان از رفع تصرف  69 هزار و ۳۹۵ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۷ میلیارد ریال در شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اجرای طرح مقابله با زمین خواری و رفع تصرف منابع طبیعی از چنگ زمین خواران، ماموران انتظامی شهرستان سپیدان با دستور مقام قضائی و همکاری اداره منابع طبیعی، یک  فقره   زمین خواری  به  مساحت ۶۹ هزار و ۳۹۵ متر از اراضی ملی که در بخش “بیضا” این شهرستان توسط  یک  نفر  به صورت غیر قانونی  تصرف شده بود را خلع و رفع تصرف کردند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این اراضی، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد .

این مقام انتظامی از عموم شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰گزارش کنند.

توقیف خودرو حامل ۲۶ راس گوسفند فاقد مجوز درآباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک وانت نیسان حامل ۲۶ راس احشام فاقد مجوز به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، حین کنترل خودروهای عبوری موفق به توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام فاقد مجوز شدند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌، ۲۶ راس گوسفند فاقد مجوز قانونی کشف شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام کشف شده ۵۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، خاطر نشان کرد: احشام کشف شده پس از سیر مراحل قانونی تحویل اداره دامپزشکی شدند.

۱۰۰ راس گوسفند قاچاق در فراشبند کشف شد

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف یک کامیون حامل ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق به ارش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “کرامت‌الله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در ورودی فراشبند، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ، ۱۰۰ راس گوسفند بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل را کشف کنند.

سرهنگ “برومندی” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با ۲۱ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با ۲۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، سارق اماکن خصوصی را حین سرقت شناسایی و در یک عملیات موفق آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۲۱ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در “سیاخ دارنگون” کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در بازرسی از یک منزل در “سیاخ دارنگون”، ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “سیاخ دارنگون” این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۲ رأس گاو قاچاق درممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان ، ۲ دستگاه کامیون متوقف و در بازرسی از آن‌ها، ۱۲ رأس گاو قاچاق کشف شد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی قائمیه به نورآباد، به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مظنون و آنها را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، ۱۲ راس گاو قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “قسام” با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک قابل سرایت به انسان است؛ جا به جایی و نقل و انتقال احشام بدون مجوز بهداشتی می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

دستگیری  ۸ سارق در یک روز  در جهرم 

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری ۸ سارق و کشف ۸ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اجرای طرح مبارزه با سارقان، ماموران انتظامی این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۸ نفر سارق را دستگیر کنند.

سرهنگ “حیدری” با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی‌ و تخصصی به ۸ فقره انواع سرقت اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه افراد مشکوک و ناشناس، سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

مال خر افیون فروش به دام پلیس داراب افتاد

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری توزیع کننده مواد افیونی که اقدام به خرید اموال مسروقه در این شهرستان می کرد خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: با کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع گسترده مواد افیونی توسط فردی سابقه دار در یکی از محلات شهر داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های میدانی ماموران انتظامی حاکی از آن بود که این فرد سابقه دار به جای دریافت وجه نقد از مشتریانش (افراد معتاد) بابت تهیه مواد مخدر، اموال مسروقه را از  آنها اخذ می کند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از اطمینان از فعالیت‌های مجرمانه این فرد خرده فروش با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی، ۷۱۰ گرم مواد مخدر از نوع شیره تریاک و تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه متهم  در بازجویی به عمل آمده به خرید اموال مسروقه از افراد معتاد بابت تامین مواد مخدر اعتراف کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری کلاهبردار تبلیغ کننده وام آسان بدون ضامن در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری کلاهبرداری که در یکی از سایت‌های تبلیغاتی به بهانه اعطای وام از شاکی ۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان اعطای وام فوری بدون ضامن از وی کلاهبرداری کرده است که رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: متاسفانه شاکی در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی فریب تبلیغات اغوا کننده ارائه تسهیلات بانکی به صورت آسان را خورده و با یکی از این افراد در واتساپ ارتباط برقرار می‌کند.

وی افزود: معمولا افرادی که با این شگرد از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند ابتدا با ارائه فرم‌ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد افراد را جلب می‌کنند، به طوری که شهروندان فریب می‌خورند و اقدام به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک خود و واریز مبلغ ۱۰ میلیون ریال به حساب فرد می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی، متهم موزد شناسایی قرار گرفت و برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

این مقام سایبری با بیان اینکه متقاضیان دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، گفت: شهروندان اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران فضای مجازی درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir “بخش ارتباطات مردمی” گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2425

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.