• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
رئیس کل دادگستری فارس خبر داد:

هزارهکتار اراضی ملی از دست متصرفین خارج شد

  • کد خبر : 24134
  • 21 شهریور 1400 - 19:16
هزارهکتار اراضی ملی از دست متصرفین خارج شد
رئیس کل دادگستری استان فارس از رهاسازی هزارهکتار اراضی ملی از دست متصرفین در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: با کسانی که به اراضی ملی تعرض و تجاوز کنند، قاطع ترین و شدیدترین برخوردها در قالب قانون صورت می گیرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی روز یک شنبه بیست و یکم شهریورماه در آئین افتتاح قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، ابراز کرد: برای کسانی که اراضی ملی را تصرف می‌کنند شعب ویژه ای در سطح استان، در دادسراها، دادگاه ها و دادگاه تجدید نظر ایجاد شده است.
وی بیان کرد: در این قرارگاه به منظور برخورد قاطع و سریع با ساخت و سازهای غیرمجاز، یکی از معاونین دادستان مشارکت حداکثری دارد.
این مقام مسئول از حمایت بی قید و شرط دادگستری استان فارس از جهاد کشاورزی، در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز نیز سخن گفت.
وی با بیان اینکه قرارگاه با هدف انجام سریعتر و بهتر امورات راه اندازی شده است و به منظور تداوم این امر، اقدامات قرارگاه باید پایش شود، افزود: در کنار همه اقدامات صورت گرفته، بنیه حقوقی کارشناسان اداری که در این زمینه فعالیت می کنند باید تقویت شود.
موسوی با تاکید بر پیشگیری از تصرفات غیرقانونی، تصریح کرد: در مواردی که قانون اجازه داده است با مردم همکاری شود به عنوان مثال در اراضی شیبدار در موارد قانونی مانع احداث باغ نشویم.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در هفته آینده جلسه ای با حضور مقامات طراز اول استان برگزار و باغ شهرهای موجود تعیین تکلیف می شود.
قرارگاه مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز کشاورزی با مدیریت جهادی راه اندازی شد
در ادامه این آئین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه کار در شرایط غیرمتعارف یکی از مفاهیم مدیریت جهادی است، گفت: قرارگاه های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با مدیریت جهادی راه اندازی شده است.
احمدطمراسی ابراز کرد: علی رغم کمبود امکانات، راه اندازی هشت قرارگاه در استان فارس در دستور کار قرار دارد که این مدل رفتاری در بحث زمین نشان از اراده و اقدام جهادی در اجرای امورات محوله است.
وی افزود: پیشنهاد می شود هر واحد باغ شهری غیرمجاز به صورت پروژه ای و با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات استان به طور کامل قلع و قمع شود.
قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در کشور، ۸۱ هزار از عرصه های کشاورزی، ملی و محیط زیست راضی مناطق شمال و غرب شهرستان شیراز را مورد پایش قرار می دهد. در آئین افتتاح این قرارگاه، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس، سیدمحسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مدیران ستادی و شهرستانی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24134

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.