• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

مشکلات کانون های مساجد باید پیگیری شود

  • کد خبر : 24072
  • 20 شهریور 1400 - 22:40
مشکلات کانون های مساجد باید پیگیری شود
حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در مساجد شیراز، گفت: باید مبنا را محور بودن مساجد قرار داد و مسائل و دغدغه های کانون های مساجد در هر محله به شکل ویژه دیده شود.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در مساجد شیراز، گفت: باید مبنا را محور بودن مساجد قرار داد و مسائل و دغدغه های کانون های مساجد در هر محله به شکل ویژه دیده شود.
حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس امروز ۲۰ شهریور در جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری منتخب شیراز که به میزبانی شورای اسلامی این شهرستان برگزار شده بود، گفت: سال ها منتظر بودیم فضایی ایجاد شود که در محیط شورای اسلامی شهر با نمایندگان مردم گفتگویی پیرامون مسجد شکل گیرد که زمینه فراهم شد.
وی افزود: فرصت شورای انقلابی و مومن که ایجاد شده بهترین راهکار برای حمایت از مساجد است و فرصت فراهم است تا عزیزان دغدغه و مطلب خود را مطرح کنند تا پیگیر رفع مشکلاتشان باشیم.
حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه باید مبنا را محور بودن مساجد قرار داد، خاطرنشان کرد: اگر بناست تحولی ایجاد شود، باید این تحول از دل مسجد شکل گیرد و اگر قرار است آسیب ها از بین برود، باید مسائل و دغدغه های کانون ها در هر محله ای به شکل ویژه دیده شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از پیگیری و اجرای طرح مسجد محوری خبر داد و افزود: مدل طرح های مسجد محوری در شیراز با حدود ۵۰ مسجد فعال شکل می دهیم و بعد به همه مساجد تسری پیدا خواهد کرد.
همچنین علی اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه با بیان اینکه این جلسه بیشتر برای استماع صحبت های اصحاب مسجد است، گفت: مسجد پایگاه اصلی و مهمترین پایگاه انقلابی هر محله است و برای الگوسازی مسجد در خدمت اصحاب مساجد خواهیم بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برنامه مسجد محوری از قبل وجود داشت که گام اول برای شنیدن مسائل و گام دوم مطالب را به صورت طرح مورد بررسی قرار خواهیم داد تا مبنای مسائل از دل مجموعه های فرهنگی و مساجد احصا شود.
سلطانی همچنین تاکید کرد: جلسات مفصل تری خواهیم گذاشت و نگاه به شهرداری باید به نگاه راهبردی تبدیل شود تا حرکت های خوب فرهنگی شکل گیرد و اگر قرار است نقشه راهی شکل گیرد، باید نظرات اصحاب مسجد در این نقشه راه مورد توجه باشد.
براساس این گزارش، محمدتقی تذروی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد از ۱۰ فرهنگسرا بیشتر است چرا که آنان با عشق و علاقه به مسجد کار می کنند، تاکید کرد: مسجد محور محله است و اگر مسجد محوری شکل گیرد، بسیاری از مسائل حل می شود.
وی افزود: ۱۱ کانون فرهنگی هنری مساجد شیراز در ۱۱ منطقه شهری به عنوان محور مشخص شوند تا کار تقسیم و با برنامه ریزی کارها به سایر کانون های منطقه اجرا شود.
خاطرنشان می شود: در این جلسه مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز به بیان مسائل و مشکلات پیش روی و ارائه راهکارها پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24072

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.