• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

صیانت از جایگاه رسانه و فعالین آن نخستین گام است

  • کد خبر : 24055
  • 20 شهریور 1400 - 21:51
صیانت از جایگاه رسانه و فعالین آن نخستین گام است
شورای تبیین مواضع بسیج رسانه استان فارس در نامه ای مشکلات رسانه را مطرح و برای کمتر شدن و حل مشکلات پیشنهاداتی ارائه کردند.

به گزارش سحاب پرس، شورای تبیین مواضع بسیج رسانه استان فارس طی نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مشکلات و دغدغه های عرصه رسانه را مطرح کردند و پیشنهاداتی را جهت رفع مشکلات پیشنهاد دادند.

جناب آقای دکتر اسماعیلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی 
با سلام و احترام
با تبریک صمیمانه رای اعتماد و انتصاب شایسته  جنابعالی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد و آرزوی موفقیت و توفیق حضرتعالی در این جایگاه و مسئولیت خطیر و از نگاه همراهی و هم اندیشی و هم افزایی و تعامل  حداکثری که بدون تردید، مد نظر جنابعالی است، نکاتی چند در خصوص عرصه حیاتی فعالیت رسانه ها و …  را به استحضار می رساند:
۱- عرصه رسانه امروز بدون تردید مهمترین ، اثر گذارترین، پرقدرت ترین و در عین حال خطیر ترین شناسه در مسیر توسعه است، که بارها درکلام مقام معظم رهبری مشاهده کرده ایم .ضریب اهمیت رسانه در نگاه اسمانی ایشان تا انجایست که در مراسم تنفیذ واولین جلسه هیئت دولت باحضور جنابعالی بخشی از فرمایشاتشان را به این مقوله اختصاص دادند.
بزرگان و فلاسفه معاصر کنونی جهان هزاره سوم را هزاره رسانه ها و ارتباطات دانسته و آنها را ابرقدرت های قرن جدید می دانند.
وقوف بی تردید جنابعالی به تاثیر بالای نقش رسانه و همراهی آنان به عنوان مهمترین عامل  در تحقق اهداف توسعه ای کشور در طول مدت زمان ارائه برنامه ها و … بارقه  های امید به تحول و ارتقاء جایگاه رسانه و فعالین عرصه رسانه ای  کشور را بارور ساخت !
۲- براین باوریم که اولویت اول و اساسی برای موفقیت در این مسیر ارزشمند، صیانت از جایگاه ارزشمند رسانه و فعالین آن می باشد که بر اساس این باور ، آموزش و پژوهش و به روز بودن دانش رسانه ای و دروازه بانی تخصصی فعالین آن اعم از خبرنگاران ، نویسندگان ، عکاسان خبری و … نخستین گام است!
جناب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ! ورود به عرصه هر گونه فعالیتی در همه  گروه‌ها و رده های شغلی و … نیازمند داشتن حداقل های تخصصی است ، بر این اساس شرط داشتن حداقل های تخصصی برای فعالیت های رسانه ای را می توان در قالب آیین نامه ای جامع و مدوّن ، اجرایی نمود !
۳- بدون تردید اگر  فرمان ۸ ماده ای رهبر فرزانه انقلاب  در خصوص مبارزه با فساد توسط مسئولین بدرستی انجام گرفته امروز شاهد حجم قابل توجه فساد و پرونده های مرتبط با آن و متاسفانه هزینه بالای فرهنگی و  اجتماعی وقوع آن نبودیم!
جدا از وظایف دستگاه ها و نهاد های قانونی که وظیفه پیشگیری،  پی گیری ، نظارت و … برخورد  با فساد را بر عهده دارند ، رجاء واثق داریم که ارتقاء و حمایت از  جایگاه رسانه ها و خبرنگاران و فعالین رسانه ای در نظارت آگاهانه و هوشیارانه و توام با سلامت عمل، به عنوان نماینده مستقیم و بی واسطه افکار عمومی و دیده بانی امین ، صادق و موثر در پیشگیری و مبارزه با فساد و ترویج فرهنگی لازم  ، ضرورت امروز  کشور خواهد بود !
۴- در مدت دو سال از وقوع اپیدمی  ویروس کرونا که تمام جهان و نیز کشور و مردم عزیزمان را درگیر تبعات مختلف آن نموده است ،  بخش رسانه و فعالین آنها که طبیعتا  ماهیتی عمومی دارند ، متاسفانه دچار آسیب های جدی و عمدتا اقتصادی شده اند که در بیان این آسیب حداکثری ، رسانه ها و فعالین آنها ، دچار مظلومیتی و خسارتی مضاعف شده اند و حمایت فوری و عاجل از آنها  ضرورتی بر حق و … است  که استدعا داریم رسیدگی  به این مهم را در  اولویتی خاص قرار دهید!
۵- حمایت از فعالین رسانه ای که بعضا به لحاظ ماهیت کار اطلاع رسانه ای و بدون نیت سوء از سوی نهاد ها و دستگاه های اجرایی و دیگر بخش ها مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرند و نیز پی گیری حضور موثرتر نمایندگان رسانه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان‌ متولی قانونی رسانه ها  ، در هیئت منصفه دادگاه‌های مطبوعات دیگر درخواست جامعه رسانه ای کشور از حضرتعالی است !
۶- جناب دکتر  اسماعیلی،  وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، صیانت از امنیت شغلی  خبر نگاران و دیگر فعالین رسانه ها  را از جنابعالی به عنوان متولی اصلی و قانونی و اجرایی جامعه رسانه ای کشور  مجدانه خواستاریم ، معاونت محترم مربوطه را بطور ویژه در این خصوص موظف فرمایید !
۷- تقویت جایگاه تشکل های غیر دولتی و صنفی رسانه ای ، فارغ از هر نوع سلیقه و دیدگاه و منشی (که بدون تردید معتقد و ملتزم به اصول قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، این خون بهای شهیدان والامقام و میراث ارزشمند  امام راحل ( ره ) می باشند)  را از جنابعالی انتظار داریم !
 قطعا  تقویت تشکل های صنفی رسانه ای  ، باعث خواهد شد  از یک سو جنابعالی  یاورانی امین ، صادق و مطلع به همراه داشته باشید و از سوی دیگر جامعه رسانه ای کشور احساس واقعی حمایت ، تعامل و ارتباط حداکثری  با وزیر خود داشته باشند؛تعاملی که قطعا ثمرات و محصولات ارزشمندی برای سه ضلعی، رسانه، وزرات ارشاد و مردم‌ شریفمان به ارمغان خواهد آورد!
پیشنهادات:۱. تشکیل نظام صنفی رسانه
۲. راه اندازی تشکیلات جدید برای عملیات رسانه ای در خاک دشمن به زبان جامعه هدف
۳. راه اندازی باشگاه خبری ذیل خبرگزاری های رسمی به منظور آموزش و تربیت و کیفی سازی تخصصی فعالان رسانه
۴. تقوبت زیرساخت های رسانه ای با استفاده از استارتاپ های فعال در ابن حوزه
۵. افزایش اختیارات معاونت مطبوعاتی در حمایت از رسانه ها
۶.افزایش شوراهای حل اختلاق رسانه ها برای جلوگیری ار پرونده های قضایی و بار پاسخگویی دولت
۷.کمک به تحقق جبهه واحد رسانه ای
۸. مجوز دار کردن کانال ها و صفحات با عضویت های بالا
۹.قرار گرفتن بسیج رسانه درردیف مراجع استعلامی جهت صدور مجوز رسانه
سربلندی روز افزون  جنابعالی  در مسیر خطیر فرهنگ ایران اسلامی عزیز را از درگاه پروردگار متعال آرزومندیم.
شورای تبیین مواضع بسیج رسانه استان فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.