• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
در دیدار استاد محمد نعمتی عنوان شد؛

تاکید تولیت حرم مطهر بر احیای هنراسلامی و تجلیل از مفاخر مکتب خوشنویسی شیراز

  • کد خبر : 23962
  • 17 شهریور 1400 - 20:18
تاکید تولیت حرم مطهر بر احیای هنراسلامی و تجلیل از مفاخر مکتب خوشنویسی شیراز
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار با استاد محمد نعمتی خوشنویس ملی و کاتب جهانی قرآن کریم بر تقدیر و تجلیل شایسته از مروجان فرهنگ و هنر اسلامی تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، در این دیدار که در منزل استاد نعمتی(موزه هنرخطوط خوشنویسی نسخ و ثلث) انجام گرفت، تولیت حرم مطهر از آثار وی در نگارش ۲۴ جلد قرآن خطی، ادعیه و زیارات به نگارش درآمده به خطوط اعلای ثلث و نسخ، بازدید و با این استاد هنراسلامی واحیاگر کتابت کلام وحی، دیدار وگفتگو نمود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری با مهم و ضروری دانستن سرکشی و بازدید از محل فعالیت فعالان عرصه هنر ناب دینی و انقلابی اظهار داشت: ایشان حقیقتا عمر گرانبهایشان را یکپارچه در خدمت قرآن گذرانده و در این مسیر، منشاء خیر و برکت هستند.
وی ادامه داد: کتابت قرآن، توصیه پیامبر اکرم(ص) است و در عصر نزول وحی، کاتبان کلام وحی هم بوده اند و بزرگترین آنان مولای متقیان و امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب(ع) هستند، برخی از بزرگان صحابه پیامبراسلام(ص) این سنت نبوی کتابت وحی را دنبال کردند و در همه اعصار اینگونه بوده که هنر در خدمت قرآن به صحنه آورده شده و بحمد الله این مساله از صدر اسلام تاکنون استمرار داشته است.

این استاد دانشگاه و مدرس دروس عالی فقه و اصول حوزه علمیه در ادامه افزود: کتابت کلام وحی و خوشنویسی یکی از کارهای فرهنگی بسیار مهم در زمان های مختلف بوده است. وقتی هنر در خدمت دین بیاید شعاع جدیدی پیدا می کند و عرصه های جدیدی را فتح می نماید.
تولیت حرم مطهر بیان داشت: هرکدام از تابلوهای خط و خوشنویسی وکتابت استاد نعمتی برای خودش یک دنیا حرف دارد. هنرشناسان و کسانی که در وادی هنر خوشنویسی کارکرده اند می توانند ارزش های مادی و معنوی آنها را بفهمند و متوجه شوند.
وی تاکید کرد: لازم است درآستان مقدس حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام جایگاه و پایگاهی خاص برای انجام امور هنری و بویژه هنر خوشنویسی ایجاد شود و این هنر بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.
تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) خاطرنشان کرد: این بارگاه منور باید به عنوان قطب فرهنگی استان و جنوب کشور و حتی تمام ایران مطرح شود و ترویج هنرهای اسلامی نظیر خوشنویسی و کتابت در دستور کارمان باشد تا فرهنگ اصیل اسلامی بیش از پیش گسترش پیدا کند.

این نویسنده و پژوهشگر برتر کشور درحوزه دین و معارف قرآنی گفت: باید فضای بهره مندی عموم مردم از معارف قرآنی و دیدن آثار هنری و خصوصا دیدن زیارتنامه ها و ادعیه و قرآن های به نگارش درآمده هنرمندان عزیزی نظیر استاد نعمتی فراهم شود. آثار هنری، نباید محصور بماند بلکه باید در منظر عامه مردم به نمایش درآید تا عموم عاشقان قرآن کریم از دیدن آن ها بهره مند شده ولذت ببرند و از این آثار، جوانان و هنرمندان فکر و ایده جدید بگیرند و تشویق شده و به فکر خلق آثار تازه ی هنری و ارزشمند باشند.

شایان ذکر است درپایان این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبرکلانتری عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس جامعه اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه فارس نیز حضور داشت، تولیت حرم مطهر با اهدای هدیه تبرکی این بارگاه منور از تلاش های خالصانه استاد محمد نعمتی در وادی هنر تقدیر بعمل آورد و برای این چهره ماندگار هنر، سلامتی و توفیقات روزافزون، آرزو کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23962

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.