• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز؛

برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در شیراز

  • کد خبر : 23879
  • 15 شهریور 1400 - 20:32
برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون در شیراز
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، پیگیری و برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز واکسیناسیون ۲۴ ساعته در شیراز را در دستور کار اعضای ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه قرار داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی به عنوان مهم ترین نکته برای مقابله با بیماری کووید۱۹، راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون کرونا در شیراز را در دستور کار اعضا قرار داد.

او با اعلام اینکه بر اساس مطالعات علمی، درصد ابتلا و مرگ و میر در افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند بسیار کمتر از افرادی است که واکسینه نشده اند، از مردم خواست به برخی شایعات در مورد واکسن های کرونا توجه نکنند و با حضور در مراکز واکسیناسیون در استان بر اساس گروه های سنی و شغلی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

رییس دانشگاه تزریق یک میلیون و ۷۲۸ هزار دوز واکسن به مردم فارس تاکنون را حاصل تلاش تمام مجموعه دانشگاه و عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون کرونا در استان عنوان و از تلاش آنان برای توسعه ایمنی و سلامت مردم تقدیر کرد.

دکتر لطفی در بخش دیگری از نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، کاهش سن جانباختگان کرونا را تاسف آور و نگران کننده برشمرد و از مردم استان به ویژه جوانان خواست به رعایت اصول پیشگیری، خودمراقبتی و دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا توجه ویژه ای داشته باشند.

او در ادامه با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، از افزایش موارد ورودی بیمارستان های استان و روند صعودی درصد تست های مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

رییس دانشگاه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت به ویژه «زهرا ترابی» شهید مدافع سلامت مجتمع درمانگاهی امام رضا(ع) و شهید مطهری، گفت: جانفشانی و فداکاری مجموعه سلامت و کادر درمان را ستودنی و برگ زرینی در کتاب افتخارات مدافعان سلامت عنوان کرد.

دکتر لطفی با اشاره به برگزاری آزمون های دستیاری برای ۴۸ گروه آموزشی کلان منطقه پنج کشور در شیراز، از برگزارکنندگان این آزمون برای اجرای بسیار خوب این رویداد علمی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در شرایط بحران کرونا قدردانی کرد و مرکز جدید جامع آزمون های الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز را الگویی برای کشور خواند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، روند اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در استان و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد.

سیصد و نود و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، صبح امروز پانزدهم شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد./۱۰۲

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23879

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.