• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

شیراز میزبان سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام عشایر است

  • کد خبر : 23859
  • 15 شهریور 1400 - 19:04
شیراز میزبان سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام عشایر است
دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام عشایر کشور گفت: این آیین روز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه به میزبانی شیراز و با حضور مجازی شاعرانی از سراسر کشور در سالن اداره آموزش و پرورش عشایری فارس و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش سحاب پرس، یازدهمین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی به میزبانی شیراز، با حضور شاعرانی از سراسر کشور و انتخاب شانزده شعر از تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و قم و با همکاری سپاه عشایر، اداره کل آموزش و پرورش عشایری فارس، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، حوزه هنری، سازمان تبلیغات، دبیرخانه شورای فرهنگی هنری عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد، به میزبانی مؤسسه فرهنگی هنری رهروان اندیشه امامت اداره امور عشایر، برگزار می شود.

دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام عشایر کشور در شیراز با اعلام این خبر، اظهار کرد: به دلیل خلأ فرهنگی، ارزشی و مذهبی که در این زمینه احساس می‌شد و همچنین با توجه به نداشتن متولی خاصی در حوزه فرهنگی اجتماعی عشایر اقدام به برگزاری این یادواره کردیم.

امین الله قربانی کشکولی افزود: برای معرفی اقوام و عشایر نباید تنها به نوع لباس و پوشش آنها اکتفا کنیم. حدودیازده سال است که اقدام به برگزاری رویدادی با عنوان شب شعر عاشورایی برای اقوام و عشایر شده است و خوشبختانه در این عرصه پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده‌است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما بین‌المللی شدن این سوگواره است،یادآوری کرد: سوگواره شعر عاشورایی در حال حاضر در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود و درصدد هستیم که شرایطی فراهم کنیم تا این رویداد در سطح بین‌المللی هم برگزار شود.

قربانی کشکولی بیان داشت: این سوگواره از سوی عشایر و اقوام مورد استقبال قرار گرفته است. این در حالیست که متولیان امور فرهنگی در استان از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس آن طور که باید ما را در برگزاری این رویداد همراهی نمی کنند.

 وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از تهران نهایتا در استان خواستند که برگزاری این سوگواره را به یک موسسه دیگر داده شود در حالی که این سوگواره به نام عشایر است و ما عزم خود را جزم کرده‌ایم که این سوگواره را در هفته جاری برگزار کنیم.

او با بیان اینکه با برگزاری شب شعر عاشورایی تاکنون بیش از چهارصد شاعر با بیش از یک هزار و دویست شعر شناسایی شدند،گفت: روی آوردن شاعران اهل سنت به سرایش شعر درباره امام حسین(ع) و روز عاشورا و همچنین تولید محتوا و تبدیل این اشعار به نوحه و مداحی از دستاوردهای این سوگواره به شمار می‌رود.

دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی، اعلام کرد: این سوگواره روزچهارشنبه ۱۷ شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در سالن ۳۰۰ نفری اداره آموزش و پرورش عشایری فارس برگزار می شود. البته برای شاعران شرکت کننده از سایر استان ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23859

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.