• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

در ایام کرونا اجازه ندهیم محدودیت ها ما را از خانواده شهدا و ایثارگران غافل کند

  • کد خبر : 23852
  • 15 شهریور 1400 - 18:45
در ایام کرونا اجازه ندهیم محدودیت ها ما را از خانواده شهدا و ایثارگران غافل کند
استاندار فارس گفت: بی تردید مهمترین راه برای تبلیغ و ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت، رفتار عملی ما است که بتوانیم راه این شهدا و ایثارگران را ادامه دهیم و فارغ از رنگ و ریا در خدمت مردم، کشور و نظام باشیم.

به گزارش سحاب پرس ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر اینکه ملتی که شهادت را سعادت و شهید را سعید می‌داند همیشه در بلندای قله افتخار و عزت‌مندی ایستاده است، عنوان کرد: انسان‌های پرورش یافته در مکتب نبوت و امامت شهادت و آزادی و تحقق اهداف الهی انسانی را آرمان نهایی خود می‌دانند و فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ آزادگی و حق باوری یک ملت تلقی می شود.

رحیمی با بیان اینکه قطعا در ۴۳ سال عمر پر برکت جمهوری اسلامی شاهد مصادیق واقعی ایثارگری بودیم، اظهار کرد: از برکات جانفشانی های شهدا و ایثارگران، مملکت در آرامش است و ملت در عزت مندی هستند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش در جامعه نهادینه شود و شمول آن تمام جامعه را در بر بگیرد، تحقق این هدف را نیازمند تبیین تبلیغ و ترویج این فرهنگ دانست.

وی ادامه داد: بی تردید مهمترین راه برای این تبلیغ و ترویج، رفتار عملی ما است که بتوانیم راه این شهدا و ایثارگران را ادامه دهیم و فارغ از رنگ و ریا در خدمت مردم، کشور و نظام باشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه رفتار مسئولان را تحت نظر دارد، عنوان کرد: هر چقدر ما به رفتار و اعمال شهدا نزدیک شویم یک نوع تبلیغ و ترویج عملی این فرهنگ را به مردم ارائه داده‌ایم.

وی همچنین برنامه ریزی برای میزبانی «کنگره شعر ایثار و زنان عاشورایی» را امری پسندیده دانست و گفت: برگزاری چنین کنگره ای به ساختار و سازمان و برنامه، دستگاه اجراکننده ، تهیه محتوا، برآورد هزینه، تعیین وظایف دستگاه ها و… با تشکیل یک کمیته ویژه دارد.

رحیمی برگزاری جشنواره ملی عکس ایثار را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: در سال‌های گذشته وقایع ثبت شده خاصی وجود دارد که به نمایش در آمدن آنها در قالب عکس از اثر گذاری خاصی برخوردار است.

وی افزود: این تصاویر می‌تواند طیف وسیعی از جمله تصاویر با ارزش و والای جبهه و جنگ یا از خودگذشتگی ها درحوادثی همچون آتش‌‌سوزی و سیل و … را در بر گیرد.

دکتر رحیمی با ارزشمند دانستن «طرح سپاس» و تاکید بر اهمیت آن، ابراز امیدواری کرد با برچیده شدن شیوع بیماری کرونا مراودات و بازدیدهای حضوری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران همچون گذشته تداوم یابد.

وی بیان کرد: محدودیت های کرونایی نباید ما را از احوالات این خانواده های گرانقدر غافل کند.

رحیمی عنوان کرد: راه هایی همچون تماس تلفنی و یا حضور در فضاهای باز بخشی از این مشکلات را برطرف می‌کند.

 به اعتقاد استاندار فارس توجه به اجرای نواهای حماسی خاصی که یاد آور وقایع ویژه ای همچون جنگ یا اتفاقات بزرگی مانند رحلت امام(ره) هستند می‌تواند موجب تلطیف فضای جامعه باشد و بی شک اجرای زنده آنها مورد توجه مردم نیز قرار میگیرد.

وی همچنین بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23852

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.