• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز:

سومین حرم اهل بیت (ع) از بودجه های ملی و استانی برای تحقق جایگاه مذهبی برخوردار شود

  • کد خبر : 23793
  • 14 شهریور 1400 - 18:07
سومین حرم اهل بیت (ع) از بودجه های ملی و استانی برای تحقق جایگاه مذهبی برخوردار شود
فرخ زاده گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نباید در آخر جدول شهرهای دارای بودجه و امکانات مذهبی ایران قرار داشته باشد و باید از بودجه های ملی و استانی برای تحقق جایگاه مذهبی خود برخوردار شود.

«محمد فرخ زاده»، امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور) در پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید از بودجه های ملی و استانی با همیاری دستگاه های مختلف برای ایجاد یک برنامه مدون و با زمان بندی مشخص برای تحقق جایگاه شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) استفاده کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نباید در آخر جدول شهرهای دارای بودجه و امکانات مذهبی ایران قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: شیراز هنوز موفق به اجرای آن و پیوستن به کنوانسیون شهرهای ایمن نشده است در حالیکه در بحث ایمنی شهری ردیف بودجه ای در سال ۹۷ در خصوص شهر ایمن مصوب شد و شهر ایمن برای تمام اقشار از جمله سالمندان، کودکان، نابینایان، معلولین، افراد کم توان و … باید از نظر خدمات هشری، حمل و نقل و … ایمن باشد.

فرخ زاده با ابراز خرسندی از درخشش شیراز در عرصه های ورزشی بیان کرد: با افتخار آفرینی  برادران پهلوان و کشتی گیران قهرمان محمدرضاگرایی، محمدعلی گرایی و محمد حسن زاده در رشته ورزشی بسکتبال در المپیک آغاز و درخشش بانوی ساره جوانمردی  با شکستن رکورد جهانی در رشته تپانچه و همچنین افتخار آفرینی مهدی اولاد، دلاور شیرازی در پرتاب وزنه کلاس F11 و سمیرا ارم، علی اصغر جوانمردی و مجتبی کمالی در پارالمپیک مایه افتخار شهر شیراز است.

وی ادامه داد: موضوع حاشینه نشینی باید مورد رسیدگی ویزه قرار بگیرد زیرا در مدیریت شهری و فرهنگ سازی شهری بسیار تاثیر گذار است و باید با مساعدت نمایندگان مجلس و سایر سازمان ها یک برنامه  مدون آسیب های حاشینه نشینی را شناسایی و رفع کنیم تا شاهد مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها نباشیم.

فرخ زاده با اشاره به تعیین و تکلیف سد «تنگ سرخ» نیز گفت:  منطقه «تنگ سرخ» شیراز این روزها تحت تاثیر فعالیت های غیر قانونی متخلفانی قرار گرفته است که تیشه به ریشه سنگ های این منطقه می زنند و استخراج بی رویه موجب اختلالات در کارکرد های اکولوژیکی منطقه و آسیب رسانی به به زیستگاه حیوانات و گیاهان منطقه شده است.

وی تصریح کرد: اجرای سد «تنگ سرخ» باعث جمع آوری باران های بلاتکلیف و خدادادی در پاییز و زمستان می شود و ایجاد فضای تفرجی در بوستان «طبیعت» و اشتغال مولد و تغییر رویکرد های اجتماعی  در منطقه را در پی خواهد داشت. 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23793

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.