• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

اخبار پلیس فارس – ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 23787
  • 13 شهریور 1400 - 13:24
اخبار پلیس فارس – ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰

دیدار سردار حبیبی با خانواده شهید رسول قلندری فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید گرانقدر ناجا “رسول قلندری” در شهرستان ” اقلید” دیدار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” و هیأت همراه در سفر به شهرستان اقلید با خانواده شهید والامقام ناجا “رسول قلندری” دیدار و به مشکلات آنان رسیدگی […]

دیدار سردار حبیبی با خانواده شهید رسول قلندری

فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید گرانقدر ناجا “رسول قلندری” در شهرستان ” اقلید” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” و هیأت همراه در سفر به شهرستان اقلید با خانواده شهید والامقام ناجا “رسول قلندری” دیدار و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

شایان ذکر است، شهید “قلندری” از نیروهای ژاندارمری بود که سال ۱۳۶۰ در جبهه های نبرد حق بر علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “آباده

فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۴۲ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۴۲ خرده فروش و معتاد، ۲ کیلو تریاک، ۲۲۲ گرم هروئین، ۹۰ گرم شیشه و ۲۷کیلو گرم سایر مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” تصریح کرد: دستگیری ۱۱ سارق، کشف ۱۷ فقره انواع سرقت‌ها، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۵۵ دستگاه وسایل نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح می باشد.

این مقام انتظامی از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در طول سال جاری خبر داد و عنوان داشت: از اولویت‌های پلیس، ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، جمع آوری معتادان پر خطر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش می‌باشد.ژ

دیدار شهردار و اعضای منتخب شورای شهر “مرودشت” با رئیس پلیس

شهردار واعضای منتخب شورای شهر مرودشت با حضور در ستاد انتظامی با رئیس پلیس شهرستان مرودشت دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اعضای ششمین دوره شورای شهر مرودشت چند روز پس از شروع به کار رسمی این شورا با سرهنگ “فرشید زینلی” فرمانده انتظامی مرودشت دیدار و از مجموعه انتظامی این شهرستان در راستای برقراری نظم و امنیت انتخابات ۱۴۰۰ تقدیر و تشکر کردند.

در این دیدار، فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ضمن تبریک به اعضای شورای شهر، گفت: با توجه به ساختار مدیریت شهری در مرودشت، شورای شهر می تواند زبان گویا ومطالبه مردم باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شورای شهر به عنوان حلقه واسط ارتباطات مردم و نهادهای دولتی می­تواند در تسریع خدمتگزاری و اجرای وظایف محوله به نحو قابل توجهی موثر باشد.

سرهنگ زینلی ادامه داد: مشکلات مردم در مرودشت می تواند با زبان گویای شورای شهر به مسئولین و با بهترین کیفیت مطرح گردد، همچنین با توجه به جایگاه این شورا می­تواند مطالبه گری اجرای خواسته­های نهادهای دولتی را هم به نحو احسن داشته باشند.

گفتنی است در پایان افراد حاضر در جلسه دیدگاه و نظرات خود را در حوزه­های ارتقاء امنیت اجتماعی، خدمات شهری، ترافیک و مقابله با مواد مخدر بیان کردند.

تلف شدن ۹ رأس گوسفند در “سرچهان”

فرمانده انتظامی شهرستان “سرچهان” از برخورد یک دستگاه خودرو سمند با ۹ رأس گوسفند و تلف شدن آن ها خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه سواری سمند با گله احشام در محور سرچهان به قادرآباد، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های انجام گرفته مشخص شد که بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو سمند با گله احشام، ۹ رأس گوسفند تلف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه علت این حادثه عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو سمند اعلام شده است، از رانندگان انواع وسایل نقلیه خواست تا هنگام عبور از محورهای روستایی نکات ایمنی را رعایت کنند.

کشف احشام قاچاق در “داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۷۰ رأس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران پاسگاه انتظامی “دولت آباد” شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مکشوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی از این کامیون ۷۰ رأس گوسفند قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر در “جهرم” اجرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از اجرای طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر و دستگیری ۱۳ سوداگر مرگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: طرح برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر، با هماهنگی قضائی در چندین نوبت طی ۱۰ روز اخیر در شهرستان جهرم به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح، ۱۳ توزیع کننده موادمخدر شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی، در چند عملیات غافلگیرکننده دستگیر شدند.

سرهنگ رزمجویی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان، ۴ کیلو و ۲۱۲گرم تریاک، ۷۴۰ گرم ماری جوانا، ۷ حقه وافور،۳عدد ترازوی دیجیتال و مقادیری دیگر از مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در پایان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ همواره در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی است و شهروندان هرگونه خبر در خصوص تهیه و توزیع موادمخدر را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تقدیر جمعی از هیئت های مذهبی شهرستان اقلید از پلیس

جمعی از هیئت های مذهبی شهرستان “اقلید” از فرمانده انتظامی به دلیل تلاش های شبانه روزی در برقراری نظم و امنیت درایام محرم تقدیر و تشکرکردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی ” دراین دیدار بیان داشت : کارکنان پلیس به لحاظ اینکه شبانه روز برای تامین نظم و امنیت مراسم عزاداری و آرامش مردم تلاش می کنند اجر و پاداش تلاش ها و مجاهدت ایثار گونه آنها در نزد پروردگار متعال بالا است.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه مکتب عاشورا، دانشگاه انسان سازی ، عزت ، عظمت ، اقتدار و شهادت است، گفت : اجر و پاداش کارکنان پلیس به دلیل تلاش های شبانه روزی در برقراری نظم و امنیت عزاداری های امام حسین (ع) کمتر از عزاداران نیست.

هشدار در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه های طلافروشی

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه های طلا فروشی، توصیه هایی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه های طلافروشی توصیه هایی را ارائه داد.

۱-مغازه های طلا فروشی و کارگاه های طلاسازی خود را حتما به زنگ اخبار و آژیر خطر و دوربین مدار بسته مجهز نمایید.

۲-قفل های درب اصلی مغازه که شب هنگام مورد استفاده قرار می گیرد باید نشکن بوده و از ضریب امنیتی بالا برخوردار باشند.

۳-به هنگام تعطیلی مغازه حتی به هنگام ظهر که مدت تعطیلی مغازه ۲ الی ۳ ساعت می باشد حتما باید ویترین را از جواهر آلات خالی و آنها را به گاو صندوق انتقال دهید.

۴-حتی المقدور سعی نمائید مغازه های طلا فروشی و کارگاه های طلا سازی بدون نورگیر ساخته شوند.

۵- در مغازه از کولرهای گازی که بدون نیاز به کانال کشی کار می کنند استفاده کنید و در غیر این صورت کانال های کولر را به نحوی طراحی نمائید که سارقان نتوانند از طریق آنها به داخل مغازه راه یابند.

۶-حتما با هماهنگی کلانتری محل و اتحادیه صنف زرگران، نسبت به انتخاب فرد مطمئنی، به عنوان شبگرد در محدوده بازار زرگرها اقدام نمائید.

۷-با همکاری رئیس صنف زرگران ، حتما ساعات مشخصی برای شروع به کار و تعطیلی مغازه های طلافروشی تعیین کنید تا ضمن بالا رفتن ضریب امنیتی ، درصد وقوع سرقت ها کاهش یابد.

۸- در صورت مشاهده هرگونه فرد مجرم و یا مشکوک، ضمن تماس با پلیس ۱۱۰ ،حتما مشخصات وی را به خاطر سپرده تا در صورت انجام چهره نگاری، تصویر دقیقی از مجرم به دست آید.

کاهش تصادفات نیازمند عزم همگانی است

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” گفت: کاهش تصادفات درون شهری نیازمند مشارکت نهادهای مربوطه در امر اصلاح زیرساخت ها و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان و عابران پیاده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در این خصوص اظهار کرد: بهبود شرایط کنونی تصادفات درون شهری مستلزم مشارکت نهادهای مربوطه در امر اصلاح زیرساخت های عبور و مرور و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان وسایط نقلیه، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده است.

وی عدم رعایت حق تقدم عبور، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را مهم ترین عامل تصادفات در سطح شهرستان فسا عنوان کرد و گفت: با تجزیه و تحلیل آمار موجود، در تصادفات به وقوع پیوسته سال جاری، ۵۳٫۵۶ درصد موتورسیکلت، ۳۷٫۹۱ درصد خودرو و ۸٫۵۳ درصد عابران پیاده دخیل بوده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا افزود: در صورتی که رانندگان هنگام عبور از معبرهای فرعی به اصلی و در تقاطع ها حق تقدم را رعایت کنند،  از انجام کارهایی مانند صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن بپرهیزند و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات خواهیم بود.

جمع آوری ۱۳ معتاد متجاهر در “ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری ۱۳ معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی”در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در جهت جلب رضایت عمومی مردم، ماموران انتظامی شهرستان ارسنجان، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را اجرا کردند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در مجموع ۱۳ معتاد متجاهر جمع آوری و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری موادمخدر از نوع تریاک و هروئین کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان افزود: همچنین در اجرای این طرح، تعداد ۴۶ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و ۱۹ دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف شد.

سرهنگ فرهادی با اشاره به جلب و دستگیری ۱۵ متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی بودند، افزود: اجرای این طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

برقراری نظم و امنیت هدف مشترک پلیس و دستگاه قضایی

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” در دیدار با رئیس حوزه قضایی این شهرستان گفت: برقراری نظم و امنیت هدف مشترک پلیس و دستگاه قضایی است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مصطفی توکلی” در جلسه تعامل قضایی با رئیس حوزه قضایی شهرستان پاسارگاد ضمن تقدیر از تلاش های بی شائبه فعالان دستگاه قضا در شهرستان، اظهار داشت: مجموعه انتظامی شهرستان به عنوان ضابط دادگستری همچون گذشته در اجرای احکام قضایی و برای پیشبرد اهداف مشترک که برقراری و حفظ نظم و امنیت می باشد، با تمامی توان آمادگی دارد.

وی با اشاره به اینکه تعامل همه جانبه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با برنامه ریزی درست و هدفمند،امنیت اجتماعی مطلوب در سطح جامعه را به دنبال دارد، افزود: تفاهم و تعاملات دستگاه قضایی و انتظامی با هدف همکاری مشترک در زمینه های پیشگیری قضایی و انتظامی نقش موثری در پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی دارد .

در ادامه، “شبیر شاکر” رئیس حوزه قضایی شهرستان پاسارگاد طی سخنانی بیان کرد:  تعامل بین دو دستگاه در ایجاد و ارتقاء امنیت بسیار موثر است و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان جایگاه و نقش ویژه و حساسی در پیشرفت جامعه دارد.

کشف خودرو مسروقه در ” سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه پراید خبر داد.

سرهنگ ” احمد فداکار ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح شهر، به یک دستگاه خودرو پراید پارک شده در کنار خیابان مشکوک شدند .

وی تصریح کرد: با بررسی ها و استعلام های لازم مشخص شد خودرو مورد نظر دارای سابقه سرقت از یکی از استان های همجوار می باشد .

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، گفت : شهروندان توصیه های ایمنی پلیس در پیشگیری از سرقت خودرو را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای مستمر طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، با برنامه ریزی های مستمر و به منظور برخورد قاطع با هرگونه هنجار شکنی در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی بیان کرد: در این راستا، مأموران انتظامی موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در بازرسی از یک واحد صنفی، یک هزار و ۱۰۰ عدد انواع قرص های روانگردان را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی دستگیری ۱۰ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر و جمع آوری ۴۲ معتاد متجاهر را از دیگر نتایج اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و بی امان ادامه خواهد داشت.

کشف انواع نوشیدنی های قاچاق در “سرچهان

 فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از کشف ۲ هزار و ۱۴۴ عدد انواع نوشیدنی قاچاق خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودور سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۱۴۴ عدد انواع نوشیدنی خارجی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان افزود: بنا بر نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23787

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.