• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
مدیرعامل شرکت گاز فارس؛

عملیات گازرسانی به ۲۱  واحد تولیدی و کشاورزی در کوار

  • کد خبر : 23621
  • 31 مرداد 1400 - 15:26
عملیات گازرسانی به ۲۱  واحد تولیدی و کشاورزی در کوار
مدیرعامل شرکت گاز فارس از آغاز عملیات گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی شهرستان کوار خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت‌: عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شهرستان کوار با هدف توسعه واحدهای تولیدی و کشاورزی شامل ۲۱ کارخانه صنایع تبدیلی مواد غذایی و واحدهای گلخانه‌ای و دامداری آغاز شد.
حسینی افزود: برای اجرای این طرح گازرسانی بیش از ۱۰ کیلومتر لوله گذاری فلزی و پلی‌اتیلن، انجام و بیش از ۱۶ میلیارد ریال هزینه می شود.
پیش بینی می شود این طرح در مدت ۶ ماه انجام و تکمیل  آن موجب گازرسانی به ۲۱  واحد گلخانه ای، مرغداری، دامداری، کارخانه خوراک دام، مجتمع شیر و گوشت، کارخانه ذرت خشک کنی  و واحد کنستانتره انگور شهرستان کوار شود.
مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی، گامی مهم در افزایش تولید و توسعه کشاورزی صنعتی است، گفت: در استان فارس ۲ هزار و ۴۷۰ واحد تولیدی اعم از صنایع غذایی، تبدیلی، کشاورزی، گلخانه ای، دام و طیور و آبزی پروری فعال است.
مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغالزا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت های فسیلی، از مهم ترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است، افزود: از ۹ هزار و ۶۲۲ واحد صنعتی فارس، بیش از هفت هزار و  ۸۷۸ واحد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
به گفته وی، گازرسانی به ۱۳۶ واحد صنعتی در استان فارس نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و ۴۵۱ واحد در مرحله طراحی و تهیه اسناد مناقصه است که با تکمیل آن ها، گام مهمی در توسعه گازرسانی صنایع استان و رفع موانع تولید و اشتغال در سطح استان برداشته خواهد شد.
هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در این شهرستان ۱۰۰ درصد است و کوار در فهرست شهرستان های سبز گازرسانی کشور قرار دارد.
بیش از ۷۰ درصد صنایع شهرستان کوار نیز از سوخت پاک بهره‌مند هستند که با تکمیل عملیات گازرسانی به ۲۱  واحد تولیدی و کشاورزی این شهرستان، حدود ۹۰ درصد صنایع کوار گازدار خواهند شد.
شهرستان کوار در  ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23621

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.