• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
به مناسبت 17 مردادماه؛

روز خبرنگار به قلم مدیران استان فارس

  • کد خبر : 23420
  • 16 مرداد 1400 - 23:40
روز خبرنگار به قلم مدیران استان فارس
شماری از مسئولان و مدیران استان فارس به مناسبت ۱۷مردادماه روز خبرنگار، در پیام‌های تبریکی روز خبرنگار را تبریک گفتند.

در پیام عنایت الله رحیمی استاندار فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
هفدهم مردادماه، روز خبرنگار، روزِ ارج نهادن به تلاش و خدماتِ آیینه دارانِ آگاهی بخشی و روشنگری است.
 کارِ ارزشمندِ خبرنگاران، عکاسان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، کاری خطیر و تلاش و فداکاری آنان شایسته ارج گذاری است.
خوشبختانه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه خبرنگاران محترم با درک موقعیت حساس و حیاتی در برهه های مختلف ازجمله در تلخ کامی بروز و شیوع ویروس کرونا، به رسالتِ آگاهی بخشی و امیدآفرینی خود عمل کردند و در همراهی با مردم و مسئولین، به خوبی پیام رسانی و روشنگری نمودند. 
ضمن گرامیداشتِ روز خبرنگار، صمیمانه از اهتمام و بذل مساعی این قشر عزیز و خدوم، تقدیر و تشکر می کنم و برای تمام پرچمدارانِ آگاهی بخشی و امیدآفرینی، آرزوی سلامت و سربلندی دارم. 

در پیام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

خدمت در عرصه های فرهنگی موجب برافروختن چراغ ایمان و اندیشه های ناب انسانی در جامعه می شود، گوهر راستی و صداقت و حقیقت را عیان نموده و اندیشه انسان را به فضائل و مکارم اخلاقی و انسانی می آراید.
بی شک رسانه و اصحاب آن از پرچمداران عرصه مهم آگاهی بخشی و هوشیاری نسبت به تحولات فرهنگی، هنری ، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند که نه تنها در مسیر اطلاع رسانی بلکه در حقیقت جویی با قلم خود فروزنده این راه هستند.
در این میان نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف جامعه و روشن کردن اذهان عمومی،بی بدیل و بی نظیر است و جامعه به وجود خبرنگارانی که به رغم مشکلات فراوان درراستای آگاهی بخشی، تلاش می کنند افتخار می کند.
در روزگاری که بلندگوهای بیگانه، همه تلاش خود را برای تاثیرگذاری بر ذهن و فرهنگ مردمان کشور عزیز اسلامی به کار بسته‌اند، بدون تردید حضور و تلاش شما در عرصه‌های مختلف خبر و اطلاع‌رسانی، موجب ارتقا و آگاهی عموم مردم است.
امروز جامعه ما بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تزریق صداقت، اخلاص و اعتماد است که جز با تلاش عزیزان خبرنگار در راستای آگاهی بخشی جامعه، امکان پذیر نیست.
از این رو اینجانب وظیفه خود می دانم از تلاش های بی شائبه و ستودنی خبرنگاران ساعی و تلاشگر استان همیشه در قله فارس ، به عنوان یکی از طلایه داران وادی آگاهی بخشی و نیک اندیشی، تشکر و قدردانی نمایم و روز پاسداشت قلم را به همه اهالی قلم و صاحبان اندیشه و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی، تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت روزافزون شما در این عرصه زیبا را از خداوند منان مسألت نمایم.
سلام خداوند بر صاحب‌قلمی که در سنگر رسانه با اهدای جان خود، هفدهم مرداد را در تقویم به نام «خبرنگار»جاودان کرد و درود بر خبرنگاران خستگی‌ناپذیر که تجسم امانتداری، تعهد و مسئولیت در عرصه انجام وظیفه‌اند.

در پیام هادی شه‌دوست شیرازی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

اصحاب رسانه به عنوان سفیران آگاهی و نقش آفرینان عرصه فرهنگ سازی هستند که زندگی انسان امروز، بیش از هر زمان دیگر مرهون تلاش آنهاست.
در طی چند سال اخیر نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان طلایه داران معرفی توانمندی‌ها ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان غیر قابل انکار است و پیوند آن‌ها با گردشگری نقش مهمی در تحول و رشد این صنعت ایفا نموده است.
ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و سپاس فراوان از همکاری های صمیمانه شما خبرنگاران رسانه ها با اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ، از خداوند توفیق روزافزون را برای تمام خبرنگاران در عرصه حساس رسانه ای کشورمان آرزومندم.

در پیام حجت الاسلام حمید مقامی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه که در تقویم به نام روز خبرنگار مزین شده فرصتی است برای ارج نهادن به خبرنگاران و انسان های فرهیخته ای که شاهد آن شهادت شهید خبرنگار می باشد.
بدون شک تکلیف الهی و رسالت آسمانی خبرنگاران را بر آن می‌دارد تا در پاسداشت راه شهدا و مطالبه گری به حق و بی ادعا همچون چراغی هدایت گر و متواضعانه با هدف روایت حقیقت، که به راستی رسالت اصحاب رسانه بسیار خطیر و حساس است.
به راستی خبرنگاران معماران حوزه آگاهی واخبارو این نیک اندیشان بلند نظر نیز تجسم امانت، تعهد، دلسوزی و چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویای مردم در تمامی عرصه ها به شمار می روند.
همچنان معتقدیم دنیای امروز بدون آگاهی واطلاع رسانی دقیق وبدون جهت از جمله رسالت های مهم خبرنگاران وعکاسان است چه بسا بسیاری از خبرنگاران را بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس از دست دادیم؛ از تلاش های خستگی ناپذیر و ارزشمند تمامی خبرنگاران و نقش موثر آنان در جامعه قدردانی می کنیم که انصافا شایسته بهترین تکریم‌ها هستند.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه؛ سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار از تلاش های بی‌وقفه خبرنگاران در عرصه خبر خصوصا در ارتباط با اطلاع‌رسانی صحیح، شفاف و آموزش در رابطه با مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی می کنم.

در پیام سیروس پاک‌فطرت رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

۱۷ مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی را گرامی داشته و این روز را خدمت اصحاب محترم رسانه استان فارس و فعال در صدا و سیما، خبرگزاری ها و مطبوعات تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
رسالت خبرنگاران امروز آنچنان در جامعه مشهود است که اگر این مهم لحظه ای انجام نشده و متوقف شود، لحظه ها نیز ماندگار نشده و مردم جامعه از رویدادها نیز بی اطلاع و بی نصیب می شوند. بنابراین فعالیت های خبرنگاری دمیدن روح و جان تازه در کالبد جامعه را به دنبال دارد.
رسالت خطیر و تاثیرگذار اهالی رسانه در فراز و نشیب های موجود به ویژه در روزهایی که جهان با بیماری کرونا همه گیر شده بر کسی پوشیده نیست.
تمام زحمات شما عزیزان و فعالان عزیز رسانه در استان فارس به خصوص خبرنگاران و عکاسان ورزشی نویس را ارج نهاده و از اینکه یکسال دیگر در کنار هیات ورزشهای همگانی تمام تلاش خود را بر ایجاد نشاط و شور اجتماعی در جامعه بکار گرفتید صمیمانه سپاسگزارم.
روز خبرنگار را بار دیگر تبریک عرض نموده و برای همگی آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.

در پیام غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از پیامبر گرامی اسلام ص روایت شده که در صحُف ابراهیم آمده است:
«العاقل ان یکون بصیر بزمانه»
خردمند، کسی است که زمان خویش را بشناسد.
بیداری و هشیاری ما را که خبر کرد؟ فیض کاشانی
قسم به قلم و آنچه مینویسد،خبرنگاران رسولان عرصه آگاهی‌بخشی و تعالی اجتماع هستند ، تصویرگران عینی حقیقت و تجسم واقعی تعهد ، مسئولیت ، دلسوزی و شرافت حرفه ای که با پیشبرد معیارهای اخلاقی مدافع ارزش های والای اجتماعی و انسانی بوده و همواره در پی اقناع روح حقیقت طلب و سلامت فکری و فرهنگی جامعه این رسالت مقدس و خطیر را به دوش می کشند.
ضمن عرض تبریک روز خبرنگار به مجاهدان و راهیان وادی آگاهی بخشی از خداوند علیم برای تمامی اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم توفیق و بهروزی مسئلت می نمایم.

در پیام عباس باباخانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در دنیای امروز ارتباطات ، رسانه های فعال و مستقیم که روح آگاهی را در کالبد جهان می دمد و صدای واقعی مردم است نیاز اساسی هر جامعه ای است که با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و بیان واقعیت ها برای فردای روشن جامعه تلاش می‌کنند.
 خبرنگاران خط مقدم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هستند و با تلاش و سختی های زیاد، صدای رسای مردم و وقایع نگار حوادث تلخ و شیرین روزگار هستند و بی شک وجود قلم های دلسوز، منصف و مطالبه‌گر می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و همه شهدای انقلاب اسلامی و تبریک روز خبرنگار خدمت همه همکاران خوب و پرتلاش رسانه‌های استان از همکاری و تعامل خوب رسانه‌های استانی کمال تشکر را دارم و امیدواریم با همکاری مردم و اطلاع رسانی خوب رسانه‌ها، پایان کرونا و بازگشت آرامش به جامعه را به زودی جشن بگیریم و همه با هم برای توسعه ایرانی آزاد و آباد تلاش کنیم.

در پیام سمیه یگانه معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

سالی دیگر گذشت و چرخش روزگار با اراده آن مالک مطلق هستی ، اجازه داد که همچنان چشم و گوش در جهان آن خالق بزرگ داشته، ببینیم و بشنویم . سپاس از درگاه آن باری تعالی که امسال نیز شاهد سلامتی و تندرستی شما بزرگواران و فعالان عرصه رسانه هستیم و تبریکات خود را به واسطه فرارسیدن بزرگداشت روز خبرنگار مصادف با شهادت شهید صارمی تقدیم نمایم . روز و روزگارتان فرخنده باد ،امید آنکه با گذر از ایام تلخ کامی شیوع ویروس مهیب قرن به پاس زحماتتان ، مانند سالهای شیرین گذشته ، محفلی روشن با حضور یکایک تلاشگران عرصه خبر و خبرنگاران محترم داشته باشیم .

در پیام مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شیراز به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

حیات بشر امروز در سرتاسر این کره خاکی پیوند خورده با حجم گسترده ای از شبکه اطلاعاتی و رسانه ای در هم تنیده که با همت صاحبان اندیشه به صورت لحظه ای، رسالت انتقال آگاهی به هنرمندانه ترین گونه ممکن محقق گردیده و به واسطه این تلاش ها، دانش بشر به صورت روزافزون در حال توسعه است. آنان که با ذهن بیدار و آگاهی، مسیر توسعه فردا را از گذرگاه اندیشه هموار ساخته و گام های بلندشان را برای رفع مشکلات مردم استوار ساخته اند.
خبرنگاران شریف و کوشایی که با دغدغه مندی نسبت به جامعه و به پشتوانه ذهن پویا، پرچمداران فردای بهتر بوده و خالصانه چالش های جامعه را به رشته تحریر درآورده اند. به ویژه در زمینه سلامت عمومی جامعه که همواره یکی از پردغدغه ترین عرصه های اجتماعی بوده است، تلاش و همت خبرنگاران محترم و صاحبان قلم، در پیشبرد بهتر مسایل این حوزه نقش تاثیرگذاری داشته و فعالان این عرصه به عنوان تریبون ملت و چشمی همیشه بیدار، توانسته اند به نحوی فعالانه، مسوولان و دست اندرکاران را نسبت به مسایل و چالش ها آگاه تر سازند.
از سویی دیگر با انعکاس خدمات و همچنین آگاهی های سازنده در عرصه بهداشت و درمان مردم، به زیبایی در عرصه فرهنگ سازی سلامت جامعه نقش آفرینی کرده اند که در بحران کووید۱۹ و طی حدود ۱۸ ماه گذشته، روشن تر از همیشه شاهد تحقق این امر بودیم و گام های موثری در مدیریت این بیماری به واسطه آگاهی بخشی صحیح، دقیق و معتبر از سوی فعالان صدیق رسانه محقق گردید. به ویژه شما خبرنگاران عزیز استان فارس که در امر خطیر ارتقای سلامت عمومی جامعه و همگام با دست اندرکاران این حوزه، توانسته اید مسوولانه گام برداشته و در پیشبرد بهتر اقدامات، نقش ارزنده ای ایفا کنید.
یقین دارم روزهای بحرانی کرونا در طی ماه های اخیر برای شما عزیزان خبرنگار نیز از چالش برانگیرترین و سخت ترین ایام بوده که با همه دغدغه هایی که در زمینه حفظ سلامت خود داشتید و حتی در روزهای قرنطینه عمومی کشور، در تمامی عرصه ها حضور داشته و فعالانه و خودجوش، رسالت خود را در ارتقای آگاهی سلامت مردم استان عزیزمان، به زیبایی به تصویر کشیدید.
ضمن تقدیر از این همدلی و مشارکت سازنده که در تمامی برهه ها، همراه مجموعه سلامت بوده و انگیزه بخش دست اندرکاران این عرصه بوده است؛ فرا رسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» را که تا آخرین لحظه در عمل به رسالت خبرنگاری و آگاهی بخشی گام برداشت، صمیمانه ارج می نهم.
متاسفانه با گذشت ماه ها درگیری جهانی با پاندمی کرونا، کماکان جامعه جهانی با این بحران درگیر بوده و در شرایط کنونی، یکی از مهم ترین راهکارهای نجات بخش، تقویت جلب مشارکت های عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش همکاری ها در این زمینه است که از شما دست اندرکاران عرصه خبر و اطلاع رسانی صمیمانه می خواهم در این روزهای بحرانی همراه مجموعه سلامت بوده و همچون همیشه در کاهش آلام جامعه نقشی سازنده ایفا کنید.
با تبریک این روز ملی به شما عزیزان عرصه خبرنگاری و رسانه، از پروردگار منان، سلامت و بهروزیتان را خواستار بوده و امید است ثمره این تلاش و ممارست شما دست اندرکاران عرصه رسانه و خبر، توسعه شتابنده میهن عزیزمان به سوی فرداهای روشن و رفع حداکثری چالش های مردم شریف ایران اسلامی باشد.

در پیام محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

« خبرنگار کسی است که در راه شناخت و شناساندن حقیقت تلاش می کند و در این راه جان خود را نیز تقدیم می کند ، نمونه آن شهید محمود صارمی و شهید مرتضی آوینی هستند » ضمن عرض تبریک به جامعه خبرنگاران و عکاسان خبری به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار به شخصه اعتقاد دارم خبرنگاران در راه حقیقت و رسالت خطیر آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاعات دقیق و وثیق به تصویر عینی از واقعیت ، تلاش می نمایند و جان خود را در این راه بر طبق اخلاص می گذارند .  اینجانب ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای خبرنگار ، لازم می دانم تا به عنوان یکی از خدمتگزاران مردم ، از کلیه خبرنگاران شهر عزیزمان ، بویژه خبرنگارانی که در انعکاس اخبار حوادث و توصیه های ایمنی سازمان آتش نشانی شیراز سعی فراوان داشته اند ، تقدیر و تشکر نمایم و دست همۀ آنها را برای ادامه همکاریهای رسانه ای که بی شک باعث ارتقاء فرهنگ ایمنی و کاهش آمار حریق و حوادث خواهد گردید می فشارم . از ایزد متعال آرزو دارم تا یاریمان نماید در هر شرایط بتوانیم به شهروندان عزیز خدمت صادقانه داشته باشیم.

در پیام جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و بزرگداشت مقام خبرنگار است. روز خبرنگار روز پاسداشت تلاش های بی وقفه انسان هایی است که با قلم خود آزادی، پیشرفت و آگاهی را برای مردم به ارمغان می آورند.
خبرنگاران به عنوان نمایندگان مردم، بی طرفانه و فارغ از جناح بندی های سیاسی از جان خود مایه گذاشته و به منظور شفاف سازی رویدادها جهت دانایی، آگاهی، پیشرفت و توسعه مردم و جامعه تلاش می نمایند و با فعالیت حرفه ای و شریف بر جایگاه خود ارزش می آفرینند.
خبرنگاران به عنوان راویان اخبار، رویدادها، دیدگاه ها و همچون تحلیلگران حوزه های مختلف، مسئولیت مهمی در جامعه بر عهده دارند و با برخوداری از دانش و اطلاعات دقیق می توانند موجبات تنویر افکار عمومی فراهم آورند. حضور پاسداران سنگر رسانه در حوزه اقتصاد به عنوان یکی از شاخص های مهم در عرصه اقتصاد جهانی و فضای کسب و کار می باشد و جای افتخار است که خبرنگاران و روزنامه نگاران در ایران تلاش های ارزشمند و مهمی در این زمینه انجام داده اند.
خبرنگاران با مجاهدت های بی بدیل خود به صورت شبانه روزی در صحنه های مختلف سرنوشت ساز جامعه در جهت اطلاع رسانی دقیق، صحیح و شفاف تلاش می نمایند و از آنجایی که به دنبال بیان حقیقت و انعکاس واقعیت ها می باشند همواره شایسته تکریم اند و فعالیت آنها موجب دلگرمی مردم خواهد بود.
ما در اتاق بازرگانی فارس همواره ارتباط با خبرنگاران و اصحاب رسانه را بر خود واجب دانسته ایم و همیشه از حضور، ارتباط و گفتگو با خبرنگاران در فضای اقتصادی کشور و استان و پیشبرد اهداف عالی اتاق فارس بهره برده ایم و به طور قاطع می گویم صداقت و دلسوزی اکثریت خبرنگاران اقتصادی استان بسیار ارزشمند است و آن را ارج می نهم و همواره تلاش می کنیم از نظرات کارشناسی آنها در راستای توسعه اقتصادی استان استفاده شود.
اینجانب به نمایندگی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی فارس به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار، وظیفه خود می دانم از زحمات اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران استان فارس که بی وقفه در راستای توسعه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار استان تلاش می کنند تشکر و قدردانی نموده و روز خبرنگار را به تمام اصحاب رسانه و خبرنگاران تبریک می گویم.
قلم تان پایدارو موفق و سلامت باشید.
روزتان مبارک و فرخنده.

در پیام سهراب شرفی رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

“خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند”
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را فدا کردند.
خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست و دریک کلام خبرنگاران تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.
بی تردید کارکرد رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.
زدودن زنگارها از واقعیات و انعکاس حقایق مهمترین وظیفه ایست که خبرنگاران در دنیای متلاطم امروز بر عهده دارند و چه بسیارند کسانی که شجاعانه این حرفه شریف را برگزیده و تمام تلاش خود را در این مسیر معطوف نموده و خطرات بسیار را به جان می خرند.
به پاس رسالت قلم و فعالیتهای صادقانه و کوشش‌های بی شائبه و بی دریغی که شما تلاشگران عرصه‌ی خبر و اطلاع رسانی مبذول داشته اید، از سعی و تلاش تمام خبرنگاران رسانه‌های استان تقدیر و تشکر می نمایم.
روز خبرنگار بر همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی مبارک باد.

در پیام سرهنگ پاسدار محمد جعفر دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

باسمه تعالی
قلم زدنتان، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان هاست و پرگشودن تا قاف. برای رسیدن به قله یِ حقیقتِ آرمان ها، باید سیمرغ شد تا پرگشودن و بال زدن، احیاگر و زندگی بخش باشد.
نوشتن را خدا به شما آموخت و به قلم قسم خورد: «نون والقلم» و قسم دومش را به آنچه نگاشته می شود خورد: «و ما یسطرون»، پس خوب نوشتن، آموزه ای دیگر از حضرت رب الارباب برای شما بود. بی شک قسمِ خداوندگار عالم، عظمت «قلم و قدم» را نمایان کرده است.
«پیغمبران قلم»، هفده مردادماه، روز بعثتتان مبارک. قدم تان بر صراط حق مستحکم باد. امیدوارم ساعی و مساعی کننده در جبهه ی انقلاب عزیز اسلامی ایران بمانید.
یاد شهیدان والامقام، بخصوص شهید محمود صارمی گرامی باد.

در پیام ناصر هاشمی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

به نام خدا
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
۱۷ مرداد یادآور حماسه آفرینی های کسانی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند.
بی تردید، آحاد خبرنگاران و اعضای جامعه رسانه‌ای کشور،چشم ،گوش و زبان جامعه اند؛ بینا، شنوا و گویا. ایشان نقش بسزایی در فرهنگ سازی و به نوعی نظارت عمومی بر دستگاه های اجرایی دارند . پیشرفت و توسعه ایران اسلامی و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه های مختلف به‌ویژه عرصه مالیات مرهون خدمات این عزیزان است.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و با آرزوی سلامتی، شادکامی و موفقیت روزافزون، به نمایندگی از خانواده بزرگ مالیاتی استان فارس فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر به خصوص خبرنگاران حوزه اقتصادی و روزنامه نگاران که همواره یار و همراه این اداره کل در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مالیاتی بوده اند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

در بیانیه صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قلم بردار
بر داری که اکنون باز
پی آن یورش ددهای خونین جام
بر ما زنده می‌سازد حکایت را
حکایت‌های خونینی که از کابل نشان آورد
نشانی از قلم‌هایی که آگاهند و آگاهی برای مردمان خواهند
سلام و درود خدا بر شما خبرنگاران، مانانویسان آگاهی‌بخش دادخواه آزاده
۱۷ اَمرداد، بار دیگر از راه رسید… روزی که یادآوری شهیدی است که این روزها، یادش چونان آهنگ بامدادی مرغان سحرخیز، نه تنها بر ما، که بر گوش جهان می‌نوازد. شهیدی که زیر چکمه‌های ددمنشانه خشک‌اندیشان، قلمش را پرچم آزادگی و دادخواهی کرد.
صارمی‌ها، اخوان‌ها و… کسانی بودند که از سر آزادگی و دادخواهی پا در راهی گذاشتند که تنها پاداش آن، شهادت است.
۱۷ اَمرداد، روزی برای پاسداشت کسانی است که قلم بر کف و دوربین بر دوش، به جنگ تاریکی‌های نادانی می‌روند و با آگاهی‌بخشی به مردم، راه را برای استقلال، آزادی، دادخواهی، مردم‌سالاری و از همه والاتر، برگرفتن زنگارهای نادانی، ناآگاهی و خشک‌اندیشی دینی باز می‌کنند.
چه خوشوقتیم که خاستگاه این نبردگاه بزرگ دیار فرهنگ و هنر، فارس است. آن روز که میرزا محمدصالح کازرونی (شیرازی)، از سوی میرزا عباس ولیعهد قاجار راهی اروپا شد تا آن‌جا مهندسی چاپ بیاموزد، کسی گمان نداشت، هنگام برگشت، همراه با خود، نه تنها دانش مهندسی چاپ، که روزنامه‌نگاری را هم به میهن آورد و با کاغذ اخبارش، نخستین گذرگاه روشنای آگاهی‌بخشی روزانه را به مردمش هدیه دهد. روزنامه‌ای که با هم‌یاری محمدجعفر ادیب شیرازی زیر چاپ رفت؛ این آغاز راهی بود که اکنون نزدیک به ۲۰۰ سال از آن می‌گذرد.
هارطون شماونیان شیرازی، دیگر روزنامه‌نگار شیرازی، نخستین نشریه ارمنی‌زبان جهان را به زیر چاپ برد تا نشان دیگری از فرهیختگی اجتماعی و مردمی فارس و ایران‌زمین، باشد.
در گذرگاه تاریخ، دومین گام را نیز علی‌قلی مخبرالدوله شیرازی، با به زیر چاپ بردن نخستین نشریه دانش دارالفنون برداشت.
با راه‌اندازی روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، ماه‌نامه‌ها و… مردم ایران، به‌روزتر از پیش، رخدادهای سیاسی، فرهنگی، هنری، دانشی و… را پیگیری می‌کردند و آگاهی‌های آنان افزایش می‌یافت. این رسانه‌ها نه تنها آگاهی روز را به مردم می‌دانند که زمینه باسواد شدن بسیاری از مردم را نیز فراهم کردند؛ چراکه برای خواندن روزنامه، سواد نیاز بود.
با افزایش این آگاهی‌ها، مردم، دادخواه‌تر، آزادی‌خواه‌تر، استقلال‌خواه‌تر و دین‌مدارتر، در پی خواسته‌هایی بزرگ‌تر برآمدند که از این حق‌خواهی‌ها، مشروطه سر برون آورد. دیگر، جامعه، آوردگاه رسانه‌هایی چون روزنامه فارس، طلوع، مظفری، ندای اسلام، اخوت شیراز، آفاق، دارالعلم، جام جم، عدل، استخر، زندگانی، فکر آزاد، گلستان، سیاسی، عدالت و… بود که کسانی چون علی شیرازی، سید ضیاءالدین طباطبایی، عنایت‌الله دستغیب، شریعت، عبدالحسین ذوالریاستین، فرصت‌الدوله شیرازی، ناصرالاسلام، حبیب‌الله نوبخت، حسین پرتو، لطفعلی صورتگر، محمدحسن عدالت، علی جهرمی، عبدالنبی سلامی کازرونی و… بود که به پا خیزند و جنبشی نو و خیزشی آگاهانه را برپا کنند.
با کودتای سیاه ۱۲۹۹، چهره خشن دیکتاتورانه برآمده از کودتا، به سرکوب رسانه‌ها پرداخت و شمار رسانه‌های آزادی‌خواه هرچند رو به کاهش نهاد، خاموش نشد. فارس، آتش زیر خاکستری بود که با سرنگونی رضاخان، ناگهان زبانه کشید و کسانی چون امیرمختار کریم‌پور شیرازی، این روزنامه‌نگار آزادی‌خواه و دادخواه را به ایران شناساند. کسی که در نوشتارهایش، از زندگی زیر بار ستم شاهنشاهی گذر کرد و ۲۴ اسفند سال ۱۳۳۲، در آتشی که برفروخت سوخت…
در آن سال‌های تاریک محمدرضا شاهی پس از کودتا، برخی آشکار و برخی نهان، به آگاهی‌بخشی روی آوردند. که از همه آنان برجسته‌تر، زنده‌یاد مهندس رجبعلی طاهری، بزرگ انقلابی فارس بود. کسی که خود به تنهایی رسانه و فریاد حق‌خواهی، دادخواهی، آزادگی و دین‌مداری بود. مردی که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی نیز با به زیر چاپ بردن فصل‌نامه انتظار، بارها و بارها، توانست چون پاسداری آگاه، از انقلاب مردم ایران، پاسداری کند…
امروز، در این گذرگاه نیز، رسانه‌های فارس، چه مجازی و چه چاپی، خوش درخشیده و می‌درخشند تا با آگاهی‌بخشی به مردم، راه آزادگی، دادخواهی، استقلال، مردم‌سالاری، دین‌مداری و حق‌خواهی را نگه دارند و آینده‌ای روشن را پیش روی مردم و کشور باز کنند.
سربلندی و تندرستی خبرنگاران، این سرداران قلم به دست دوربین بر دوش آگاهی‌بخش ستم‌ستیز دادخواه پیشرو را از پروردگار خواستارم.

در پیام حسین درویشی مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

هفدهم مردادماه روز بزرگ و سترگ خبرنگار که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی نامگذاری شده است؛ فرصت مغتنمی است که این روز شکوهمند، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم را به همه ی خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه ی اطلاع رسانی و نیز مدیر مسئول، سر دبیر و خبرنگاران صدیق و شریف رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری بخصوص در استان فارس صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم.
همچنین این مناسبت را به صورت ویژه به خبرنگارانی که با پوشش و انعکاس اخبار مربوط به حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساز بیش از سایر همقطاران خود، در معرض آسیب ها و مخاطرات حرفه خود قرار دارند و خبرنگارانی که دوشادوش امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر، در خط مقدم مواجهه با بحرانند و یاور همیشگی امدادگران، تبریک می گویم.
امید دارم همچون گذشته و با باوری مستحکم تر در راه تسکین آلام بشری، خدمت به نوع بشر و ساختن دنیایی آرام قدم بردارید.

در پیام روح الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، در هنگامه‌ای که رسانه به یکی از ارکان قدرت نرم در نظام جهانی بدل شده است، به واقع عرصه خطر و مرارت است. قدم گذاشتن در این عرصه خطیر و حساس، جرات و جسارتی می‌طلبد که جز از وجدان‌های بیدار و دل‌های متعهد برنمی‌آید. در این میدان کارزار، خبرنگار دلسوز و بیدار، چون پیش‌قراولی است که به قصد روشن‌گری، راه را برای اعتلای جامعه باز می‌کند و، وادی معرفت را فراروی دیدگان انسان‌ها قرار می‌دهد.
اهمیت رسانه و مطبوعات امروز بر همگان آشکار است که قطعا سخن گفتن از آن تکرار مکررات خواهد بود، اما بر خود واجب می دانم ، بار دیگر اعلام کنم که اهل رسانه روح بیدار جامعه هستند.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، فرا رسیدن روز خبرنگار را به عموم فعالان این عرصه در کشور، خصوصاً خبرنگاران و اصحاب رسانه ،جامعه خبری پرتلاش و ساعی استان فارس، تبریک عرض نموده، توفیق و سربلندی روز افزون آنان را در انجام رسالت کاری و توسعه و شکوفایی میهن اسلامی را از درگاه خدا مسالت دارم.

در پیام سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیما مرکز فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
نام و یاد همه شهدای عزیز وطن بویژه آنانی که مخلصانه تصویرگر نیکی ها و پاسدار ارزشها بودند و جان عزیز و شریف خویش در عرصه خبر و اطلاع رسانی به جانان تقدیم کرده اند گرامی و ماندگار باد .
روز خبر نگار که مزین به نام نامی شهید صارمی است به فعالان رسانه و تبلیغ و ارتباطات تبریک می گویم هم آنانی که بر عهد خود با خداوند برای خدمت صادقانه به مردم  پایبندند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
تلفیق دانایی و توانایی ،  ذکاوت و شجاعت، تعهد و مردمداری و عشق به  سربلندی ایران اسلامی از خبرنگاران انسانهای نجیبی ساخته است که شایسته تحسین و توجه اند امید که همگان فراتر از لفظ فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی را قدر بدانند و بر صدر بنشانند.

در پیام ابراهیم کشاورز مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

به نام او که به قلم سوگند یاد کرد
روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می بخشد و همواره به‌ مثابه دیده بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف، پرچم آزادی ، آگاهی و امید را افراشته اند.
امیدوارم در سایه توسعه همکاری و همراهی اصحاب رسانه با سازمان تامین اجتماعی در استان فارس ، شاهد تقویت نگاه کارشناسی در جامعه به یکی از حساس ترین حوزه‌های زندگی اجتماعی یعنی حوزه تامین اجتماعی باشیم.
از علیم خبیر توفیق روز افزون شما عزیزان خبرنگار در جهت شکوفایی در حرفه‌ خویش با حفظ امانت داری در حق دانستن مردمان را مسئلت دارم.
هفدهم مرداد ماه این روز ارزشمند اجتماعی بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان بخصوص شما عزیزان در استان فارس، گرامی باد.

در پیام سید اسماعیل احمدی سرپرست روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

به راستی که رسالت اصحاب رسانه و خبر و وجه تمایزی که خداوند بر اهل قلم قسم میخورد روایت سخن حق است:قولوا الحق ولو علی انفسکم.سفارش نبی اکرم(ص) نیز بر گفتن حقیقت و نهراسیدن از سرزنش سرزنش کنندگان است.تاباندن نور بر ظلمت ندانستن جهت تشخیص حق از باطل با اعتماد به این پیام آوران روشنایی میسر است.
این جانب نیز روز خبرنگار را که پاسداشت راویان حق و حافظان حقوق اجتماع است به شما مجاهدان و فداکاران فرهنگی تبریک و شادباش عرض مینمایم.

در پیام ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

همواره بر این عقیده هستیم که خبرنگاران پیشقراولان و نماد عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که می توانند در بیان واقعیات جامعه و توسعه روز افزون بخش های مختلف گام بردارند. خبرنگاران می توانند فواصل بین مردم و مسئولین را با اطلاع رسانی های شفاف، عقلانی و به دور از هر گونه جانب داری، کمتر و ترمیم کنند تا همسویی و همدلی در این بین تقویت و منسجم تر از هر زمان شود. فعالین خبری و رسانه ای بازوی توانمندی هستند برای سیستم های اجرایی و همیشه در پیشگیری از وقوع بسیاری از مشکلات یا کاهش مخاطرات نقش دارند؛ این مدیریت مفتخر است که با همدلی خیل کثیری از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در بخش کشاورزی توانسته است با اطلاع رسانی های گسترده، در کاهش معضلات و مخاطرات عمومی جامعه به ویژه در زیر بخش های امور اراضی و… مانع از وقوع شود یا آن را بکاهد و اطلاع رسانی های موثری داشته باشد؛ از این رو به منظور بهبود ارتباطات این مدیریت با خبرنگار و رسانه می کوشیم.
بر خود لازم می دانم ضمن پاسداشت مقام شامخ تمامی شهدای گلگون کفن ایران اسلامی به خصوص شهید خبرنگار ” محمود صارمی ” و گرامیداشت فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه روز ملی “خبرنگار” این مناسبت فرخنده و ارزشمند را به یکایک خبرنگاران تبریک عرض نمایم و از درگاه یگانه هستی بخش مسألت می نمایم تا برکات خویش را بر همه آنان نازل فرماید و بر عمر و عزّت اعضای خانواده بزرگ و افتخار آفرین رسانه در سراسر ایران اسلامی بیفزاید.

در پیام نرجس خاتون فاضلی کارشناس روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

لطف الهی بکند کار خویش مژده رحمت برساند سروش

جهان رسانه و خبر میدانی پر رنج است که اصحابش را خود برمی گزیند و خبرنگاران که وجدان های بیدار جامعه و تصویرگران زمانه خویش اند؛ همواره در جامعه می‌درخشند و سلامت و اعتلای فکری جامعه را پرتو افکنی می‌کنند. خبرنگار از کلید واژه هایی است که تا با این قشر پرتلاش همنشین نشویم به سختی کار شان پی نخواهیم برد.
ضمن قدردانی و سپاس از همکاری صمیمانه و همیشگی شما فعالان رسانه‌ای با سازمان تامین اجتماعی و استقبال از همه نقدهای مشفقانه و راهگشا در مسیر توسعه و اعتلای خدمات سازمان، فرارسیدن هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار را به همه شما دست اندرکاران و فعالان خستگی ناپذیر این حوزه چه در فضای رسمی مطبوعات و رسانه‌های جمعی متداول و چه در شبکه های نوپدید فضای مجازی تبریک گفته مجاهدت دلسوزانه تان را ارج می نهم و از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما عزیزان را در روایت صادقانه حق و حقیقت آرزومندم.

در پیام خلیل حاجی پور مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم رب المطلعین و الصدیقین
۱۷مرداد فرصتی است برای تکریم خبرنگاران که تجسم تعهد و مسئولیت و وجدان بیدار جهان هستند؛ وقایع‌ نگارانی که رسالت‌شان زدودن زنگار از واقعیت‌ها و انعکاس حقایق است، قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از حق و حقیقت قرار داده‌اند و حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌ دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی و تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی بویژه خبرنگاران حوزه شهر جدید صدرا که‌ به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می آورند تشکر و قدردانی نموده، از درگاه خداوند متعال برای همگان سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت می نمایم.

در پیام حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
“ن والقلم ما یسطرون”
جریان زنده اطلاعات با تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت خبرنگار در شریان های حیاتی جامعه به گردش در می آید و شناخت و آگاهی مردم را افزون تر می کند ، بنابراین خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه با توجه به جایگاه ویژه و اهتمامی که به امر پسندیده اطلاع‌رسانی و انعکاس مشکلات و مطالبات جامعه پیرامون خود دارند، در همه حال سزاوار احترام و تکریم هستند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید محمود صارمی و تبریک و تهنیت صمیمانه این روز به همه گرانمایه ها و تلاشگران عرصه اطلاع‏‌رسانی، مدافعان راستین حقیقت،روزنامه نگاران، خبرنگاران ، نویسندگان، عکاسان، مدیران محترم رسانه‌ها، خانواده بزرگ مطبوعات اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی در راستای انعکاس اخبار، فعالیت‌ها و خدمات صنعت، معدن و تجارت استان فارس و کشور ‌تشکر و قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال برای تمامی اصحاب رسانه آگاهی قدم و پابرجایی قلم را در تحقق رسالت خطیر خبرنگاری از درگاه باری تعالی مسئلت می نمایم.

در پیام حسن نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
هدف یک خبرنگار از کاری که انجام می‌دهد رسیدن به شهرت نیست، او به دنبال حقیقت است و با فعالیت خود مسئولان را به پاسخگویی وا میدارد. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی، به رسم ادب وظیفه خود می دانم که روز خبرنگار را به همه قلم به دستانی که در طول یکسال گذشته و در شرایط سخت کرونایی، وظیفه آگاهی بخشی را برای خود قائل بودند و در این زمینه یار و یاور همیشگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بودند تبریک عرض نموده و برای آنها موفقیت روز افزون در مسیر سخت و پر خطری که در پیش دارند آرزو نمایم.

در پیام روح اله نصیری عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.»
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
هفدهم مردادماه، روز خبرنگار، یادآور مردان بزرگی است که در عرصه آگاهی‌بخشی و حقیقت‌جویی، خطرها را به جان خریدند و با ایمان و تعهد به راه مقدس خود، پیش‌قراول پیشرفت و اعتلای جامعه خود شدند.
قدم گذاشتن در عرصه‌ای که در نظم کنونی جهان، به‌واقع عرصه خطیر و حساسی است، شجاعت، جسارت، دانش و تخصصی می‌طلبد که جز از وجدان‌های بیدار و دل‌های متعهد برنمی‌آید.
خبرنگاران به‌عنوان طلایه‌داران این عرصه، حتی با وجود خطراتی مانند شیوع بیماری کرونا هم رسالت اخلاقی و انسانی خود را فراموش نکرده‌اند و بیش از پیش به انجام وظیفه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی می‌پردازند.
اینک، در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها فرا رسیدن روز خبرنگار را به شما خبرنگاران دلسوز و متعهد که در خط مقدم جبهه مانع زدایی و پشتیبانی از تولید هستید، و همواره از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران،  بعنوان صنعت پویای استان پهناور فارس و کشور صیانت نموده اید،صمیمانه تبریک عرض نموده و ضمن تقدیر از زحمات شما بزرگواران، از خداوند متعال، سلامتی و حسن عاقبت را برای شما خوبان مسئلت دارم.

در پیام جواد تشخوریان مدیر حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

هفدهم مردادماه، در تقویم رسمی کشور، «روز خبرنگار» نامگذاری شده است. قداست و اهمیت این حرفه در کلام خداوند متعال، آنجاکه به «قلم و تراوشات آن» سوگند یاد می‌کند؛ برای انسان‌ها، به‌ویژه اهل ایمان به‌خوبی تبیین شده است.
نقش و اهمیت کلیدی رسانه و خبرنگاری باتوجه به نیاز اساسی بشر به کسب اطلاعات و کشف حقایق، به‌ویژه در دنیای نوین امروز و عصر پویایی اطلاعات و شتاب سریع تحولات، بر هیچ کس پوشیده نیست.
در این میان خبرنگاری، رکن فعالیت رسانه‌ای و خبرنگار، عنصری اثرگذار، جریان‌ساز و روشنگر است که به‌عنوان چشمان بیدار و زبان گویای جامعه، نقش بسزایی در زمینه‌ی خبررسانی، آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و دفاع از حقوق عامه بر عهده دارد.
بدون شک، اهمیت ارتباط و همکاری اهالی رسانه با خانواده‌ی بزرگ آموزش عالی در جامعه دوچندان است؛ چراکه از یک‌سو با نیازسنجی از جامعه و انتقال مطالبات مردمی به جامعه‌ی علمی کشور می‌تواند پیوند مستحکمی میان دانشگاه و جامعه برقرار نماید و ازسوی دیگر با انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی شفاف و مناسب از دستاورد‌ها و موفقیت‌های دانشگاه و مراکز آموزش عالی به جامعه، مردم را از عملکرد مراجع علمی و میزان نفوذ آن‌ها در جامعه آگاه سازند و بی‌گمان این ارتباط، بهبود شرایط کشور و رفاه مردم را در پی خواهد داشت.
خانواده‌ی بزرگ دانشگاه شیراز همواره سپاسگزار اهالی محترم رسانه است که نقشی مؤثر در ارتباط‌ این دانشگاه با جامعه و مشارکتی سزامند در انتشار اخبار و دستاوردهای آن داشته است.
اینجانب، به‌‌نمایندگی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک ویژه به خبرنگاران عزیز، به ویژه خبرنگاران فعال و پرتلاش حوزه‌ی دانشگاه، باری دیگر از زحمات این گرامیان تقدیر نموده، بهروزی، سربلندی و دیرزیستی همگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

در پیام علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

نون و القلم و ما یسطرون
۱۷ مرداد ماه ، روز خبرنگار گرامی باد.
هفدهم مردادماه، سالروز شهادت اسوه تعهد و خدمت از خانواده بزرگ اطلاع رسانی کشور«شهید محمود صارمی» و روز خبرنگار است؛ شهید سرافراز و بزرگواری که با درک منش مسئولیت پذیری و درک روحیه تلاش مداوم در عرصه خدمت تا آخرین لحظات زندگی پربارش با تکیه بر ایمان و اخلاص واقعی در راستای اعتلای رسالت خطیر و واقعی اطلاع رسانی و تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نبود. لذا مفتخرم همزمان با فرارسیدن و گرامیداشت این ایام به پاس تمامی تلاش ها و جدیت این عزیزان در ارائه خدمات خبری ارزشمند بویژه درحوزه عملکرد و اعتلای جایگاه راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین برای تحقق مطالبات بر حق مردم شریف و عزیز از این حوزه همت کردند و زمینه پیشرفت این استان را فراهم کردند؛ صمیمانه ترین سپاس های خود را به محضر یکایک این عزیزان عرضه نمایم.

در پیام کاووس همتی معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و خبرنگاران فعال در این حوزه همواره در معرفی ظرفیت و توانمندی بخش کشاورزی این شهرستان پیشگام بوده است.
اصحاب رسانه در معرفی و شناسایی اشتغال در بخش کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، شناسایی توانمندی زنان روستایی، ایجاد روحیه اشتغالزایی در جامعه زنان روستایی، توسعه مشاغل خانگی، گلخانه ها، گیاهان دارویی توسعه، ترویج و به کارگیری روش های آبیاری نوین در بخش کشاورزی و شناسایی روش های بهزراعی در این بخش نقش مهمی ایفا کرده اند.
این مدیریت پیشرفت ها و موفقیت های این شهرستان در تولید انواع محصولات زراعی، باغی و دامی و تبدیل شدن به قطب تولید در اکثر محصولات را مرهون اطلاع رسانی و همگام بودن رسانه ها با کشاورزی این شهرستان می داند و قدردان زحمات بی شائبه این عزیزان خواهد بود.
خبرنگاران با اتکا به ذوق و استعداد شخصی، خلاقیت و با توجه به مسئولیت اجتماعی اطلاعات مفید را به طور ساده و قابل فهم و در قالبی که برای ارتقای کیفیت کار عموم موثر است در اختیار مردم قرار می دهند.
اینجانب فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را که به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است به همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و سایر فعالان حوزه رسانه تبریک و تهنیت عرض می کنم و سلامتی و موفقیت روز افزون را از خداوند منان برایشان مسئلت دارم.

در پیام گل آفرین زارع رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

اقتضای جان چو ای دل آگهی است هرکه آگه تر بود جانش قوی است.
با تقدیم درود و احترام
در بیکران دنیای “خبر” صلح با طبیعت و صلح با زندگی رهاورد قلم های روان و تفکر سبز شماست.
درود بر شما که با عشق به زیست بوم ارزشمند کشور شایسته عنوان محیط‌بان رسانه‌ای شده و اندیشه و ذهنتان را خانه مهر به محیط زیست کرده اید.
اینجانب به سهم خود این روز خجسته را خدمت شما خبرنگاران عزیز و فعالان عرصۀ اطلاع رسانی تبریک می گویم، و از تلاش و همراهی شما عزیزان در فرهنگ سازی وآگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه و انعکاس اخبار و رویدادهای محیط زیستی قدردانی می نمایم.
امیدوارم با تداوم همکاری ها و تعاملات سازنده، شاهد افزایش سطح آگاهی جامعه در حوزه محیط زیست باشیم.

در پیام جلال یارمحمدی روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

هفدهم مردادماه سالروز شهادت خبرنگار مجاهد و حماسه نگار محمودصارمی فرصتی گران سنگ برای پاسداشت مقام و منزلت حرفه خبرنگاری وتجلیل از اصحاب رسانه است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه اطلاع رسانی، بخصوص شهید والامقام محمودصارمی فرارسیدن روز خبرنگار را به جنابعالی تبریک عرض می نمایم و سلامتی و توفیق روزافزون برای شما از محضر حق تعالی آرزومندم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23420

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.