• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

مشارکت اتاق بازرگانی فارس و بنیاد تعاون زندانیان کشور در اجرای طرح اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور

  • کد خبر : 23239
  • 13 مرداد 1400 - 21:24
مشارکت اتاق بازرگانی فارس و بنیاد تعاون زندانیان کشور در اجرای طرح اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور

اتاق بازرگانی فارس و بنیاد تعاون زندانیان کشور طرح مشترک “اشتغال بخش خصوصی برای زندانیان کشور” را تدوین و اجرا می کنند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در نشست تخصصی کمیسیون فناوری، اطلاعات و اقتصادرسانه این اتاق که با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور و تیم همراه برگزار شد، بیان کرد: امروز مهمترین معضل کشور مشکل تولید و قیمت تمام شده است و با توجه به اینکه پتانسیل های بسیار بزرگی در زندان های ما نهفته است که می بایست از این ظرفیت در جهت کاهش قیمت تمام شده در بخش تولید کشور و بالابردن توان صادرات کشور استفاده کنیم.
وی افزود: از این رو اتاق بازرگانی فارس تلاش می کند ایده جدیدی را با همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور اجرایی کند و این مهم را در دستور کار کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی فارس قرار می دهد.
رازقی اظهارداشت: در این زمینه کارگروه ویژه ای با حضور متولیان امر در بخش دولتی و خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی فارس تشکیل و جلسات خود را به صورت مستمر برگزار خواهد کرد که یقینا نتایج پر باری خواهد داشت.
وی اضافه کرد: استان فارس در حال حرکت به سمت صنعتی شدن است از این رو موضوع و ایده اشتغال زندانیان در واحدهای صنعتی یک اقدام مثبت در حوزه اقتصاد کشور است که فرهنگ استفاده واحدهای صنعتی از زندانیان به عنوان نیروی کار را باید گسترش دهیم.
رازقی با تاکید بر اینکه معیشت خانواده های زندانیان و آموزش کار حرفه ای برای اشتغال به کار و دوران بعد از زندان افراد موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد عنوان داشت: با توجه به اینکه عمده تراکم زندانیان در شهر شیراز است و واحدهای تولیدی و صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ و منطقه ویژه اقتصادی شیراز قرار دارد باید ساز و کار بهره گیری از این فرصت فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه امیداوریم از ظرفیت زندانیان برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات زندانیان استفاده کنیم ادامه داد: رفع مشکلات شرکت ها، توجه به اشتغالزایی و اقدام در جهت مسئولیت اجتماعی و رفع معضل اجتماع از مسایلی است که ما در اتاق بازرگانی فارس به آن تاکید داریم و امیدواریم با ارائه این طرح اقدام ویژه و موثری در سطح کشور و دنیا ارائه دهیم.

** همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور با اتاق بازرگانی فارس منجر به اتفاقات خوبی در کشور خواهد شد
در ادامه این جلسه خسرو مختاری مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز با استقبال از همکاری های دو طرفه گفت: بهره گیری از پتانسیل های موجود در جهت تسهیل وضعیت اقتصادی زندانیان و همکاری این بنیاد با اتاق بازرگانی فارس منجر به اتفاقات خوبی در کشور خواهد شد.
وی اضافه کرد: نگاه نظام اسلامی به زندان این است که زندانیان نباید از خانواده هایشان جدا باشند و این درحالی است که هر فرد زندانی خانواده ای دارد که وضعیت اقتصادی و اجتماعی و معیشت خانواده های زندانیان نیز برای ما اهمیت فراوان دارد.
مختاری ادامه داد: معتقدیم باید به مسایل اجتماعی و رسالت اجتماعی زندانیان نیز توجه کنیم که این مهم بدون حمایت بخش خصوصی محقق نخواهد شد و لذا همکاری این بنیاد با اتاق بازرگانی فارس را در حوزه اقتصادی را به فال نیک می گیریم.
وی عنوان داشت: باید قضا برای حضور زندانیان در جامعه به عنوان یک انسان معمولی فراهم شود که در این زمینه نیازمند تغییر نگاه و روش هستیم و این روش ها می تواند به واسطه بهره گیری از تکنولوژی و فناوری و ایده هایی مانند خط تولید خانگی دنبال کنیم.
مختاری افزود: با توجه به رصد توسعه بین المللی، رشد فناوری و بازار دیجیتال سهم زیادی از اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است لذا ایجاد تعاونی در زنجیره های تولید در زندان ها می تواند اقدامی در این زمینه باشد که باید به آن توجه کنیم.
وی تاکید کرد: ما در زمینه های صنایع دستی، پوشاک، مونتاژ و گلخانه پتانسیل قابل توجهی داریم.
اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان های استان فارس نیز در این جلسه گفت: به لحاظ نیروی کار ظرفیت خوبی در زندان های استان فارس وجود دارد که باید از پتانسیل و ظرفیت های آنان در راستای تحول قضایی و اصلاح مجرمین استفاده کنیم زیرا باور داریم آموزش و اشتغال زندانیان بهترین مولفه جهت اصلاح مجرمین است.
مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز گفت: گام نخست برای انجام پروژه شناسایی نیروهای متخصص در زندان و مشخص کردن پتانسیل های اجرای پروژه است که با توجه به رویکرد کارشناسی موجود در اتاق بازرگانی فارس، زندان های استان فرصت خوبی برای انجام پروژه مشارکتی با همکاری اتاق بازرگانی فارس است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23239

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.