• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز؛

آغاز اجرای واکسیناسیون علیه کروناویروس مشاغل پُرخطر در فارس

  • کد خبر : 22904
  • 08 مرداد 1400 - 2:59
آغاز اجرای واکسیناسیون علیه کروناویروس مشاغل پُرخطر در فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آغاز اجرای واکسیناسیون علیه کروناویروس مشاغل پُرخطر در فارس خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با بیان اینکه فعالیت مراکز تزریق واکسن همچنان برای افراد بالای ۵۵ سال که پیامک نوبت دهی دریافت کرده اند، انجام می شود، گفت: با توجه به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد انجام واکسیناسیون افراد با مشاغل پُرخطر، برنامه ریزی برای واکسیناسیون این افراد در استان فارس آغاز شده است.

او با اعلام اینکه واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل درون شهری مانند رانندگان تاکسی و اتوبوس های شهری نیز از امروز آغاز شده است، افزود: تهیه آمار و برنامه ریزی و مقدمات مابقی افراد با مشاغل پُرخطر در استان نیز در حال انجام است و واکسیناسیون آنان نیز تا روزهای آینده انجام می شود.

دکتر همتی در ادامه توضیح داد: طبق دستور وزیر بهداشت و بخشنامه ارسال شده، واکسیناسیون اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان، کارکنان مدارس، رانندگان سرویس مدارس، خبرنگاران و کارکنان صدا و سیما، زندانیان، عوامل حمل و نقل بین جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی، تمامی افرادی که در فرودگاه ها، خطوط راه آهن و در جاده ها فعالیت می کنند؛ کارکنان بانک ها، مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک، ممیزهای بهداشتی و دفاتر خدمات سلامت، بیماران دیابتی که در سامانه سیب نام نویسی کرده اند و باقیمانده بیماران خاص و صعب العلاج نیز در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه طبق بخش نامه جدید وزارت بهداشت، قاضی های دادگستری نیز در اولویت برنامه ریزی واکسیناسیون قرار گرفته اند، ادامه داد: از گروه های اعلام شده، واکسیناسیون کارکنان صدا و سیما و زندانیان در شیراز از روز گذشته آغاز شد و هم اکنون نیز در حال انجام است.

این مقام مسوول در دانشگاه با اعلام اینکه واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل درون شهری نیز از امروز آغاز شده و هم اکنون نیز در حال انجام است، یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده، واکسن کووید۱۹برای مشاغل پُرخطر و دیگر زندانیان استان در اختیار شبکه های بهداشت و درمان استان فارس قرار داده شده و از امروز، تزریق واکسن برای آنان نیز آغاز می شود.

دکتر همتی عنوان کرد: تلاش می شود با برنامه ریزی های انجام شده، نزدیک به ۷۰ درصد گروه های هدف مشخص شده تا هفته آینده در فارس واکسینه شوند./۱۰۳

پایان خبر

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=22904

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.