• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8
به همت خیرین شیرازی:

ادامه احداث مسجد علی ولی الله شیراز آغاز شد

  • کد خبر : 22897
  • 08 مرداد 1400 - 2:47
ادامه احداث مسجد علی ولی الله شیراز آغاز شد
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: همزمان با عید امامت و ولایت، ادامه احداث ساخت مسجد علی ولی الله در محله قصرالدشت شیراز به همت خیرین آغاز خواهد شد.

سید عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در آیین بازدید از پروژه ساخت مسجد علی ولی الله ضمن تبریک عید غدیر خم، گفت: همزمان با عید امامت و ولایت، ادامه احداث ساخت مسجد علی ولی الله در محله قصرالدشت شیراز آغاز خواهد شد و امیدواریم با حضور خیرین تحت اشرافیت آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس هیئت امنا مجمع بتوانیم قدم موثری در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی شهروندان این منطقه برداریم.
دستغیب با تشریح مشخصات ساخت این مسجد، اظهار داشت: این مسجد دارای هزار متر زمین در ۴ طبقه زیربنا و ۴ هزار متر ساخته خواهد شد و امیدواریم با برکت این عید بزرگ شروع خوبی داشته باشد.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز تصریح کرد: مردم این محل از فلکه قصرالدشت تا میدان صنایع فاقد مسجد هستند لذا برای این مسجد کتابخانه، خانه عالم و فضا های فرهنگی دیگری هم پیش بینی شده و با یک معماری کاملا اسلامی بتوانیم به زودی شاهد بهره برداری باشیم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه برای شروع اولیه ساخت نیاز بود که یک خیر وارد بشود، تاکید کرد: آقای حسین جوکار به عنوان اولین خیر وارد ساخت و ساز شده اند و بخشی از هزینه را برعهده خواهند داشت لذا در ادامه بقیه خیرین نیز به میدان کار خداپسندانه خواهند آمد و امیدوار هستیم اثرات این کار خیر ماندگار و موثر باشد. 
دستغیب با دعوت از از همه خیرین و مردم شهر شیراز برای مشارکت در این کار خیر دعوت کرد و بیان داشت: هرکسی و به هر اندازه ای که در این راه قدمی بردارد، از اجر دنیوی و آخرتی بهره مند خواهد شد.
مدیرعامل مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز شیراز ادامه داد: امام علی(ع) در مکه و خانه خدا به دنیا آمدند و در مسجد کوفه به شهادت رسید  که این امر نشان از جایگاه والای مسجد دارد. 
به گفته این مقام مسئول، زمین این مسجد از طرق اداره مسکن و شهرسازی برای کار خیر در اختیار قرار گرفته است، پس از کارشناسی ها مشخص شد که  زمین مشکل شرعی و قانونی برای ساخت مسجد ندارد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شیرازه در خصوص اقدامات بعدی خیرین در شهر شیراز گفت: فرهنگ و امنیت مکمل یکدیگر هستند و جایی که امنیت نباشد نمی توان فرهنگ را دنبال کرد لذا خیرین مجمع قدم هایی را در موضوع کار امنیتی برداشته اند و کلانتری واقع در بلوار شریف آباد و خیابان اتحاد شیراز با ۴۰۰ متر زیربنا و  ۲ میلیارد تومان هزینه در حال ساخت می باشد.
مدیرعامل مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز شیراز ابراز امیداوری کرد که با ساخت این کلانتری، امنیت آن محدوده شهر که نیاز شهروندان بود، برقرار شود. 
گفتنی است، طی چندین سال اخیر، ۵۴ پروژه فرهنگی و شهرسازی توسط مجمع خیرین و با کمک مردم نیک اندیش شهر شیراز انجام شده است.
به گزارش شیرازه، مراسم بازدید از پروژه مسجد علی ولی الله با حضور آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس هیئت امنا مجمع، آرش فرج زاده قائم مقام شهرداری شیراز، محمد هادی ایمانیه عضو هیئت امنا و خیرین نیک اندیش و… عصر روز پنج شنبه هفتم مرداد ماه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=22897

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.