• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز:

فعالیت داوطلبانه ۳۵۰ نفر در طرح همیار مهربان ترافیک شیراز/ فرهنگ سازی با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر است

  • کد خبر : 22779
  • 03 مرداد 1400 - 20:30
فعالیت داوطلبانه ۳۵۰ نفر در طرح همیار مهربان ترافیک شیراز/ فرهنگ سازی با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر است
دستغیب گفت: طرح "همیار مهربان ترافیک" با مشارکت پلیس راهور استان فارس، معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری فارس نزدیک به ۶ سال برای اولین بار در سطح کشور در حال اجرا است.

سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در حاشیه بازدید و تقدیر شهردار شیراز از همیاران مهربان ترافیک در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: طرح “همیار مهربان ترافیک” با مشارکت پلیس راهور استان فارس، معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری فارس نزدیک به ۶ سال برای اولین بار در سطح کشور در حال اجرا است.

وی افزود: بیش از ۳۵۰ نفر در این زمینه از بین شهروندان شهر شیراز و از اقشار مختلف مردم آموزش دیده اند که به صورت داوطلبانه با کمک پلیس به ترافیک شهر کمک می کنند.

دستغیب با بیان اینکه در ایام کرونا ۱۳۰ نفر در این طرح فعالیت می کنند، در تشریح کار این همیاران مهربان ترافیک اظهار داشت: همیاران با حضور در ۹ چهارراه پرتردد شهر شیراز مباحث ترافیکی را به مردم و وسائل نقلیه گوش زد می کند که با استمرار این طرح بنابه اعلام پلیس راهور شیراز توانسته از بروز خیلی از حوادث و مرگ و میر همشهریان جلوگیری شود.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز این مشارکت و علاقه مندی شهروندان را در پیشینه تاریخی شهر شیراز دانست و خاطرنشان کرد: از تمامی همشهریانی که وقت کافی و دغدغه کمک به مردم را دارند دعوت می کنیم تا در این طرح خیر شرکت کنند؛ در این طرح صرفا بُعد امر به معروف و نهی از منکر دنبال می شود چراکه معتقدیم در فرهنگ سازی قوه قهریه جواب نمی دهد لذا مردم نیز در این فریضه واجب مشارکت دارند.

این مقام مسئول در تشریح دیگر اقدامات این مجمع در راستای اعتلای فرهنگ شهروندان شهر شیراز گفت: علاوه بر طرح همیار ترافیک، پروژه هایی در سطح شهر شیراز با تنوع مختلف ورزشی، درمانی اشتغال زایی، کتابخوانی خیرین ورود کرده اند و نزدیک به ۵۴ طرح فرهنگی و شهرسازی در این مدت راه اندازی کرده ایم.

وی ساخت سرای فرهنگ و مهربانی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: سرای فرهنگ و مهربانی در ۴ منطقه شیراز راه اندازی شده و همانند کار دیوار مهربانی را انجام می دهد بدین نحو که مردم وسائل، لباس های خودشان را که حتی نو هستند را برای کمک به نیازمندان اهدا می کنند؛ تاکنون ۵۵۰ هزار قلم کالا مردم به سراهای کالا مهربانی تحویل داده شده که ما نیز به خیریه های معتبر و قابل اعتماد سطح شهر شیراز واگذار کرده ایم.

به گفته دستغیب، دو سرای یار مهربان در پایانه اتوبوسرانی شاهچراغ و پایانه نمازی جهت امانت کتاب به شهروندان شهر شیراز راه اندازی شده است که مردم در کنار ارتقا سطح مطالعه خودشان، رسم امانت داری را آموزش ببینند؛ در این سرای یار مهربان تبادل کتاب نیز صورت می گیرد و مردم کتاب مازاد خودشان را برای استفاده سایرین تحویل می دهند. کتاب ستون فرهنگ است و مطالعه کتاب ترویج پیدا کند یقینا بیشتر مشکلات مخصوصا از نوع فرهنگی حل خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر چگونگی همکاری شهروندان در طرح های این مجمع گفت: شهروندان می توانند به دفتر مجمع واقع در مسیر فاطمی طبقه دوم شیراز پاساژ مراجعه کنند و پس از آموزش می توانند در طرح همیار ترافیک و سرا های فرهنگ مهربانی مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=22779

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.