• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

بهره‌برداری از ۵ پروژه‌ برقی آبی در فارس آغاز شد

  • کد خبر : 22686
  • 02 مرداد 1400 - 21:19
بهره‌برداری از ۵ پروژه‌ برقی آبی در فارس آغاز شد
صبح شنبه دوم مرداد طی مراسمی در قالب پویش "الف-ب ایران" در ارتباطی ویدئوکنفرانسی، با حضور رئیس جمهوری و مقام‌های استان فارس، سه پروژه مرتبط با صنعت برق و 2 پروژه مرتبط با صنعت آب، در این استان به بهره‌برداری رسید.

به دستور رئیس جمهوری اتمام عملیات اجرایی اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۵ پروژه برقی- آبی مرتبط با وزارت نیرو، در استان فارس اعلام شد.

معاون عمرانی استانداری فارس در مراسم بهره‌برداری از آبرسانی به شهر زرین‌دشت بیان کرد: پروژه آبرسانی به مرکز شهرستان زرین‌دشت در طول ۴١ کیلومتر اجرایی شده که شامل شهر حاجی آباد و روستاهای در مسیر است.

محمودرضا رضایی کوچی با بیان اینکه این پروژه در مقیاس وسیع تری طراحی شده و پس از حاجی آباد، آبرسانی به شهرهای دبیران و قیر هم در دستور کار قرار دارد، گفت: ١٢٠ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی و هزینه شده است.

او ادامه داد: کل آب مورد نیاز پروژه‌هایی که در حوزه شهرستان زرین دشت اجرا می‌شود از سد رودبال تامین می‌شود و در فازهای بعدی دیگر شهرها از این پروژه مرتفع خواهند شد.

معاون عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: سد رودبال از جمله سدهای بزرگی است که ٨٢ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که بیش از ٣٠ میلیون متر مکعب آن مربوط به تخصیص آب شهرستان‌های فسا، استهبان، زرین‌دشت و داراب است.

رضایی خاطرنشان کرد: در سال ٩٨ نیز آبرسانی به شهر داراب در دستور کار قرار گرفت که متعاقب آن آبرسانی به شهر ایج از استهبان و شهر فسا نیز مطرح شد که بخش 
‌هایی از آن اجرایی شده و ادامه این پروژه، سایر شهرها از آب تامین شده، استفاده خواهند کرد.

او با بیان اینکه پروژه سد هایقر در حداقل زمان ممکن اجرایی شد و کارفرما پیمان شرکت آب منطقه‌ای فارس است، گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی که در این منطقه حادث شده، مردم از چاههای محلی استفاده می‌کردند که
با اجرای پروژه، شرایط مناسبی در مقایسه با شرایط قبلی ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=22686

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.