• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس در خصوص تعدیل خبرنگاران؛

نواهای نامهربانانه‌ای از شهر راز شنیده می‌شود

  • کد خبر : 2264
  • 03 اردیبهشت 1399 - 20:40
نواهای نامهربانانه‌ای از شهر راز شنیده می‌شود

در این بیانیه که توسط انجمن صنفی کارگری خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس در شبکه های مجازی انتشار پیدا کرده است ، آمده است : در روزهایی که سراسر جهان را ندای شاعر پر آوازه شیراز پُر کرده که بنی آدم اعضای یک دیگرند، نواهای نامهربانانه‌ای از شهر راز شنیده می‌شود.تعدیل نیروی انسانی آنهم […]

در این بیانیه که توسط انجمن صنفی کارگری خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس در شبکه های مجازی انتشار پیدا کرده است ، آمده است :

در روزهایی که سراسر جهان را ندای شاعر پر آوازه شیراز پُر کرده که بنی آدم اعضای یک دیگرند، نواهای نامهربانانه‌ای از شهر راز شنیده می‌شود.
تعدیل نیروی انسانی آنهم در روزهایی که همه منادی مهربانی‌اند و رسانه‌ها به ظاهر، هم رسان صداها و اعمال مهربانانه شده‌اند و تیترهای اصلی ضمن اطلاع رسانی بر ایجاد امیدو همدلی اختصاص داده‌اند؛ شیوع نوای نامهربانی تعدیل نیرو، باقیمانده باور و اعتماد جامعه را به رکن چهارم دموکراسی، متزلزل خواهد کرد.
باور اینکه رسانه که باید سردمدار حرکتی انسانی در مسیر اصلاح جامعه باشد، در راس هرم اقدامی قرار گرفته که حداقل در تیترهایش آن را تقبیح می کند، دشوار است؛ خصوصا در دیاری که مهمترین ویژگی مردمانش، مهربانی است.
امروز اما، حقایق در فاصله‌ای دور از واقعیت‌ها بر دفتر روزگار سطر می‌شود، واقعیت اینکه فلان روزنامه عذر بخشی از نیروی انسانی شاغل خود را خواسته است.
باور این اقدام زمانی سخت تر می‌شود که بدانیم در سال‌های گذشته همواره از روزهای پایانی اسفند سال کهنه تا دهه دوم فروردین سال نو، اکثر رسانه‌ها و عمدتا جراید، به دلیل توقف انتشار، فعالیت چندانی نداشته‌اند و کج دار و مریز، فعالیت می‌کردند و تعطیلات اجباری روزهای آغشته به کروناویروس بیشتر از سالیان پیش نبوده و قاعدتا تغییری در معیشت آنها ایجاد نکرده است.
متاسفیم که امروز برخی رسانه ها با وجود انتشار، حتی در روزهای تعطیل، پرداخت حقوق پرسنلش را به صندوق بیمه بیکاری حواله می‌دهد و متاسف از اینکه رسانه‌‌ی دیگری، عذر نیروهایش را خواسته و آنان را به خیل بیکاران پیوند داده است.
نامهربانی رسانه‌هایی که همواره بخش عمده‌ای از حمایت‌ها و یارانه‌ها را به خود اختصاص داده و از این مسیر، به لحاظ اقتصادی فربه شده اند، اگرچه موضوعی تازه نیست و در ادوار مختلف تاریخ فعالیت این رکن از ارکان باصطلاح فرهنگ جامعه، بارها و بارها تکرار شده است باید روزی به نقطه پایان خود برسد.
رسانه‌هایی که تمام آنچه را دارند از قِبل تلاش و از خودگذشتگی خبرنگاران و عکاسان و دیگر نیروهای شاغل در بخش‌های مختلف رسانه، خصوصا تحریریه خود کسب کرده‌اند؛ نیروهایی که کمترین سهم را از فربهی اقتصادی مسئولان و مدیران رسانه داشته‌اند و همواره با کمترین حقوق و دستمزد و حتی بدون برخورداری از امتیازات بیمه‌ای، شبانه روز، عمر و جوانی پای آن رسانه‌ها گذاشته‌اند.

انجمن صنفی کارگری خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، به عنوان نهادی مستقل و حامی خبرنگاران و عکاسان خبری، به این وسیله، اعتراض خود را نسبت به آنچه در برخی از رسانه‌ها حادث شده و در حال فراگیری ست، اعلام کرده و پیگیری مطالبات اعضای خود را حقی مسلم می‌داند و آن را دنبال خواهد کرد.
بدیهی است که انجمن در مسیر احقاق حقوق تضییع شده خبرنگاران و عکاسان خبری، از تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد بهره خواهد برد و امید دارد که خط آغاز شده از سوی برخی مدیران رسانه، رسمی برای تداوم نامهربانی نسبت به رکن اصلی رسانه نشود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2264

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.