• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز؛

لغو مرخصی کارکنان بهداشت و درمان استان تا اطلاع ثانوی/ آماده باش نیروهای بهداشت و درمان استان برای عبور از موج پنجم کرونا

  • کد خبر : 22529
  • 28 تیر 1400 - 18:10
لغو مرخصی کارکنان بهداشت و درمان استان تا اطلاع ثانوی/ آماده باش نیروهای بهداشت و درمان استان برای عبور از موج پنجم کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه ضمن دستور بر لغو مرخصی استحقاقی تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان تا اطلاع ثانوی، بر آماده باش مجموعه دانشگاه برای عبور از موج پنجم کروناویروس تاکید کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ناشی از کروناویروس گفت: برای مقابله با موج پنجم کروناویروس، تا اطلاع ثانوی مرخصی تمامی نیروهای بهداشت و درمان استان فارس شامل پزشکان، پرستاران و کارکنان لغو شده و نیروها برای رفع کمبود های احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند.

او با صدور دستور لغو مرخصی استحقاقی تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان، ادامه داد: مسوولان و مدیران ارشد ستاد دانشگاه، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، شبکه های بهداشت و درمان در سطح استان، می توانند از ظرفیت نیروهای انسانی سایر واحدها برای رفع کمبودهای احتمالی استفاده کنند تا بتوانیم از این بحران سنگین نیز عبور کنیم.
دکتر لطفی با قدردانی از مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس تلاش برای مقابله با کروناویروس، از همکاری مضاعف تیم های بهداشتی درمانی برای برون رفت از این بحران تاکید کرد.
او از مسوولان، کارشناسان و فعالان حوزه های اجتماعی، فرهنگی و رسانه ها و مجموعه بزرگ دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز خواست تا با توجه به مشاهده سهل انگاری ها و بی توجهی های عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، در ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اقشار مختلف جامعه مشارکت جدی داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دکتر لطفی همچنین ظرفیت تخت های ویژه و عادی بیمارستان های استان، فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد ارزیابی قرار داد.
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی در خصوص راه اندازی بیمارستان پشتیبان دو، افزایش تخت های بیمارستانی، آمار های ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس، مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان ها و شیوه خدمت رسانی به آنان، میزان سهمیه واکسن و نحوه توزیع آن، ظرفیت تخت های بستری و ویژه بیمارستان استان، پرداختند.

سیصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، بیست و هشتم تیر، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد./۱۰۵

پایان خبر

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=22529

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.