• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس:

ماه مبارک رمضان یک فرهنگ است/ تجلیل از برترین قاریان فارس در ماه قرآن

  • کد خبر : 2204
  • 03 اردیبهشت 1399 - 18:56
ماه مبارک رمضان یک فرهنگ است/ تجلیل از برترین قاریان فارس در ماه قرآن
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اعلام فعالیت های مجازی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و دعوت از فعالان فرهنگی هنری برای اعلام برنامه های همراستا در این ایام ارزشمند، گفت: رمضان تنها یک ماه عبادی نیست، یک فرهنگ است و برنامه‌های اسلام، برای رسیدن انسان به سعادت جاودانه تدوین شده، سعادتی که پهنایی به گستردگی دنیا و آخرت دارد.

صابر سهرابی در آستانه فرار رسیدن ایام ارزشمند رمضان، بیان داشت: روزه عبادتی است که در ره پویی بشر به سوی کمال و تعالی نقش بسزایی دارد و برای رستگاری انسان و رهایی او از قید تن و توجه او به افق‌های سبز معنویت، واجب شده است. انسان خو گرفته با روزمرگی در یک پودمان معنوی یک ماهه، رهایی از بند مادی‌گرایی و زنگارزدایی از دل را با هم تجربه می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه روزه ماه رمضان از لسان پاک پیامبر صلی الله علیه وآله بسیار بر آن تأکید شده و این مطلب را از احادیث بسیار زیادی که تقریبا شبیه به هم هستند و از راویان معتبر نقل شده‌اند می‌توان فهمید، افزود: رمضان ماه قرب به پروردگار، ماه نزول قرآن، ماه رحمت و ماه بریدن از تعلقات دست و پاگیر است. ماه رمضان، ماه ضیافت پروردگار و ماه جشن و سرور است. زادروز دومین اختر امامت، نواده ی پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) است و بزرگ عید مسلمانان؛ عید فطر را بشارت می دهد.

سهرابی اظهار داشت: البته ماه رمضان، ماه تعاون، همیاری، صله ی رحم، دستگیری از بینوایان، زدودن کینه ها، دوری از کبر و خودخواهی و ماه عمل به صفات حسنه و بریدن از ناپسندی هاست و همچنین، گریان و داغدار از بزرگترین مصیبتی است که عالم انسانی به خود دیده، ماه شهادت و عزای مولای متقیان، حضرت علی(ع) است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه خبرداد: نخستین طرح قرآن نویسی با عنوان « کاتبان وحی » به منظور کتابت قرآن توسط دانش آموزان و زیبا نویسی با خط تحریری است که علاقه مندان برای شرکت در این طرح می بایست کلمه کاتبان وحی را در واتساپ به شماره تلفن ۰۹۱۷۶۰۳۳۵۶۸ ارسال کنند و همچنین در مقوله نماز و اهمیت آن و مسابقات دیگر فرهنگی نیز بزودی برنامه های برای ماه پربرکت رمضان در دست تهیه است و با اخبار بعدی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

اسامی برگزیدگان برتر «جشنواره قرآنی تلاوتهای ناب» (بصائر) استان فارس اعلام شد

سهرابی گفت: با استعانت از خداوند متعال و به همت قرارگاه قرآنی جوانان فارس، جامعه قرآنی امام عصر (عج) و با همکاری مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به حول و قوه الهی نخستین جشنواره تلاوت های ناب استان فارس در فضای مجازی نیز در فروردین ماه سال جدید برگزار شد که در این مسیر ارزیابی ۶۵ تلاوت ارسالی از سراسر استان، ٣٧ تلاوت ارسالی از خواهران و ٢٨ تلاوت ارسالی از برادران به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس خاطرنشان ساخت: اساتید گرانقدر به ارزیابی تلاوتها پرداخته وتلاوتهای برتر را انتخاب و معرفی کردند که در ادامه قاریان برتر جشنواره که حائز بیشترین امتیاز مربوطه شدند نیز بدین ترتیب اعلام شد و از خواهران؛ مقطع بزرگسالان مطهره زارعی ( نفر اول) فاطمه رضایی (نفر دوم) فاطمه کاظمی (نفر سوم) و  خواهران زیر ١۴ سال، نفر اول ریحانه منفرد، نفر دوم مبینا اسماعیلی مقدم، نفر سوم ساره اعتصامی جو و نفر چهارم زهرا موسوی هستند.

سهرابی گفت: همچنین با نظر هیئت داوران در مقطع زیر ١۴ سال به دلیل نزدیکی امتیازات ۴ نفر را به عنوان نفرات برتر اعلام شد و برادران در مقطع بزرگسالان، امیر حسین فتحعلی (نفراول) سید جعفر بردبار (نفردوم) محمد اسماعیلی فرد ( نفرسوم) و برادران؛ مقطع زیر ۱۴ سال؛ امیرحسین خجسته فر، رضا ملکی، علی دلرحیم نژاد، محمد حسن نور محمدی، محمد داوودی انتخاب شدند و با نظر هیئت داوران در مقطع زیر ١۴ سال به دلیل نزدیکی امتیازات ۵ نفر به عنوان نفرات برتر اعلام گردیدند که دبیرخانه جشنواره قرآنی تلاوتهای ناب استان فارس مسابقه بزرگ مجازی “سبک زندگی مهدوی” را نیز در فضای مجازی با اهداء ۳۱۳ جایزه ۵۰ هزار تومانی به برگزیدگان مسابقه برگزار کرده و در ایام ماه مبارک رمضان از تمام برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در پایان با آرزوی گذر هر چه زودتر از این روزهای سخت بیماری کرونا و شکوفای فعالیت های فرهنگی و هنری حضوری در حوزه قرآن و عترت ابراز داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری موسسه قرآنی ذکر جمیل، پویش «خانه های مهدوی» را نیز با رویکرد هر خانواده مهدوی یک مراسم جشن و سرور را به منظور ارسال عکس و فیلم کوتاه از مراسم جشن خانگی برگزار کرده و به ۳۱۳ نفر از شرکت کنندگان در این پویش معنوی هدایایی را اهداء نموده و برای انتخاب خانواده برتر به مباحی چون تزئینات مناسب، مشارکت اعضای خانواده بویژه کودکان و نوجوانان، مولودی خانی و آهنگ مناسب، بیان احادیث و یا داستان کرامت حضرت حجت توسط اعضای خانواده و خلاقیت ونوآوری را مد نظر داشته که هزینه شرکت در این مسابقه نیز ۱۰۰ صلوات به نیت امام عصر (عج) در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2204

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.