• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8
مدیر کل امور عشایر فارس ؛

آغاز کوچ بهاره عشایر فارس در شرایط کرونایی

  • کد خبر : 2180
  • 03 اردیبهشت 1399 - 9:21
آغاز کوچ بهاره عشایر فارس در شرایط کرونایی
مدیر کل امور عشایر فارس گفت: هرساله با آغاز فصل بهار کوچ عشایر فارس آغاز می شود ولی امسال با توجه به شرایط پیش آمده و با مصوبه ستاد کرونا استان فارس کوچ عشایر با تاخیر انجام شد و به اواخر فروردین و اردیبهشت ماه موکول شد .

روح الله بهرامی بیان داشت، ماندگاری طولانی مدت در قشلاق و به دلیل گرم شدن هوا، خشک شدن علوفه مراتع ، وجود حشرات مزاحم امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تقویم کوچ بهاره که از طریق ستاد کرونا استان فارس تنظیم شده بود کوچ عشایر با رعایت پروتکل های بهداشتی واستقرار اکیپ های سیار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ فراهم شده که عشایر بتوانند به سلامت به کوچ خود ادامه داده و به مناطق ییلاقی برسند.

بهرامی با بیان اینکه مدیریت کوچ در شرایط کرونایی کار بسیار دشواری می باشدافزود: اکیپ مدیریت کوچ اداره کل امور عشایرفارس که درسطح استان مستقر وبه طور متمرکز در حال گشت زنی هستند.

مدیر کل امور عشایر افزود،در زمان کوچ هشدارهای لازمدر خصوص عدم توقف عشایر کوچنده در بین مسیر و روستاهای اطراف،هشدار هواشناسی، آموزش هایی جهت پیشگیری از کرونا و توزیع اقلام کوچ و بهداشتی در بین خانوارها کوچنده برای مدیریت کوچ انجام می شود تا عشایر به سلامت به مناطق ییلاقی خود برسند.

وی اظهار داشت برای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا و درگیر نشدن عشایربه این بیماری مهلک تانکرهای آبرسانی در حین کوچ و مسیر ایلراه ها در حال خدمات رسانی به عشایر می باشد.

مدیر کل امور عشایر فارس از همراهی و همکاری بی شائبه ستاد کرونا در استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه عشایر و دستگاه های مربوطه در مدیریت کوچ عشایر تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2180

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.