• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10
در سه ماهه نخست امسال محقق شد؛

تامین بیش از ۱۴ هزار تن نهاده برای مرغداری های شیراز

  • کد خبر : 21730
  • 27 تیر 1400 - 12:49
تامین بیش از ۱۴ هزار تن نهاده برای مرغداری های شیراز
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اتخاذ تمهیدات ویژه برای تامین نهاده های دامی در این شهرستان گفت: در سه ماه نخست سال جاری بیش از 9 هزار تن ذرت و بالغ بر پنج هزار تن سویا برای مرغداران فعال شیرازی تامین و توزیع شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از  روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ذبیح الله سیروسی با اذعان به اینکه توزیع نهاده های یارانه دار با نظارت دقیق کمیته پایش دنبال می شود، تصریح کرد: با تخصیص نهاده ها در مدت مورد نظر ۶ هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید که سهم ۱۵ درصدی از تولید استان فارس را داشته و مقام اول آن را به خود اختصاص داده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سه ماه فصل بهار ۷۵ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان شیراز مبادرت به جوجه ریزی و تولید گوشت کرده اند، اظهار کرد: این واحد های تولیدی در طول دوره پرورش جوجه ریزی دو میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه ای داشته اند که فرآیند نظارت مستمر بر تولید از ابتدای دوره تا زمان کشتار در سه مرحله صورت گرفته است.
به گفته وی؛ با توجه به تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران، پس از پایان دوره و تعیین زمان بارگیری محصول به سمت کشتارگاه، مرغدار مکلف بوده است تا حداقل ۹۰ درصد از مرغ تولیدی را به کشتارگاه با نرخ مصوب تحویل نماید، در غیر این صورت از سهمیه نهاده های یارانه دار واحد مذکور در دوره آتی کسر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز یاد آور شد: در این طرح تلفات غیر متعارف واحد های پرورش مرغ گوشتی نیز بررسی، صورتجلسه و به مراجع بالا دستی ارسال تا نسبت به لحاظ نمودن آن اقدام شود و مرغدار از این حیث متضرر نشود.
سیروسی با بیان اینکه در حال حاضر نهاده های مورد نیاز مرغدار در کمتر از ۲۰ روز پس از تائید جوجه ریزی به آنان تحویل می شود و رضایت آنان جلب شده است، افزود: با وجود برخی بیماری های تنفسی در واحد های مرغداری که روند رشد را کند و بعضا موجب تلفات است، افزایش طول دوره پرورش و فرصت تحویل مرغ به کشتارگاه به بیش از ۵۰روز مورد درخواست مرغداران است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21730

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.