• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز خبر داد:

آتش نشانان فرشته نجات دو شهروند شیرازی شدند

  • کد خبر : 21680
  • 21 تیر 1400 - 6:17
آتش نشانان فرشته نجات دو شهروند شیرازی شدند
در پی آتش‌سوزی یک مغازه و گرفتار شدن ۲ شهروند شیرازی در میان دود، آتش‌نشانان ایستگاه دو وارد عمل شدند و جان آنها را از مرگ حتمی نجات دادند.

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در خصوص این حادثه اعلام کرد: ساعت ۱۳:۰۵ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در مغازه‌ ای واقع در خیابان ملاصدرا با کاربری فروش کیف و کفش به سامانه ۱۲۵ سازمان گزارش داده شد.

قانع افزود: با توجه به موقعیت حادثه، ترافیک سنگین در خیابان، و حبس دو شهروند در محل حادثه، خودروهای امدادی از نزدیک‌ترین محل با سرعت عمل و مدیریت عملیات خود را به محل حادثه رساندند.

وی ادامه داد: با رسیدن نیروهای امدادی و بررسی محل مذکور مشاهده شد حریق از طبقه دوم یک مغازه فروش کیف و کفش شروع شده و به سرعت در حال گسترش است.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به عدم مسیر دسترسی به صورت راه پله به طبقه دوم این مغازه و وجود یک بالابر غیر ایمن در محل عنوان کرد: متاسفانه دو نفر از شهروندان به صورت خودجوش جهت اطفای شعله های آتش در این مغازه اقدام کرده که یک نفر از آنها در هنگام استفاده از بالابر جهت دسترسی به شعله های آتش از ناحیه پا در میان سقف مغازه و بالابر گرفتار می شود و دود غلیظ ناشی از حریق وی را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داده بود.

قانع ادامه داد: شهروند دیگری نیز در به دلیل گسترش حریق و اتصالی در سیم کشی مغازه در هنگام اقدام جهت اطفای حریق دچار برق گرفتگی شده بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تیم های امدادی و اطفایی سازمان آتش‌نشانی نشانی با تجهیزات مخصوص وارد عمل شده و دریک عملیات ویژه ضمن راه یابی به طبقه دوم، همزمان با اطفای شعله های آتش سریعا فرد آسیب دیده در بالابر را با برش سیم های بکسل رها سازی و از مغازه خارج کردند.

قانع با بیان اینکه هردو شهروند گرفتار در شعله های آتش (دو مرد ۳۰ و ۴۲ ساله) سریعا توسط آتش نشانان از محل خارج شدند افزود: مصدومان که در این حادثه با مرگ فاصله ای نداشتند سریعا جهت بهبودی کامل در اختیار امداد گران اورژانس قرار گرفتند.

گفتنی است: این آتش‌سوزی سرانجام با تلاش مستمر آتش‌نشانان با بکارگیری چند رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی قبل از سرایت به طبقه اول مغازه مهار و کاملا خاموش شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21680

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.