• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
رییس شورای اسلامی شهر شیراز:

آنچه شورا انجام داد، یادگار خوبی برای شیراز است

  • کد خبر : 21626
  • 15 تیر 1400 - 5:32
آنچه شورا انجام داد، یادگار خوبی برای شیراز است
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شورای پنجم سطح مطالبات مردم شیراز را از شورای ششم بالا برد، گفت: آنچه شورا طی چهار سال انجام داد، قابل تقدیر است و یادگار خوبی برای شهر شیراز به‌شمار می‌رود؛ اما همه اینها در مقابل عظمت و بزرگی و خوبی‌های مردم شیراز قابل ارائه نبود.

سید عبدالرزاق موسوی شامگاه دوشنبه ۱۴ تیرماه در مراسم گشایش بوستان گل سرخ واقع در منطقه ۷ شهرداری، با اشاره به اینکه منابع شهرداری را شهروندان تامین می‌کنند، گفت: ساختن این بوستان اقدامی ارزشمند است و از آنجا که منابع شهرداری از محل عوارض مردم تامین می‌شود مهم است زحماتی که برای آبادانی شهر کشیده می‌شود، به‌خوبی حفظ شود؛ به دیگر معنا، حفظ دستاوردهای شهرداری از ساخت آن ارزشمندتر است.
او به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد: معتقدیم در شرایط سخت اقتصادی کشور و در مشکلاتی که در تامین منابع مالی با آن روبه‌رو بودیم اقدامات مهم و  بزرگی در شیراز انجام شد که در تمامی آنها نباید نقش شهردار را باعنوان مدیری عالی نادیده گرفت.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: حتی اگر شورای شهر تمامی مصوبات را نیز آماده می‌کرد، مهم این بود که شهردار توان اجرای آن‌ها را داشته باشد و براساس آمار، ارقام و مستنداتی که به‌زودی منتشر خواهد شد، می‌توان گفت برای نخستین بار از آغاز فعالیت شوراها در این شهر، مجموعه شهرداری و شهردار شیراز عملکردی بسیار خوب ارائه داده‌اند. 
موسوی با بیان اینکه انتظارات شورا از شهرداری حداکثری است، اظهار داشت: با این حال، نیک آگاهیم که شهردار شهر هم باید با توجه به منابع مالی شهر را اداره کند و خواسته‌ها متنوع است.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز از روابط عمومی شهرداری درخواست کرد که محصول کار شهرداری و شورای شهر را منتشر کرده و در دسترس مردم قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه شورای پنجم به وظیفه خود عمل کرده است، ابراز داشت: شورای پنجم با عدد و رقم آنچه را کرده‌ است به شورای ششم تحویل خواهد داد.
موسوی تعداد پروژه‌های اولویت دار شیراز را ۱۲۰ پروژه برشمرد که پیشرفت آنها در مقایسه با عملکرد دیگر شهرها شایان توجه است.
وی با اشاره به اهمیت یاوران شورا و شورایاری‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحث در پایان فعالیت این چهار ساله نظام‌مند شدن شورایاری‌ها و شوراهای محلات است و انتخاب اعضای این نهادها باید به دست مردم صورت گیرد و آنان نیز دارای اختیار باشند تا بتوانند محله‌شان را اداره کنند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه آنچه از عملکرد شورا و شهرداری دیده می‌شود پروژه‌های عمرانی و فیزیکی است، گفت:  آنچه دیده نمی‌شود اما آن دسته از پروژه‌های شهرداری است که ساختار این نهاد را اصلاح می‌کند؛ بر این اساس شهروندان از این پس حق دارند بدانند، از مدیران سوال کنند و مدیران باید پاسخگوی آنان باشند.
وی افزود: اینکه مردم تصمیمات شهرداری را ببیند و بدانند قرادادها چطور امضا می‌شود، فراخوان‌ها و مزایده‌ها چگونه است و منابع مالی در کجا مصرف می‌شود، حق اساسی آنان است و آنچه بیش از پروژه‌های فیزیکی اهمیت دارد، رعایت صرفه و صلاح شهر است.
 موسوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نگهداری باغات قصردشت گفت: شورا و شهرداری در حفظ باغات گروه یک بسیار خوب عمل کرد؛ البته اگر شرایط و فضا فراهم بود بهتر از این نیز می‌شد عمل کرد.
وی به راه‌اندازی سامانه PMIS و پروژه‌های کمیسیون هوشمندسازی نیز اشاره کرد و بیان داشت: اینگونه مصوبات اساس کار شورای اسلامی شهر شیراز بوده است که در قالب مصوباتی سی‌گانه تهیه شده است؛ افزون بر این باید از تدوین بیش از ۱۴ دستورالعمل درباره قانون شوراها یاد کرد به تسهیل روند در این نهاد خواهد انجامید.
 گفتنی است افزون بر افتتاح بوستان گل سرخ، مدیران شهری شیراز منظر فضای سبز خلیج فارس را نیز افتتاح کردند؛ همچنین کلنگ‌زنی تم‌پارک ورزشی و پیست اسکیت و نیز آغاز عملیات اجرایی و مرمت مجموعه میراثی قصر ابونصر صورت پذیرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21626

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.