• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

مجوز دریافت برات‌کارت، با کسب آرای لازم به تصویب رسید

  • کد خبر : 21601
  • 07 تیر 1400 - 5:13
مجوز دریافت برات‌کارت، با کسب آرای لازم به تصویب رسید
یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه این شورا که امروز یکشنبه ششم تیرماه برگزار شد، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره مجوز دریافت برات‌کارت، با کسب آرای لازم، به تصویب رسید.
در ماده‌واحده ذیل این مصوبه عنوان شده است که شهرداری شیراز می‌تواند تا سقف بودجه مصوب ردیف اعتباری مربوط به تسهیلات دریافتی از بانک و تعهدات مالی، برات‌کارت‌هایی با نرخ کارمزد ۲.۵ درصد و با پیش‌پرداخت ۱۰درصد به بستانکاران پیمانکار شهرداری اختصاص دهد. این برات‌کارت‌ها با سررسید‌های چهار تا دوازده‌ماهه از طریق بانک شهر به واجدان شرایط تعلق می‌گیرد. 
در ادامه این جلسه، لایحه یک‌فوریتی پرداخت و مساعدت مبلغ ۲۰۰میلیون ریال از ردیف اعتباری کمک به سایر نهادهای بخش عمومی از بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری به هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان فارس برای حضور در آخرین اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات پارالمپیک توکیو ۲۰۲۱ به تصویب رسید و در نهایت شهرداری شیراز مکلف شد ۳۰۰ میلیون ریال به این امر اختصاص دهد. 
شوراییان در دستور کار بعدی این جلسه ایراد فرمانداری شهرستان شیراز را به مصوبه‌ای درباره تهاتر و واگذاری سهم شهرداری حاصل از پروژه‌های اوراق مشارکت بررسی کردند. 
در ماده‌واحده این مصوبه، عبارت “و سایر املاک شهرداری” به بعد از عبارت “و یا مجوز فروش و پیش‌فروش آن از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ گردیده است” و همچنین “عبارت با رعایت بند یک ماده ۳۱ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری‌یافته به سایرکلانشهر و ماده ۱۹ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها” به بعد از عبارت “بانک شهر” اضافه شد. 
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به موضوع دیگری در حوزه ورزش پرداختند که لایحه پرداخت مبلغ ۱۵۰میلیون ریال به هریک از تیم‌های فوتسال بانوان پارس‌آرای شیراز و تیم فوتسال پویندگان صنعت فجر بود. این لایحه برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا باعنوان کمیسیون اصلی رسیدگی‌کننده و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا باعنوان کمیسیون فرعی ارسال شد.
در ادامه، لایحه شهرداری شیراز درباره اخذ مجوز انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری به‌منظور احداث پروژه «رستوران ایرانی اسلامی، مرکز خرید و پردیس سینمایی» در قالب قرارداد مشارکت مدنی با رعایت تشریفات قانونی، به تصویب رسید.
در ماده‌واحده این مصوبه عنوان شده که شهرداری شیراز مجاز است قرارداد سرمایه‌گذاری حداکثر تا سقف ۸هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به روش مشارکت مدنی به این طرح اختصاص دهد. 
گفتنی است این مجموعه فرهنگی و تفریحی در اراضی ۵۷هکتاری وحدت با پلاک ثبتی ۳/۱/۲۴۳۴ در عرصه‌ای به مساحت سه هکتار و زیربنایی بالغ بر ۴۵هزار مترمربع مطابق با ضوابط شهرسازی قرار دارد؛ افزون بر این، شهرداری موظف است با اخذ نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارزش مالی قرارداد و درصد سهام طرفین از پروژه یادشده، ضمن رعایت آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری و همچنین رعایت صرفه و صلاح شهرداری از طریق مناقصه عمومی در این زمینه اقدام کند. 
بر اساس تبصره این مصوبه، شهرداری مکلف است پیش از فراخوان، قرارداد سرمایه‌گذاری را به تأیید کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا برساند.
دیگر دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز بررسی طرح دوفوریتی جمعی از اعضا درباره گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ شهرداری شیراز بود. 
به درخواست اعضای شورا مقرر شد فرصت بیشتری برای تحقیق درباره این گزارش اختصاص یابد و موضوع به‌صورت یک‌فوریتی در جلسه آینده مطرح شود.
شوراییان در دستور کار بعدی، لایحه سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۶۸/۱۰۹ مترمربع عرصه فضای سبز شهرداری مجاور ضلع غربی پلاک ثبتی ۷۷۹۳/۱۷۹۳ بخش ۴ با کاربری مسکونی ۱۱۱R و کد نوسازی ۳-۸-۸۳-۹ به تصویب رساندند.
آن‌ها همچنین لایحه شهرداری شیراز را درباره سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۶۰/۲۰ مترمربع عرصه جاده متروک مجاور پلاک ثبتی ۳۵/۱۷۲۱ بخش ۴ با کاربری ۱ -۱۱۳ M محورهای مختلط تجاری‌ـ‌اداری و خدمات با مسکونی (زیرمنطقه‌ای) و کدنوسازی ۲۴۰-۱۵-۲۳-۴ تصویب کردند.
در جلسه امروز شورای پنجم، نامه احمد تنوری عضو این شورا مبنی بر استعفا از عضویت در کمیسیون‌های گردشگری و زیارت و اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا، بررسی شد که مورد موافقت قرار نگرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21601

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.