• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
شهردار شیراز:

امیدوارم اعضای جدید شورای اسلامی شهر، گام های بلندتری در جهت توسعه و به ویژه تعالی شیراز بردارند

  • کد خبر : 21580
  • 03 تیر 1400 - 16:03
امیدوارم اعضای جدید شورای اسلامی شهر، گام های بلندتری در جهت توسعه و به ویژه تعالی شیراز بردارند
شهردار شیراز با تبریک به منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی این کلانشهر گفت: امیدوارم اعضای جدید شورای اسلامی شهر، گام های بلندتری در جهت توسعه و به ویژه تعالی شیراز بردارند.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تعالی را بر توسعه ارجحیت دهند، اضافه کرد: امروز شیراز بیشتر از آنکه به توسعه نیاز داشته باشد به تعالی نیاز دارد. توسعه اگر متوازن نباشد، به جای اینکه آبادانی، رفاه و افزایش کیفیت زندگی را برای شهر به ارمغان بیاورد، تخریب را به دنبال دارد. 
وی در آیین افتتاح پروژه های شهرداری منطقه ده شیراز افزود: به عنوان مثال تخریب باغات قصردشت طی دهه های گذشته به اسم توسعه، آبادانی را برای شیراز در پی نداشت. باغات قصردشت به عنوان سرمایه، میراث و ریه های تنفسی شیراز باید حفظ می شد و بایستی حفظ شود اما طی دهه‌های گذشته توسعه‌ای که متوازن نبود منجر به این شد که بخش های زیادی از باغات قصردشت را از دست بدهیم.
اسکندرپور درباره لزوم توجه به تعالی شهر شیراز و مقدم دانستن آن بر توسعه گفت: کیفیت بخشی به فضاهای شهری می تواند، تعالی شهر را در پی داشته باشد. رویکرد انسان محور نیز بر این اساس شکل گرفته است و به معنای تقدم حضور انسان بر خودرو، تقدم پیاده بر سواره و کیفیت بخشی به فضاهای شهری است.
شهردار شیراز ادامه داد: استراتژی رویکرد انسان محور بر این مبناست تا فرصتی فراهم کنیم که شهروندان فارغ از زندگی آپارتمان نشینی بتوانند در فضای شهری حضور داشته باشند و این موضوع نیاز امروز شهر است. از شورای ششم نیز تقاضا دارم تا این رویکرد که بر مبنای حضور اجتماعی مردم در فضای عمومی شهر برای غلبه بر محدودیت های زندگی آپارتمانی شکل گرفته را دنبال و برای آن برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به اینکه دوره های متفاوت شورای اسلامی شهر شیراز رویکردهای متفاوتی داشته اند، افزود: اطمینان دارم همه اعضا در کلیه دوره های پیشین برای شیراز تلاش لازم را کرده اند. از همه کسانی که در انتخابات به عنوان کاندیدای شورای شهر حضور داشتند، چه آنها که رای آوردند و چه آنها که رای نیاوردند، تشکر می کنم.
اسکندرپور با سپاسگزاری از همراهی و حمایت های اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آرزو میکنم تلاش و نگاه زیبایشان به شیراز جنت طراز مورد قبول مردم بوده باشد. 
شهردار شیراز ادامه داد: لازم می‌دانم از تلاش‌های دلسوزانه دکتر موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز که همواره و همه جا ایشان را از سرمایه های کشور می‌دانم سپاسگزاری کنم. دکتر موسوی از یادگاران دفاع مقدس و آزادگانی است که ده سال از بهترین سال‌های عمرش را در اسارت بود تا ایران سربلند و مصون از تجاوز دشمنان بماند. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه پروژه های اجرا شده در شهر شیراز باید فاخر باشند، اضافه کرد: به مدیران و مسئولین طراحی شهری شهرداری تاکید می کنم که در حد و شان مردم شیراز و به صورت فاخر پروژه ها را طراحی کنند و در افتتاحیه های پیش رو نیز پروژه های فاخری که تعدادی از آنها در سطح ملی هستند را تقدیم مردم شیراز می کنیم.
اسکندرپور با اشاره به افتتاح فاز نخست بوستان نهراعظم با دارا بودن امکاناتی همچون زمین چمن مصنوعی فوتبال گفت: مربی این زمین فوتبال از شهرداری به علت ایجاد فرصتی برای کاهش فقر حرکتی در بین شهروندان که ثمره زندگی آپارتمان نشینی است، سپاسگزاری کرد و وظیفه شهرداری فراهم کردن این فرصت است.
شهردار شیراز همچنین درخصوص افتتاح ساختمان جدید شهرداری منطقه ۱۰ شیراز گفت: پیش نیاز تکریم مردم این است که فضای اداری منطقه متناسب با شان همکاران در مجموعه شهرداری مناسب سازی و مهیا شود، به همین جهت با توجه به مشکلاتی که ساختمان پیشین این منطقه به علت مسکونی بودن برای همکاران و مراجعین ایجاد کرده بود، ساختمان جدید با فضای مناسب اداری احداث شد.
براساس این گزارش، پروژه های شهرداری منطقه ۱۰ شیراز شامل فاز نخست پارک دلتای نهراعظم، ساختمان اداری جدید این منطقه، عملیات اتصال خیابان شیمی‌گیاه به بولوار دکتر حسابی و عملیات تکمیل فاز اول کندروی ضلع شمالی این بولوار با حضور شهردار شیراز، معاون استاندار فارس، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری به بهره برداری رسید‌.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21580

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.