• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8
مدیر جهاد کشاورزی شیراز خبر داد:

مدیریت آفات در باغ های قصرالدشت شیراز با قوت دنبال می شود

  • کد خبر : 21417
  • 09 تیر 1400 - 21:54
مدیریت آفات در باغ های قصرالدشت شیراز با قوت دنبال می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای در قریب به هزار هکتار از باغ های میوه قصرالدشت شهر شیراز امسال نیز با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز آغاز و با قوت دنبال می شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه طرح مذکور  از سال ۱۳۷۹ آغاز و  در پنج سال اخیر با تعامل شهرداری به اجرا در آمده است، تصریح کرد: پایش و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در دو مرحله برای باغ های این قسمت از شهر شیراز به اجرا در می آید.
به گفته وی؛ رصد و مبارزه با آفت در باغ های میوه های زودرس مانند هلو، زردآلو و شلیل از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و برای باغ های انار و خرمالو از اواخر شهریور ماه پیگیری می شود که تامین مالی و ادوات مورد نیاز طرح بر عهده شهرداری شیراز و نظارت بر اجرا توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.
سیروسی اظهار کرد: عملیات فنی مورد نظر برای رصد و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای شامل نصب بیش از ۱۴ هزار تله فرمون جنسی و کاملا غیر شیمیایی در سطح باغ ها است که کار اجرایی توسط کلینیک گیاهپزشکی طرف قرارداد انجام می شود. 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از باغ های قصرالدشت به دلیل موقعیت قرار گیری در قلب شهر شیراز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ابراز کرد: کنترل آفات، پایداری تولید و جلوگیری از غیر اقتصادی شدن آن در باغ های این قسمت از شهر شیراز برای مجموعه مدیریت شهری شیراز بسیار حائز اهمیت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اذعان به اینکه باغ های قصرالدشت دارای سبقه تاریخی و شهرت جهانی است، افزود: اگر ما نتوانیم باغ های شهر شیراز را حفظ کنیم در برابر آیندگان مسئول خواهیم بود و باید پاسخگو باشیم؛ از طرفی به دلیل ارزش افزوده بالای اراضی چشم طمع عده ای به دنبال غیر اقتصادی شدن باغداری در این مناطق است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21417

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.