• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
با حضور مسئولان شهری و استانی؛

آیین اختتامیه‌ اولین پیش‌شتاب‌دهی هاب شیراز؛ «لبخند اول»

  • کد خبر : 21365
  • 09 تیر 1400 - 17:54
آیین اختتامیه‌ اولین پیش‌شتاب‌دهی هاب شیراز؛ «لبخند اول»
آیین اختتامیه‌ی اولین پیش شتاب‌دهی "هاب شیراز" موسوم به «لبخند اول» برگزار شد.

هاب شیراز (به‌عنوان شتاب‌دهنده‌ی مشترک دانشگاه شیراز و همراه اول)، آیین اختتامیه‌ی اولین پیش شتاب‌دهی خود را موسوم به «لبخند اول» با حضور مسؤولان دانشگاه شیراز و استان فارس، سرمایه‌گذاران، فعالان اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی استان فارس و حضور مجازی شرکت‌کنندگان در این فراخوان و جمعی از دانشگاهیان کشور برگزار کرد.

مهندس نیک‌محمدی، مدیرعامل شتاب‌دهنده هاب شیراز در ابتدای این مراسم، ضمن خوشامدگویی به حاضران، به معرفی شتاب‌دهی هاب شیراز پرداخت و گفت: هاب شیراز در طبقه‌ی هشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز در مساحتی به‌وسعت ۶٢٠ مترمربع، برای ١٠ تیم شتابدهنده و فضای کار اشتراکی حدود ۴۰ نفر مجهز شده است.

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز، سهامدار اصلی هاب شیراز را شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر حرکت اول با سرمایه‌گذاری همراه اول معرفی و اضافه کرد: حوزه‌های مورد حمایت در این شتابدهنده شامل ۵ حوزه‌ی «سلامت دیجیتال»، «تجارت الکترونیکی»، «آموزش الکترونیکی و تولید محتوا»، «بازی و رسانه دیجیتال» و «شهر هوشمند»  بوده است.

او عنوان کرد: پس از برگزاری رویدادی در تاریخ ۱۷دی ماه سال گذشته ، ۱۶ تیم  به دورۀ پیش‌شتابدهی راه یافتند که به مدت ۳ ماه تحت منتورینگ و آموزش شتابدهندۀ هاب شیراز قرار گرفته‌اند و در طی این مدت، مجموعا با دریافت ۱۵۶۴ نفرساعت آموزش در قالب دورۀ بوت آپ،  30 ساعت منتورینگ ، ۱۷۰ ساعت جلسات اختصاصی با تیم‌ها و ۸۰۰ میلیون تومان گرنت، محصول و ایدۀ خود را توسعه داده‌اند. 

مهندس نیک‌محمدی ادامه داد: پیش از این رویداد تیم‌ها در قالب ارزیابی آنلاین، کسب و کار خود را به کمیتۀ سرمایه‌گذاری ارائه داده‌اند و از بین تیم‌های حاضر در دورۀ پیش‌شتابدهی، ۸ تیم جواز حضور در این مراسم و ارائه به‌صورت عمومی را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از بین این ۸ تیم تعدادی توسط هاب شیراز به نمایندگی از شرکت کسب‌وکارهای نوپای حرکت اول و تعداد دیگر توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی حاضر در رویداد موفق به کسب سرمایه خواهند شد.

وی افزود: هم‌اکنون در فراخوان دوم پیش‌شتابدهی هاب شیراز (لبخند دوم)،  110 طرح از ۱۷شهر در سایت هاب شیراز ثبت شده است که نسبت به دورۀ قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. در این میان، موضوع طرح‌های ثبت شده به تفکیک  38درصد در حوزه‌ی تجارت الکترونیکی ، ۲۹درصد در حوزه‌ی سلامت دیجیتال ، ۱۶٫۵درصد در حوزه‌ی آموزش مجازی ، ۱۱٫۴درصد در حوزه‌ی شهر هوشمند و  5.1درصد در حوزه‌ی بازی و رسانه و دیجیتال بخش‌بندی می‌گردد. 

مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز تصریح کرد: هاب شیراز با تلاش دوچندان سعی دارد که همانند دورۀ اول بتواند تیم‌های مستعد و توانمند این دوره را نیز تحت حمایت خود به رشد و شکوفایی برساند.

دکتر محسن اسلامی، رئیس هیئت‌‌مدیره‌ی‌ شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز نیز در این مراسم به بیان روند رو به رشد هاب شیراز اشاره و از تلاش‌ها و زحمات مجموعه هاب شیراز تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار داشت: هاب شیراز در راستای توسعه‌ی اکوسیستم نوآوری با همکاری شرکت همراه اول راه‌اندازی و موجب شده رقابت مثبتی در سطح اکوسیستم شیراز آغاز شود که خود نویدبخش روند رو به رشد توسعه‌ی فضای نوآوری در سطح شهر و استان است.

دکتر سید علی‌اکبر صفوی، نایب‌ رئیس هیئت‌ مدیره‌ی‌ شتاب‌دهنده‌ی هاب شیراز نیز در این آیین به تقدیر از زحمات مشاورین و منتورهایی پرداخت که در کنار هاب شیراز به تیم‌ها در جهت رشد و توسعه کمک کردند.

استاد دانشگاه شیراز اظهار داشت: تمام تلاش ما در هاب شیراز رعایت یک اصل بوده است که با رعایت تمامی قوانین ، اصول و نظارت‌ها بیشترین انعطاف‌پذیری را در قبال تیم‌ها داشته باشیم تا بتوانیم همانند یک خانواده در کنار هم و با همدلی مضاعف به رشد تیم‌ها کمک کنیم.

در بخش دوم و پایانی این مراسم نیز، نماینده‌ی هریک از تیم‌ها به ارائه‌ی طرح‌های خود به حاضرین این مراسم پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21365

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.