• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

حمایت دستگاه قضایی استان از بهبود فضای کسب و کار کم نظیر است

  • کد خبر : 21321
  • 02 تیر 1400 - 3:59
حمایت دستگاه قضایی استان از بهبود فضای کسب و کار کم نظیر است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با بیان اینکه حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی استان اولویت ما در اتاق بازرگانی فارس است گفت: حمایت دستگاه قضایی استان در رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان که دستاورد آن بهبود فضای کسب و کار استان خواهد بود، کم نظیر و مثبت است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی امروز در دیدار هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با رئیس کل و معاونین دادگستری استان که به ‌مناسبت‌ هفته قوه قضاییه برگزار شد، بیان کرد: رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان و کشور با سخنرانی محقق نمی شود بلکه در شرایط فعلی کشور در این دو بخش نیاز به کار اجرایی و عملیاتی است.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید برای همه مسئولان استان حائز اهمیت است افزود: با ترسیم منحنی رشد اقتصادی کشور در می یابیم که ریل گذاری اقتصادی در کشور در سالهای متمادی مسیر درستی را طی نکرده است و بنا به ضرورت نیز مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که شعار سالها را بر مبنای مسایل اقتصادی نام گذاری فرموده اند.
رازقی اظهارداشت: در دو سال اخیر به دلیل همه گیری بیماری کرونا و فشار تحریم ها شاهد وضعیت سخت، بی ثبات و سردرگم برای اقتصاد و فعالان اقتصادی در کشور بودیم که با توجه به پیش بینی ها این همه گیری تا سال ۱۴۰۱ تداوم خواهد داشت از این رو نیاز کشور است که مسئله اشتغال را به عنوان اولویت مد نظر داشته باشد.
وی اضافه کرد: اقتصاد با معیشت و زندگی روزانه عموم مردم سروکار دارد بنابراین هموار کردن مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال دو مقوله ایست که می تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند و انتظار داریم دولت جدید به این دو موضوع زیربنایی در حوزه اقتصاد توجه ویژه تری داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی فارس با تقدیر از عملکرد دستگاه قضا در استان و حمایت از بخش اقتصادی ادامه داد: دستگاه قضایی در استان همراهی مطلوبی با بخش اقتصاد استان داشته که این همدلی و همراهی منشا اتفاقات خوب و بزرگی از جمله جلوگیری از تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی، حل مسایل و مشکلات بانکی، توقف صدور اجراییه علیه واحدهای تولیدی، محاسبه صحیح سود بانکی و جرائم وام فعالان اقتصادی به بانک ها، عدم ممنوع الخروجی فعالان اقتصادی شده است که رضایت فعالان اقتصادی را در پی داشته است.
در این جلسه حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای اتاق بازرگانی فارس جهت حمایت از تولید تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در راستای حمایت از فعالیت های اقتصادی سالم، ایجاد جهش تولید و حفظ اشتغال، حمایت و تقویت از بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی را در دستور کار دارد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز ضمن استقبال از پیشنهادات حمایتی اتاق بازرگانی فارس جهت حمایت از تولید تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در راستای حمایت از فعالیت های اقتصادی سالم، ایجاد جهش تولید و حفظ اشتغال، حمایت و تقویت از بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی را در دستور کار دارد.
وی با تأکید بر اینکه رفع موانع تولید در نتیجه همکاری و تعامل همه نهاد های مسئول انجام می گردد گفت: دستگاه قضایی فراتر از وظایف ذاتی و قانونی خود و بنا به اهمیت موضوع به مقوله حمایت حقوقی و قضایی از تولید و برطرف کردن موانع وارد شده است.
این مقام ارشد قضایی استان با بیان این موضوع که در سال گذشته پرونده ۱۷۳ واحد تولیدی در دستور کار ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس قرار گرفته است گفت: با ورود دستگاه قضایی و اجرای دستور العمل های ابلاغی ریاست معظم قوهق قضائیه بسیاری از این واحد های تولیدی به چرخه تولید برگشته و یا ز تعطیلی آن جلوگیری بعمل آمده است.
رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: رونق تولید ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از بیکاری کارگران از گام های مهم در جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21321

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.