• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس؛

راه اندازی کمیته تجاری سازی ایده های نو در اتاق بازرگانی فارس / نوآوری و فناوری ابزارهای مهم برای ارتقای مدل کسب و کار

  • کد خبر : 21312
  • 30 خرداد 1400 - 3:55
راه اندازی کمیته تجاری سازی ایده های نو در اتاق بازرگانی فارس / نوآوری و فناوری ابزارهای مهم برای ارتقای مدل کسب و کار
عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: کمیته تجاری سازی ایده های نو با حضور نمایندگان فن بازار استان، پارک علم و فناوری و دانشگاه در این اتاق راه اندازی شده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، امید ماهرانی امروز یکشنبه در جلسه کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان این اتاق که با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: نوآوری و فناوری از ابزارهای مهم برای تغییر و ارتقای مدل های کسب و کار هستند که توجه به این مهم نیاز امروز صنعت و کسب و کارهای ما در استان است.
وی افزود: رویکرد عمده کسب و کارها و بنگاه های ما سنتی است در حالی که توجه به مقوله های نوآوری و فناوری در عرصه اقتصادی می تواند بازیگران این بخش را تغییر دهد و رونق بخش کسب و کارها و بنگاه ها و واحدهای تولیدی باشد.
ماهرانی اظهارداشت: اگر کسب و کارهای ما به سمت بهره گیری از نوآروی و فناوری های نوین حرکت کنند می توانند تا حدودی مشکلات حوزه های کاری خود را برطرف کرده و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنند در غیر این صورت عدم استفاده از تکنولوژی های نوین می تواند کسب و کارها را مورد تهدید قرار دهد.
وی با بیان اینکه ایده های بسیار خوبی در حوزه نوآروی و فناوری در شرکت های دانش بنیان وجود دارد که متاسفانه بخش صنعت از آن اطلاع کافی ندارد اضافه کرد: در این زمینه و برای تقویت ارتباط میان شرکت های دانش بنیان و نیازهای بخش صنعت، ما در اتاق بازرگانی فارس اقدام به راه اندازی کمیته تجاری سازی ایده های نو با حضور نمایندگان فن بازار استان، پارک علم و فناوری و دانشگاه کرده است.
رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: از اولویت های مهم ما استفاده از ایده های شرکت های دانش بنیان استان در صنایع استان است زیرا این شرکت ها برای پاسخگویی به نیاز مشخصی از بازار شکل گرفته و محلی برای تبدیل ایده های جدید به محصولات و خدمات مشتری پسند است.
ماهرانی با بیان اینکه نبود ایده پردازی های تجاری و بازاریابی مناسب از چالش های حوزه صنایع خلاق است عنوان داشت: شرکتهای دانش بنیان از جمله مؤثرترین عوامل ایجاد اشتغال، نوآوری، توسعه سیستم های اجتماعی و شکل گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان در هر کشوری هستند که با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان و نقش آنها در به روز بودن صنایع و تولید محصولات متناسب با بازار روز، برطرف کردن حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه موضوعی مهم و ضروری است.
در این جلسه میلاد سلطانی کارگزار رسمی فن بازار منطقه ای استان فارس نیز ضمن معرفی رسالت فن بازار فارس گفت: از برنامه های فن بازار استان برگزاری جلسه های شورای فن بازار می باشد که با برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم این جلسات را با حضور صنعتگران و کارآفرینان در اتاق بازرگانی فارس برگزار کنیم.
در این جلسه سایر اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21312

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.