• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
با هدف کمک به کارآفرینی، آموزش و تولید محتواهای چندرسانه‌ای؛

راه‌اندازی استودیو صوتی و تصویری و مرکز هنر و رسانۀ‌ دانشگاه شیراز (ماهوت)

  • کد خبر : 21293
  • 08 تیر 1400 - 7:48
راه‌اندازی استودیو صوتی و تصویری و مرکز هنر و رسانۀ‌ دانشگاه شیراز (ماهوت)
استودیو صوتی و تصویری و مرکز هنر و رسانه‌ دانشگاه شیراز با نام «ماهوت»، با هدف کمک به کارآفرینی، آموزش و تولید محتواهای فرهنگی، هنری، پژوهشی و آموزشی راه‌اندازی شد.

استودیو صوتی و تصویری و مرکز هنر و رسانه‌ی‌ دانشگاه شیراز که با اعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد ریال آماده‌سازی شده است؛ طی مراسمی با حضور دکتر نادگران (رئیس دانشگاه) و برخی از مسؤلان دانشگاه ازجمله دکتر ستایش (معاون اداری و مالی)، دکتر واعظی (معاون فرهنگی- اجتماعی)، دکتر کنعانی (مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی)، دکتر محرر (مدیر اجتماعی)، دکتر حفیظی (مدیر فرهنگی) و جمعی از دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه در معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگلاه شیراز گشایش یافت. 

دکتر نادگران، رئیس دانشگاه شیراز، در این آیین؛ ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق، مرکز هنر و رسانه‌ دانشگاه شیراز را زمینه‌ساز شکوفایی ایده‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دانشجویان دانست و گفت: امروز مرکز هنر و رسانه‌ی‌ دانشگاه شیراز با زیرساخت‌های ویژه‌ای گشایش می‌یابد و می‌توان گفت در کشور کم‌نظیر است.

رئیس دانشگاه شیراز این مرکز را برای توانمندسازی بیشتر دانشجویان درزمینه‌ی تولید محتوای فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مؤثر دانست و افزود: این مرکز با دارابودن یک استودیوی حرفه‌ای، می‌تواند نه تنها نیازهای دانشگاه، دانشجویان و اساتید را در درون دانشگاه برطرف سازد؛ بلکه می‌تواند پاسخ‌گوی تولید محتوای دانشگاهی برای عرضه در عرصه‌های بین‌المللی نیز باشد؛ کاری که تا کنون در هیچ‌کدام از دانشگاه‌های کشور انجام نشده است.

ایشان بهره‌گیری همه‌ی بخش‌های دانشگاه شیراز از این توانمندی را خواستار شد و ادامه داد: این مرکز در زمینه‌ی‌ تولیدات فرهنگی-هنری می‌تواند به پویایی و پرورش هنرهای دانشجویان از یک سو و بسترسازی امیدآفرینی، شادی‌بخشی و آگاهی‌دهی به دانشجویان، کارمندان، اساتید و خانواده‌های آنان ازسوی دیگر کمک کند.

دکتر واعظی، معاون فرهنگی‌اجتماعی دانشگاه شیراز نیز در این آیین، راه‌اندازی مرکز هنر و رسانه‌ دانشگاه شیراز را بسترساز پویایی بیشتر فرهنگی و رسانه‌ای در دانشگاه دانست و گفت: این مرکز پیش‌از هرچیز دانشگاه را در زمینه‌ی زیرساخت‌های فرهنگی و خدماتی خودکفا می‌کند تا بسیاری از نیازهای دانشگاه، به دست خود دانشجویان و دانشگاهیان به سرانجام برسد.

دکتر علی حفیظی مدیر فرهنگی دانشگاه نیز در آیین افتتاحیه‌ی استودیو صوتی و تصویری و مرکز هنر و رسانه‌ دانشگاه، اهداف اصلی احداث این مرکز را تولیدات رسانه‌ای در زمینه‌های مختلف؛ ایجاد زمینه‌ی کسب درآمد و کارآفرینی برای دانشجویان؛ ایجاد زیست‌بوم نوآورانه و فناورانه در زمینه‌ی تولید محتوا؛ شناسایی و پرورش دانشجویان مستعد در زمینه‌های فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای؛ ایجاد مشارکت، تعامل و ارتباط سازنده و مفید با واحدهای درون و برون‌دانشگاهی و ارائه‌ی خدمات و تولیدات مفید و فاخر فرهنگی به واحدهای درون و برون دانشگاهی برشمرد.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰دانشجو بتوانند پس از اعلام فراخوان، ثبت‌نام، مصاحبه، سطح‌بندی و آموزش‌های تکمیلی در این مرکز به‌صورت پاره‌وقت مشغول به کار شوند. استفاده از ظرفیت دانشجویان همراه با آموزش هدفمند می‌تواند آنان را برای کارآفرینی پس از دانش‌آموختگی نیز آماده کند.

گفتنی‌ است این مراسم همزمان به‌صورت زنده در بسترهای مجازی مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز پخش می‌شد و جمعی از دانشگاهیان، این مراسم را به‌صورت مجازی دنبال می‌کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21293

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.