• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز؛

اوج گیری دوباره کرونا و آغاز موج پنجم بیماری کووید۱۹ از شهرهای جنوبی فارس

  • کد خبر : 21252
  • 05 تیر 1400 - 3:25
اوج گیری دوباره کرونا و آغاز موج پنجم بیماری کووید۱۹ از شهرهای جنوبی فارس
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از اوج گیری دوباره کرونا و آغاز موج پنجم شیوع این ویروس از شهرهای جنوبی استان فارس خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در سیصد و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت کروناویروس دانشگاه، با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید۱۹ در شهرستان های جنوب فارس گفت: موج پنجم شیوع ویروس کرونا در فارس از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این موضوع زنگ خطری برای وقوع وضعیت قرمز سایر نقاط استان در روزهای آینده است.
او با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به کرونا کم شده است، بر تعامل بیشتر مردم و مسوولان برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ تاکید کرد و از مسوولان استان و شهرستان ها و سازمان های مرتبط خواست با توجه به شروع فصل تعطیلات و احتمال افزایش سفرها به فارس و شیراز، در خصوص لزوم جلوگیری از ورود مسافر و همچنین برپایی چادر در بوستان ها و معابر، چاره اندیشی شود.
رییس دانشگاه همچنین از اعزام تیم های مشترک نظارتی معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه به شهرهای جنوبی استان برای بررسی و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا و عوامل موثر بر افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ خبر داد.
دکتر لطفی اضافه کرد: عادی انگاری و سهل انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش یافته و این موضوع نتیجه ای جز چرخش گسترده ویروس در خانواده ها و سطح جامعه ندارد که سبب بالا رفتن تعداد مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا و مواجهه با موج سهمگینی از این بیماری در استان می شود.
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان های استان و روند واکسیناسیون کرونا در فارس، بررسی شد.
سیصد و چهل و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز پنجم تیر، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد./۱۰۲
پایان خبر

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21252

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.