• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

حجت‌الاسلام حاجی‌پور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس شد

  • کد خبر : 21203
  • 03 تیر 1400 - 8:01
حجت‌الاسلام حاجی‌پور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس شد
طی همایشی با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام ملک‌مکان، حجت‌الاسلام عادل حاجی‌پور به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس معرفی شد.

حجت‌الاسلام جواد حاج‌ علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در همایش ائمه جمعه فارس با بیان اینکه نماز جمعه ظرفیت خوبی در حوزه اجتماعی و سیاسی دارد، خواستار توجه بیش از گذشته به این نهاد شد و گفت: نماز جمعه یک نعمت است که باید سپاسگزار این نعمت باشیم.

او با بیان اینکه فارس یکی از استان‌های پهناور در حوزه نماز جمعه است، افزود: در مدت اخیر تعدادی حوزه به حوزه‌های اقامه‌کننده نماز جمعه استان اضافه شده و در این استان بیشترین نماز جمعه در آن اقامه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد، بیان کرد: انتخابات به منزله بیعت مردم با ولی امر است و مردم با حضور و مشارکت خود این بیعت را تجدید کردند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه پس از این انتخابات، امیدی دوباره در مردم برانگیخته شده است، ابراز امیدواری کرد که با تشکیل دولت قوی و مردمی امید‌های مردم محقق و زنده شود.

آیت‌الله بهشتی، عضو خبرگان رهبری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه نبوت و رسالت برای داشتن قدم صدق و سابقه خوب نزد خداوند است، گفت: برای رسیدن به دنیا و آخرت باید اهل تقوا بود و خدایی باشیم.

او افزود: حجت‌الاسلام ملک‌مکان همیشه خود را خادم ائمه جمعه می‌دانست و از قدم و لسان صدق برخوردار بود و اکنون نیز خروجشان مصداق آیه مخرج صدق است.

حجت‌الاسلام حسین ملک مکان، رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز در این همایش گفت: جذب اعتبار در این ۱۰ سال در مرکز استان ۲۰ میلیارد تومان بوده است که عمده صرف ساخت‌وساز‌ها و مصلا‌ها بوده است.

او با بیان اینکه ۱۶ نهاد نماز جمعه جدید در این ۱۰ سال در استان فارس ایجاد شده است، افزود: ۶ مصلا به مرحله بهره‌برداری رسیده که البته نیاز به تکمیل دارد. تکریم ائمه جمعه پیشکسوت و تشویق ائمه جمعه جوان در این ۱۰ سال مورد توجه بوده است.

ملک‌مکان با اشاره به اقدامات انجام شده بیان کرد: اجرای طرح مواسات درون تشکیلاتی برای نخستین بار، قرار دادن بخش اختصاصی خبر به نماز جمعه؛ برگزاری همایش‌های استانی و شهرستانی و … از جمله اقدامات انجام شده است.

در این همایش ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام ملک‌مکان، حجت‌الاسلام عادل حاجی‌پور به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس معرفی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21203

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.