• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد؛

تشکیل ​خانه‌های فرهنگی کار و تلاش و فعالیت رابطین فرهنگی در واحدهای تولیدی فارس

  • کد خبر : 2056
  • 31 فروردین 1399 - 18:31
تشکیل ​خانه‌های فرهنگی کار و تلاش و فعالیت رابطین فرهنگی در واحدهای تولیدی فارس
سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به تشکیل خانه های فرهنگی کار و تلاش در راستای تحقق رسالت فرهنگی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در سال گذشته ۱۲ خانه فرهنگ کار و تلاش در جامعه کار و تولید در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛ سید هادی حسینی افزود: در سال گذشته در راستای تحقق برنامه و اهداف فرهنگی برنامه هایی که از طریق وزارت خانه تنظیم شد؛ با دستور مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  نیز محقق شد‌‌.

حسینی با بیان اینکه در سال ۹۸ توفیق داشتیم‌ که خانه های فرهنگ کار و تلاش را در واحدهای تولیدی بالای ۵۰ نفر و در مجموعه های ورزشی و فرهنگی کارگران، مناطق مسکونی متعلق به‌مجموعه های کارگری و کارفرمایی ایجاد کنیم؛تصریح کرد: در واقع خانه های فرهنگ کار و تلاش با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و برگزاری مناسبت های مذهبی در مجموعه ها و فراهم‌کردن اوقات فراغت کارگران ایجاد شده است که با تدوین و اجرای برنامه های آموزشی، تربیتی و مذهبی در این مجموعه ها همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کلیه واحدهای تولیدی بالای ۵۰ نفر یک رابط فرهنگی داشته اند که رسالت این رابط در قالب برنامه های مکمل بین دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی است  که به مدت ۲ سال حکم رابط فرهنگی از سوی مدیر کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صادر شده است.

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس یکی از برنامه های فرهنگی این اداره کل را ترویج سند راهبردی فرهنگ کار  و تلاش با هدف افزایش بهره وری  و تولید ثروت در استان با ۶ هدف، ۱۸ استراتژی  و ۱۲۱ برنامه عملیاتی عنوان کرد و افزود:  این سند همچنین برای مشخص کردن وظایف دستگاه های اجرایی مسئول و ذیربط  وارسال برای تصویب در شورای فرهنگ عمومی  استان فارس  به منظور ارتقای فرهنگ کار  در استان است.

 حسینی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی مذهبی و اجتماعی در راستای ارتقاع فرهنگ کار اسلامی  و افزایش بهره وری عنوان کرد: مسابقاتی  مانند برگزاری مسابقات قران و انجام برنامه های فرهنگی متنوع به مناسبت های مختلف در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی تاسیس خانه های فرهنگ کار وتلاش  در کارگاه های استان فارس را به منظور ارتقای وضعیت فرهنگی، اجتماعی  در سطح کارخانجات با حضور روحانیون و طلاب، انجمن های اسلامی  و پایگاه مقاومت به همراه شوراهای اسلامی کار  ومدیریت کارخانجات در راستای ترویج کار بیان کرد.

حسینی با اشاره به برگزاری جلسات فصلی با رابط فرهنگی در راستای پیشبرد امور فرهنگی در واحدهای تولیدی ابراز کرد: در این زمینه با ارزیابی یکساله واحدهای تولیدی  و اداره های برتر معرفی شدند.

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی نماز و فرهنگ کار توسط رابطین فرهنگی  در واحدهای تولیدی و صنعتی استان بیان کرد:  در این خصوص ترویج فرهنگ کار نسبت به مسئله نماز در واحدهای تولیدی برگزار شد که نزدیک به ۱۲۰ نفر از رابطین این دوره را با حضور اساتید برجسته استان سپری کردند.

حسینی تصریح کرد: یادواره شهدای کارگری با همکاری سپاه بقیه الله، سپاه فجر استان و با حضور خانواده شهدای کارگری و همچنین دیدار با خانواده های شهدای کارگری در  سال گذشته در سطح استان نیز برگزار شد.

وی افزود: همچنین شناسایی استعداد درخشان فرهنگی و هنری در جامعه هدف صورت گرفته است و با هماهنگی مناسبت های ملی و مذهبی توسط رابطین فرهنگی انجام شده است.

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به ساماندهی و پیگیری امور انجمن های اسلامی کارخانجات براساس ماده ۱۳۰ قانون کار انجمن های اسلامی کار گفت: انجمن های اسلامی نیز فعالیتی مشابه به خانه های فرهنگ کار و تلاش دارند.

حسینی با اشاره به برگزاری جلسات شورای فرهنگی با حضور رابطین فرهنگی واحدهای تولیدی استان به صورت ماهیانه ابراز کرد: همچنین سند راهبردی فرهنگ کار و تلاش با هم اندیشی تدوین شده است و در دستور کار اداره ها و دستگاه های اجرایی و جامعه هدف قرار گرفت.

وی افزود: مسائلی مانند اوقات فراغت فرزندان جامعه کار و کارفرما، ترویج امر به مروف و نهی از منکر در واحدهای تولیدی، انتخاب کارگر نمونه،کمیته عفاف و حجاب، شوراهای بسیج کارگری در واحدهای تولیدی فعال شده است و همچنین در سال گذشته اکثر واحدهای تولیدی که بیش از ۱۰۰ نفر نیرو داشتند این روند در نظر گرفته شد که امام جماعت برای برگزاری نمازجماعت و پاسخگویی به پرسش های شرعی  واحدهای تولیدی داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه مطابق هرسال برگزاری مسابقات قرانی در سطح شهرستان ها و استانی و کشوری داریم؛بیان کرد: مسابقات تا مرحله استانی برگزار شده است اما در مرحله کشوری به دلیل شیوع کرونا فعلا متوقف شده است.

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی که در حوزه پدافند غیرعامل توسط استاندار صورت گرفته است؛ تصریح  کرد:  همچنین با حمایت امام جمعه محترم شیراز و نهاد نماینده ولی فقیه؛  نمایشگاه کار آفرینی برتر به مدت یک هفته با حضور کارآفرینان برتر در سطح استان برگزار شد که با حمایت استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همراه بود و خروجی آن باعث شد تا بیکاران در راستای ایجاد و پیداکردن شغل مشاوره بگیرند.

حسینی  عنوان کرد: با همکاری دستگاه های شورای هماهنگی و دستگاه های فعال در سطح استان برنامه ریزی سند راهبردی کار و تلاش در استان محقق شد و در هفته دفاع مقدس این موضوع در جامعه هدف تشریح شد.

وی با اشاره به اینکه سامانه جامع فعالین فرهنگی کارگری کشور را در استان  فعال و عملیاتی کرده ایم ؛ خاطرنشان کرد: اطلاعات ۱۳۰ واحد تولیدی در این سامانه توسط رابطین ثبت شده است.

سرپرست اداره امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه شهادت سرادر قاسم سلیمانی؛اتفاق تلخ سال ۹۸ بود که رقم خورد؛ عنوان کرد:  با همراهی تعاونگران و جامعه کارگری برای وداع با سردار دلها به استان کرمان اعزام شدند و بنا است که هر سال این برنامه برگزار شود.

حسینی  با لشاره به موضوع کرونا عنوان کرد: امسال که بحث شیوع کرونا است براساس دستورالعمل ها نگارش کتابچه الکترونیکی انجام و به واحدهای تولیدی ارجاع داده شد و همچنین واحدهای تولیدی به صورت افتخاری اقدام به تولید ماسک و مواد ضدعفونی داشتند که شبانه بین نیازمندان توزیع شد.

وی یادآورشد: برگزای مسابقه کتابخوانی، مقاله نویسی و اوقات فراغت جامعه هدف به صورت دومرحل برگزار شده است که  با تدبیر مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس کارنامه درخشانی در حوزه فرهنگی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2056

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.