• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
​معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز خبر داد

بهره برداری از فاز نخست محور عرفان در یک ماه آینده

  • کد خبر : 20459
  • 25 خرداد 1400 - 4:49
بهره برداری از فاز نخست محور عرفان در یک ماه آینده
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز خبر داد: فاز اول محور عرفان تا یک ماه آینده تکمیل و بهره برداری می شود.

مهندس جواد بهادری با اشاره به اینکه از مهمترین برنامه‌های اعضای شورای شهر در دوره پنجم و شهردار توجه داشتن به طرح های انسان محور و زندگی پیاده در شهر است، اظهار کرد: در سال های گذشته به ویژه در سه سال اخیر اقدامات خوبی در سطح شهر شیراز شاهد آن هستیم که در این راستا ما نیز در معاونت شهرسازی و معماری نسبت به تهیه برنامه راهبردی اقدام نموده ایم و این موضوع با جدیت در حال پیگیری و اجرا است.
وی اضافه کرد: جهت اجرای این پروژه های مهم که در دستور کار شهرداری شیراز است محورهایی از جمله محور عرفان(حافظ حدفاصل دروازه قران تا دروازه اصفهان)، محور استاد شجریان واقع در چمران جنوبی، محور شهید رادفر در بلوار شهید مطهری، پیاده راه ارم و نیز پیاده راه شهید مصلی نژاد و بلوار شهید کسایی است و فاز مطالعاتی آنها انجام و عملیات اجرایی آغاز شده است.
بهادری با اشاره به اینکه محور پیاده راه عرفان از دروازه قران تا دروازه اصفهان که دارای اهمیت تاریخی و جاذبه های گردشگری تاریخی و تفریحی است، گفت: مطالعات فاز یک و دو آن انجام، از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و در یک ماه اینده فاز اول این پروژه افتتاح و مورد بهره برداری شهروندان قرار خواهد گرفت.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز افزود: محور استاد شجریان واقع در چمران جنوبی نیز از جمله محورهای مهم در دستور کار شهرداری شیراز است که از سال گذشته عملیات اجرای پروژه آغاز شده و مطالعات و طراحی این محور توسط حوزه معاونت شهرسازی و معماری با خلق فضاهای جدید و متنوع  تهیه شده است و امیدواریم تا دو ماه آینده شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.
معاون شهردار شیراز اعلام کرد: پیاده راه شهید رادفر نیز در اوایل خردادماه سال جاری این پروژه افتتاح و مورد بهره برداری و استقبال شهروندان عزیز قرار گرفت.
وی اضافه کرد: نظر به استقبال شهروندان از پروژه های انسان محور، خیابان ارم با رویکرد پیاده محوری که بخش عمده ای از عملیات اجرایی آن انجام شده است مورد بهره‌برداری شهروندان قرار دارد که بخش اندک باقی مانده به زودی تکمیل و تقدیم شهروندان می شود.
بهادری ادامه داد: محور مصلی نژاد نیز در کنار باغ عفیف آباد بلوار مصلی نژاد جاذبه خوبی را برای گردشگران و شهروندان به وجود آورده است.
جواد بهادری در خصوص اقدامات درحال انجام بلوار شهید کسایی عنوان کرد: مطالعات و طراحی این مسیر پیاده راه با هدف توسعه فضای گردشگری به طول ۲٫۵ کیلومتر انجام شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام می باشد که به زودی تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص طرح ها و برنامه های پیش روی حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: همکاری با اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با تهیه طرح بازنگری جامع شهر شیراز، اجرایی کردن گام‌های بعدی شهروند سپاری، مطالعه و طراحی محورهای پیاده در شهر با توجه به سند بالادستی زندگی پیاده در شهر، توجه و پیگیری مسائل حاشیه نشینی و اسکان غیررسمی در شهر و حریم، پیگیری موارد مربوط به بافت های فرسوده شهری و تلاش در جهت بهبود شرایط زندگی در آنان با نوسازی و تهیه طرحهای ویژه در آن پهنه ها با همکاری دفاتر تسهیلگری، غیر متمرکز نمودن ارائه خدمات از حوزه معاونت به شهرداری مناطق در راستای اقدامات سال گذشته، نظارت بر عملکرد شهرداری مناطق در راستای اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و طرح تفصیلی شهر، نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری با همکاری سازمان‌های مرتبط با موضوع مانند نظام مهندسی ساختمان، مطالعه و تهیه طرح های شهرسازی بر اساس اهداف برنامه پنج ساله شهرداری که جزء وظایف این حوزه می باشد و اجرایی نمودن تکالیف بودجه سال ۱۴۰۰ در دستور کار سال جاری است.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در شهر شیراز اعلام کرد: در سال گذشته مجموعاً تعداد ۲،۷۳۳ پروانه ساختمانی صادر شده است که از این تعداد ۴۲۵ مورد مربوط به ساختمان های کوتاه مرتبه و ۲،۳۰۸ مورد مربوط به ساختمان های بلند مرتبه بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع پروانه های صادر شده، تعداد ۱۰،۱۱۱واحد پروانه مسکونی، ۲۹۶ واحد تجاری و ۲،۲۸۳ واحد مربوط به سایر کاربریها بوده است که این آمار نسبت به سالهای اخیر با توجه به وضعیت کرونا روند کاهشی داشته است.
مهندس بهادری فرایند ساخت و ساز بدین صورت بیان کرد: که ناظرین ساختمان، هم زمان با صدور پروانه در رشته و صلاحیت های مختلف از جمله ناظر عمران، برق، مکانیک، معماری، سازه، نقشه برداری و حتی ناظر گودبرداری مشخص شده و در پروانه ساختمانی درج می‌شود. شهرداری شیراز به عنوان ناظر عالیه در مراحل مختلف از جمله هنگام گودبرداری، اجرای فونداسیون، بتن ریزی و غیره… نظارت می کند و در صورت مشاهده تخلف مبنی بر عدم ارائه گزارش و تأئیدیه مرحله‌ای از سوی حوزه معاونت شهرسازی و معماری، ناظر مربوطه به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی معرفی می شود.
معاون شهردار شیراز در پایان با اشاره به موضوع نظم دهی به نمای ساختمان ها گفت: بحث ساماندهی نما در شهرداری شیراز سابقه‌ای طولانی دارد و اقدامات متعددی در طول سالیان اخیر با دو رویکرد مهم ساماندهی نما در بافت شهر و ارائه الگوهای طرح بدنه سازی در بافت‌های خالی در راستاهای مهم شهری مورد تاکید قرار گرفت که توجه به منظر شهری در کلانشهر شیراز به نسبت سایر شهرهای دیگر دارای اهمیت ویژه است که این حساسیت مورد توجه سازندگان قرار داد. همچنین ساماندهی تابلوهای تجاری در خیابان زند در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20459

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.