• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس؛

بانوان زمینه‌ساز حضور پرشور اعضای خانواده در انتخابات هستند

  • کد خبر : 20357
  • 26 خرداد 1400 - 7:54
بانوان زمینه‌ساز حضور پرشور اعضای خانواده در انتخابات هستند
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت:بانوان با مشارکت در انتخابات و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش مهمی در برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور دارند.

سیده معصومه دستغیب با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات بسیار تأثیرگذار است و به حفظ منافع ملی و تثبیت جایگاه ایران در نظام بین الملل کمک شایانی خواهد کرد، در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: با افزایش مشارکت مردم در انتخابات،ایران می تواند تصمیمات بهتر و سازنده تری برای تعیین سرنوشت و تقویت جایگاه خود در نظام بین المللی اتخاذ کند.
وی ادامه داد: دعوت از مردم برای مشارکت بیشتر در انتخابات بسیار ضروری است چرا که هر رأی می تواند در سرنوشت کشور و تثبیت نظام تأثیرگذار باشد و میزان مشارکت مردم نیز تعابیر و تفاسیری را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل به دنبال دارد.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس افزود:هر رأی هوشمندانه و متعهدانه می تواند برای تصمیم گیرندگان و دولتمردان مؤثر واقع شود و شرایطی فراهم کند که سیاستمداران بتوانند با قدرت بیشتری برای آینده ایران تصمیم گیری کنند.


نقش بی بدیل بانوان در عرصه انتخابات
وی به نقش زنان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: حضور زنان در عرصه های مختلف نقش بسزایی در پیشرفت کشور دارد، مشارکت زنان در امر انتخابات نیز با توجه به نقش بی بدیل مادران در تربیت فرزندان و محوریت آنها در خانواده بسیار مهم و ضروری است زیرا هر بانویی که در پای صندوق های رأی حاضر می شود، می تواند همراه با خودش خانواده، همسر و فرزندانش را هم پای صندوق های رأی بیاورد.
 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: از همه بانوان خواهشمندم که فرصت را غنیمت بشمرند و در پای صندوق های رأی حاضر شوند و اطمینان داشته باشند که رأی آنها تأثیرات مثبتی برای جامعه به همراه دارد.

 حضور گسترده زنان در شورای شهر شیراز
وی به حضور گسترده زنان در مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر شیراز اشاره کرد و ابراز داشت: جای بسی خوشحالی است که در چندین دوره از انتخابات شورای شهر شیراز، شاهد حضور چشمگیر بانوان و علاقه مندی آنها به مشارکت در امور شهری هستیم.
دستغیب بیان داشت:جامعه فرصتی را برای حضور زنان در مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر ایجاد کرده است و بانوان نیز از این فرصت به خوبی استفاده کرده و با جمعیت قابل توجه و کارکرد بسیار خوبی در چندین دوره از انتخابات شورای شهر حاضر شدند.
وی افزود: در حال حاضر مردم این فرصت را دارند که علاوه بر بررسی پیشینه آقایانی که به عنوان کاندیدا در عرصه انتخابات حضور دارند، سوابق و توانمندی های بانوان در این عرصه را نیز مورد بررسی قرار دهند.
دستغیب عنوان داشت: در دوره قبل در شهرستان های استان فارس بیش از ۳۷ بانو عضو شورای شهر بودند که توانستند عملکرد موفقی داشته باشند. در واقع نتایج فعالیت های آنها تأثیرات مثبتی بر رویکرد و تصمیمات شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری گذاشت که امیدوارم در آینده شاهد حضور هر چه بیشتر بانوان در این عرصه باشیم.
وی بیان کرد: کاندیداها با حضور در شورای شهر ضمن انجام وظایف و تکالیفی که به عهده دارند می بایست از تمام امکانات شهری برای تحکیم نظام خانواده و ارائه خدمات بیشتر به کودکان، نوجوانان و خانواده ها بهره ببرند و از این امکانات برای دستیابی به شهری سالم و شهروندی بانشاط استفاده کنند.
او افزود: شورای شهر منتخب باید همواره نگاه مثبت و رویکردی تعاملی داشته باشد و از دیدگاه و نگرش های اقشار مختلف در تصمیم گیری های خود بهره ببرد.

 تشکیل ائتلاف بانوان
دستغیب با اعتقاد به اینکه بانوان از توانایی و قدرت لازم برای ایجاد شهری بانشاط برخوردار هستند، گفت:  امسال اتفاق جالبی در شهر شیراز رقم خورد و ما شاهد تشکیل ائتلاف بانوان هستیم که در حقیقت بانوان با تشکیل گروهی یازده نفره متعهد شدند که برای حضور هر چه بیشتر زنان در شورای شهر تلاش کنند اگرچه ممکن است تمام این بانوان وارد شورای شهر نشوند اما ائتلاف بانوان و تلاش آنها برای رسیدن به یک وفاق فکری و رفتاری در انتخابات نشان دهنده علاقه مندی بانوان به حضور در عرصه های تصمیم گیری است.
وی با بیان اینکه بانوان حضور پررنگی در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ خواهند داشت، عنوان کرد: کاندیداها می بایست در رفتار و عمل خود چه قبل از انتخابات و چه زمانی که در انتخابات پیروز می شوند، وفاداری و صداقت داشته باشند و به وعده هایی که داده اند، عمل کنند. آنها باید مهارت های متعددی را در خود پرورش بدهند و انتقاد پذیر باشند.

 ضرورت صداقت و وفاداری کاندیداها در وعده های انتخاباتی
دستغیب با اشاره به افزایش نگران کننده آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: افرادی که منتخب مردم هستند، افزون بر اینکه باید به توانمندی ها، نقاط مثبت، پتانسیل ها و مزیت‌های جامعه توجه کنند باید آسیب های اجتماعی و مشکلات موجود در خانواده ها را نیز مورد توجه قرار دهند و زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم کنند. بدون شک مردم وقتی از منتخبان خود صداقت، تعهد، تلاش و پشتکار ببینند با اطمینان خاطر با آنها همکاری خواهند کرد.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس، ابراز کرد: من انتخابات امسال را به خاطر همزمان شدن با دهه کرامت به فال نیک می گیرم و امیدوار هستم که مردم نیز از روح بلند شهدا استمداد بطلبند و به پاس گرامیداشت خون شهدا در پای صندوق های رأی حاضر شوند و با مشارکت خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نقش آفرینی کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا ۲۸ خرداد  ۱۴۰۰ برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20357

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.