• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

اخبار پلیس فارس – ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 20322
  • 18 خرداد 1400 - 14:04
اخبار پلیس فارس – ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰

سارقان تلفن همراه با ۴۰ فقره سرقت دستگیر شدند رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۴۰ فقره موبایل قاپی در شهرستان “شیراز” خبر داد. سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل قاپی در مرکز و جنوب شهر شیراز توسط […]

سارقان تلفن همراه با ۴۰ فقره سرقت دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۴۰ فقره موبایل قاپی در شهرستان “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل قاپی در مرکز و جنوب شهر شیراز توسط راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی گفت: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی، یکی از متهمان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه دیگر همدست این متهم نیز شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۴۰ فقره سرقت موبایل قاپی در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.

سرهنگ “حبیبی” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان ۲۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

 این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان در هنگام استفاده از تلفن همراه در معابر نسبت به اطراف خود هوشیار باشند و در مکاتبات طولانی در یک مکان مناسب ایستاده و با مخاطب خود صحبت کنند.

تقدیر از رئیس سابق پلیس فتا فسا

اداره آموزش و پرورش فسا، اداره ارشاد اسلامی و ستاد نماز جمعه با اهدا لوح تقدیر، از عملکرد سرگرد “وحید کارگر” رئیس سابق پلیس فتا آن شهرستان تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بخشی از لوح اداره آموزش و پرورش آمده است: توفیق خدمت به نیکوترین و شایسته ترین مردم در نظام اسلامی، فرصت گرانبها و پر افتخاری است که علاوه بر خشنودی مردم موجبات رضایت پروردگار را در پی خواهد داشت و به یقین در این راستا کسانی موفق و سربلند خواهند بود که بتوانند به خوبی از این فرصت مسئولیت در راستای جلب رضایت خداوند و خدمت صادقانه و موثر به مردم نهایت استفاده را ببرند.

بدینوسیله از زحمات بی شائبه و موثری که حضرتعالی در این سنگر خطیر به خصوص در آموزش آسیبها و خطرات فضای مجازی و آشنایی با قوانین و اقدامات مجرمانه در این حوزه برای دانش آموزان این سرزمین داشته اید، تقدیر و تشکر نموده و بهروزی روز افزونتان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

کشف ۳۲راس گوسفند قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۳۲ راس گوسفند قاچاق توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله دانی در اطراف این شهرستان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۲ راس احشام کشف و یک دستگاه پژو ۲۰۶ که در آن محل پارک بود نیر توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص  2 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدن، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر آباده طی ۲۴ ساعت گذشته در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلای به ۲ دستگاه کامیون و سواری پراید حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، ۵ دستگاه کولر گازی، ۲  دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه ماشین ظرفشویی و ۲ دستگاه ماکروفر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه ارزش محموله‌های قاچاق برابر نظرکارشناسان، ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 دستگیری ۷۲ متهم تحت تعقیب در” شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۷۲ متهم و محکوم تحت تعقیب طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومین متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک سری کارهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه و به مدت ۷ روز موفق شدند ۷۲ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

۳۲ هزار لیتر گازوئیل حین قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان کشف  شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، روز گذشته ماموران انتظامی کازرون حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق شدند، افزود: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بان اینکه ارزش سوخت‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای رسوبی توقیفی در پارکینگ‌ها

رئیس پلیس راهور استان از تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای رسوبی توقیفی در پارکینگ‌ها خبر داد.

سرهنگ “صادق سلیمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: به منظور پیشگیری از تضییع سرمایه مردم در پارکینگ‌ها، تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای رسوبی توقیفی در سطح استان فارس از  امروز ۱۸ خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه شرایط ویژه مشخص شده برای ترخیص به مدت ۲ ماه است انتظار داریم مالکان یا متصرفان خودروهای توقیفی در پارگینگ‌ها با دست داشتن قبض و مدارک خودرو از جمله سند و مدارک احراز هویت با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از این تسهیلات ویژه استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: در تسهیلات پلیس راهور، مالکان خودروها برای ترخیص وسیله نقلیه خود نیاز به گواهینامه و بیمه ندارند.

سرهنگ “سلیمی” افزود: طی تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط (یک ساله) وجود داشته و جرایمی که به علت دیرکرد ۲ برابر شده‌اند مورد بخشودگی واقع می‌گردند.

این مقام انتظامی انتظامی با بیان اینکه جرایمی که بخشوده می‌شود مربوط به سال ۹۹ به قبل می‌باشد، عنوان داشت: خودروهای شخصی و عمومی که در سن فرسودگی است شامل این طرح نمی‌شود.

دیدارفرمانده انتظامی اقلید با رئیس اداره محیط زیست 

فرمانده انتظامی “اقلید” با رئیس اداره محیط زیست این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این دیدار با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و زیستی، افزود: برخورد با تخریب کنندگان محیط زیست و شکارچیان غیرمجاز از مهمترین ماموریت‌های این مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و متعلق به نهاد، دولت و یا افراد خاصی نیست، بیان کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کار ساده‌ای نیست و محیط زیست برای این امر مهم، قطعاً به کمک نیروی انتظامی و مراجع قضائی نیاز دارد.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع مهمترین اصل در محیط زیست است، خاطر نشان کرد: همه ما باید در رابطه با نگهداری این سرمایه ملی احساس مسئولیت کرده و در راستای حفظ آن کوشا باشیم.

دستگیری رمال و دعانویس کلاهبردار در شهرستان “سرچهان”

فرمانده انتظامی شهرستان “سرچهان” از دستگیری زن و شوهر دعانویس که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرند خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام  شکایت‌ها و نارضایتی های تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که زن و شوهری با ترفندهای متقلبانه تا کنون از ۱۰ نفر شهروندان مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “سرچهان” خاطر نشان کرد: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی هویت متهمان را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ “لشکری” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری از شکات اقرار و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، به شهروندان هشدار داد هرگر به این افراد اعتماد نکنند و فریب وعده‌های دروغین آنان را نخورند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

در زین موتورسیکلت ۶۹ کیلو تریاک جاساز بود

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۶۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از زین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان از خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت از محورهای فرعی به سمت داراب مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران پس از هماهنگی قضائی به محور مورد نظر اعزام و ضمن مشاهده موتورسیکلت دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه راکب موتورسیکلت بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز متهم با توجه به کوهستانی بودن منطقه وسایط نقلیه را رها و متواری شد.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه در بازرسی از زین موتورسیکلت توقیف شده، ۶۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

کشف ۱۵ کیلو تریاک در وانت پیکان

رئیس پلیس راه شمالی استان از کشف ۱۵ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران پلیس راه شیراز-کازرون هنگام اعمال قانون خودروهای عبوری در تنگه “ابوالحیات” به یک دستگاه وانت پیکان که به طرز خطرناکی سبقت غیر مجاز داشت دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری و ماموران پلیس راه پس از طی مسافتی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده که حرکات مشکوکی داشت دستگیر کردند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20322

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.