• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

اخبار پلیس فارس – ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 20320
  • 19 خرداد 1400 - 18:32
اخبار پلیس فارس – ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰

۱۲ فقره سرقت در پرونده سارق جانشین فرمانده انتظامی “خرم بید” از شناسایی و دستگیری یک سارق با ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. سرهنگ دوم “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و منازل، […]

۱۲ فقره سرقت در پرونده سارق

جانشین فرمانده انتظامی “خرم بید” از شناسایی و دستگیری یک سارق با ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و منازل، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خرم بید با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده متهم به ۱۲ فقره سرقت از اماکن و منازل اعتراف کرد، اظهار داشت: سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را به دوربین مداربسته و قفل‌های سوییچی مجهزکنند.

کشف ۳ جسد مجهول الهویه در “لارستان”

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۳ جسد اتباع غیر مجاز در اطراف یکی از روستاهای شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شب گذشته و در پی اعلام یکی از اهالی منطقه از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش ۳ جسد در اطراف کوه های یکی از روستاهای شهرستان لارستان، بلافاصله مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اجساد کشف شده مربوط به ۳ مرد حدودا” ۳۵ ساله می باشد، افزود: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و اجساد متوفیان جهت بررسی و تعیین علت فوت تحویل پزشکی قانونی گردید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس تأکید کرد: اتباع بیگانه برای ورود به کشور از مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند و تحت هیچ شرایطی به افراد قاچاقچی معلوم الحال و سوء استفاده گر و وعده های واهی آنان اعتماد و اعتنا نکنند.

انبار ۳۲ میلیاردی احتکار خودرو در “اقلید” لو رفت

فرمانده انتظامی “اقلید” از شناسایی یک انبار و کشف ۵ دستگاه خودرو احتکار به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با اخلالگران اقتصادی، روز گذشته ماموران پلیس امنیت عمومی اقلید از وجود انبار احتکار خودرو در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق به کشف ۵ دستگاه خودرو شامل ۳ دستگاه جک و ۲ دستگاه پژو پارس و هایما که احتکار شده بود شدند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه ارزش خودروهای احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالک به مراجع قضائی معرفی شد.

احشام قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “سروستان” از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۴۱ راس گوسفند قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عبدالرسول مجتهدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی سروستان هنگام کنترل محورهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند

وی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۴۱ راس گوسفند قاچاق را کشف و راننده نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “سروستان” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده با پرونده متشکله به مرجع قضائی معرفی شد.

تقدیر مدیر کل منابع طبیعی استان از رئیس پلیس فسا

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اهدا لوح تقدیر از سرهنگ “محمدهاشم قسام” قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بخشی از متن این لوح آمده است: یقینا توسعه و پیشرفت کشور مرهون تلاش بی دریغ مسئولین خدوم و دلسوزی است که همواره جهت تعالی و ارتقاء این مرز و بوم گام برداشته و خدمتگزاری را افتخاری بزرگ و وظیفه‌ای مهم برای خویشتن می‌دانند.

 بر خود وظیفه می‌دانم به مصداق حدیث شریفه “من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق” از عنایات و توجه جنابعالی به امر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی و انفال در جهت فراهم نمودن زمینه توسعه و رشد این بزرگترین سرمایه ملی کشور قدردانی نمایم.

دیدار مسئولین انتظامی مرودشت با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان

روز گذشته فرمانده انتظامی “مرودشت” به همراه جمعی از کارکنان با حضور در دفتر فرماندار ویژه این شهرستان انتصاب وی را تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در این دیدار بیان کرد: حضور دکتر “علیرضا بیات پور” با توجه به سوابق مدیریتی و تسلط وی به امور مختلف قطعاً برای شهرستان مرودشت منشاء خیر خواهد بود.

وی خلاصه‌ای از وضعیت عملکرد نیروی انتظامی مرودشت را ارائه کرد و افزود: مجموعه انتظامی این شهرستان با تمام توان در کنار فرمانداری خواهد بود.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت بیان داشت: سلامت و امنیت دو شاخصه مهم است و در صورتی که یکی از این دو دچار نقص شوند کارکرد صحیح تمام ارکان جامعه دچار اختلال خواهد شد.

دکتر “علیرضا بیات پور” خاطر نشان کرد: کشف جرایم در کشور در حد نرمال جهانی است و از لحظه‌ای که جرمی صورت می‌گیرد در کمترین زمان ممکن کشف آن انجام می‌شود.

رئیس شورای تامین مرودشت با بیان اینکه شاخص‌های امنیتی وضعیت خوب و مطلوبی دارند، گفت: امنیت بالای این شهرستان نتیجه وظیفه شناسی، هوشمندی، احساس مسئولیت، تلاش و هماهنگی بسیار خوب نیروهای خدوم انتظامی، نظامی، امنیتی و دستگاه قضائی است.

به دام افتادن موبایل قاپ در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای با ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در محدوده شمال شهر شیراز توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری “۳۴ جام جم” قرار گرفت.

وی گفت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که در ساعت‌های پایانی شب راکب جوان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که شهروندان مشغول مکالمه تلفنی بوده‌اند اقدام به سرقت تلفن همراه آنان می‌کرده است.

فرمانده انتظامی “شیراز” تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند راکب موتورسوار در حالی که قصد سرقت موبایل از یک شهروند داشت را شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۴ فقره موبایل قاپی اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

سرقت موتورسیکلت در ارسنجان و کشف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از ارسنجان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی “پاسارگاد” هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به راکب یک دستگاه موتورسیکلت  که در حال طی طریق بود مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت از شهرستان ارسنجان سرقت و در سامانه پلیس تحت تعقیب می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” با بیان اینکه سارق سریعا دستگیر و طی تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری برای موتورسیکلت خود استفاده کنند و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

فضای مجازی باید رصد مداوم و سالم سازی شود

فرمانده انتظامی “ممسنی” با اشاره به اینکه گسترش استفاده از فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی افراد به ویژه قشر جوان شده است، گفت: فضای مجازی باید رصد مداوم و سالم سازی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد نیکبخت” در جمع اعضای شورای فضای مجازی ممسنی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد خبرنگاران این شهرستان، بیان داشت: بسیاری از جوانان و نوجوانان در شرایطی وارد فضای مجازی و استفاده از فناوری‌های هوشمند می‌شوند که هنوز شناخت زیادی نسبت به دریافت اطلاعات موجود در بستر اینترنت ندارند؛ دریایی که در صورت عدم توانایی شناگری، کاربر را به‌ راحتی می‌بلعد.

وی فضای مجازی را یکی از زمینه‌های مهم بروز ناهنجاری در خانواده‌ها دانست و افزود: شبکه‌های اجتماعی امروزه به شدت در حال افزایش است و هر روز بر تعداد کاربران آن به ویژه در بین جوانان و نوجوانان افزوده می شود و از طرفی این شبکه‌های اجتماعی صرف نظر از محاسنی که دارند پیامدهای منفی آن هم در حال افزایش بوده و باعث بروز جرایم جدید و آسیب‌های زیادی در حوزه فردی و خانوادگی می شود.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با اشاره به اینکه متاسفانه والدین راحت‌ترین راهی را که برای اوقات و سرگرمی فرزندان خود فراهم می‌کنند تهیه یک دستگاه تبلت و گوشی هوشمند است، تصریح کرد: والدین غافلند از این که چه خطرات و عواقبی در کمین فرزندان آنان می‌باشد‌ و شبکه‌های اجتماعی در حوزه فرهنگی و اخلاقی می‌تواند آسیب‌های متعددی را به دنبال داشته باشد که در بیشتر مواقع این تهدیدها و آسیب‌ها منجر به فروپاشی خانواده‌ها می‌شود؛ لذا باید به صورت کاملا آگاهانه از این بستر استفاده شود.

دستگیری ۸ نفر از محکومین فراری در “آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از دستگیری ۸ نفر از محکومین فراری و تحت تعقیب طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومین متواری و تحت تعقیب، به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر آباده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در یک هفته گذشته مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه، ۸ نفر از محکومین متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند، گفت: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۱۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده متهمان به ۱۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دورن خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

هدف اصلی دادسرای نظامی حفظ اقتدار نیروهای مسلح است

بازپرس دادسرای نظامی استان گفت: هدف اصلی دادسرای نظامی حفظ اقتدار نیروهای مسلح و کمک به اجرای کیفیت مأموریت‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “عمران خسروانی” در نشست با فرماندهان و روسای  پلیس‌های تخصصی سروستان ضمن تشکر از مجموعه انتظامی این شهرستان، اظهار داشت: مردم بر کردار و رفتار ما قضاوت می‌کنند و ما با رعایت قانون و سعه صدر در خدمت همه شهروندان هستیم.

وی گفت: با توجه به گسترش رسانه‌های دیداری و شنیداری امروز هر اتفاق کوچک و بزرگ به کل دنیا مخابره می شود؛ لذا ما باید با هوشیاری کامل ماموریت‌های خود را انجام دهیم.

بازپرس دادسرای نظامی استان آشنایی کارکنان نیروهای مسلح با قوانین مرتبط با وظایف را یکی از اهداف مهم دانست و افزود: آموزش باید سرلوحه کار ماموران نیروی انتظامی قرار گیرد.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان سروستان سازمان قضایی نیروهای مسلح را مأمن و امین مردم و نیروهای مسلح دانست و اظهار داشت: رهنمودهای مسئولان قضائی قطعا در آینده و نحوه خدمتگزاری نیروها مثمرثمر است .

سرهنگ “عبدالرسول مجتهدی” آموزش را اساس صیانت و پیشگیری از آسیب‌های کارکنان برشمرد و تصریح کرد: پلیس همواره باید با درک عمیق از ماموریت‌ها، در بستر حفظ حقوق شهروندی، خدمتگزاری شایسته برای مردم باشد و از انتقادات و پیشنهادات سازنده در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های خود استفاده کند.

دلجویی فرمانده انتظامی لارستان از خانواده شهید “محمدحسین حسین زاده”

فرمانده انتظامی “لارستان” با خانواده شهید والامقام “محمدحسین حسین زاده” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “داود امجدی” در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای نیروی انتظامی، اظهار داشت: بر همگان واجب است که بدانند شهدای معزز در دامن چه شیر زنان و چه سلحشور مردانی پرورش یافته اند که به قول علما “راه صدساله” را یک شبه طی کرده‌اند.

وی گفت: شهدا با خدای خودشان پیمان بستند و بر سر پیمانشان صادقانه استقامت ورزیدند و به شهادت رسیدند و بر ما تکلیف است که مهم ترین سفارش آنها که مطیع محض بودن از ولایت فقیه است همواره مورد توجه قرار داده و ادامه دهندگان راه شهیدان در حفظ و عزت ایران اسلامی باشیم.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اهدا لوح و هدیه ازخانواده شهید والامقام “حسین زاده” تجلیل کرد.

گفتنی است شهید “محمدحسین حسین‌زاده” از شهدای نیروی انتظامی (ژاندارمری سابق) بوده که در سال ۶۷ در درگیری با دشمن بعثی در منطقه عملیاتی زبیدات به فیض شهادت نائل آمد.

توقیف پراید و کشف هروئین درجهرم

فرمانده انتظامی “جهرم” از توقیف سواری پرایدو کشف ۲کیلو و ۵۰۰گرم هروئین در آن شهرستان خبر داد.سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان “جهرم” در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی “جهرم” تصریح کرد: در این رابطه ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20320

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.