• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
رئیس اورژانس استان فارس؛

بی توجهی به هشدار‌ها همچنان حادثه می‌آفریند

  • کد خبر : 20301
  • 16 خرداد 1400 - 19:47
بی توجهی به هشدار‌ها همچنان حادثه می‌آفریند
رئیس اورژانس استان فارس از غرق شدگی یک کودک ۳۰ ماهه و یک مرد ۳۴ ساله در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس، دکتر محمدجواد مرادیان با اشاره به اینکه متاسفاته به علت بی‌احتیاطی و شنا کردن در مکان نامناسب امروز ۲ نفر دچار غرق شدگی در استان شدند، اظهار داشت: در نخستین حادثه که در ساعت ۱۴:۴۹ دقیقه امروز در مرودشت به وقوع پیوست، کودک ۳۰ ماهه به علت بی‌احتیاطی، به ناگهان به داخل آب افتاد و بر اثر تلاطم آب و با توجه به پایین بودن علائم حیاتی جان باخت.
او افزود: در دیگر حادثه غرق شدگی که در ساعت ۱۵:۲۹ دقیقه امروز در روستای قلات به وقوع پیوست، مردی ۳۴ ساله به علت آشنا نبودن با فنون شنا در استخر غرق شد.
مرادیان ادامه داد: پس از حضور نیرو‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ در محل وقوع حادثه، این مرد بلافاصله از استخر بیرون کشیده و اقدامات درمانی بر روی وی انجام و توسط آمبولانس به بیمارستان ابوعلی سینا صدرا انتقال داده شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان فارس با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و گرم شدن هوا استفاده از استخر‌های خانگی نیز افزایش می‌یابد و خانواده‌ها باید مراقب باشند، یادآور شد: از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون ۲۳ مورد گزارش غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس استان گزارش شده است، گفت: متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ ۹ نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.
مرادیان افزود: هنگام شنا کردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، مهارت نداشتن در شنا، تشنج و توقف بیش از حد مجاز در زیر آب باعث می‌شود که فرد برای تنفس به راحتی به سطح آب نیاید و غرق شدگی اتفاق بیفتد.
او با بیان اینکه هنگام غرق شدگی فرد به علت کمبود اکسیژن دچار استرس و هراس می‌شود و به طور غیرطبیعی برای نجات جان خود تقلا می‌کند، ادامه داد: نخستین و حیاتی‌ترین کار برای نجات یک فرد در حال غرق، خارج کردن هر چه سریع‌تر او از آب است و سعی شود فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.
رئیس اورژانس استان فارس در پایان از مردم خواست تا همواره از شنا کردن در داخل استخرها، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که فاقد هرگونه حفاظ ایمنی و نجات غریق هستند، خودداری کرده و پس از فراگیری فن شنا تنها در مکان‌های استاندارد شنا کنند تا هرگز شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20301

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.