• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

حضور با ثبات کالاهای فارس در بازار سوریه را دنبال می کنیم/ بررسی تخصصی بازار سوریه برای کالاهای استان فارس

  • کد خبر : 20087
  • 09 خرداد 1400 - 5:39
حضور با ثبات کالاهای فارس در بازار سوریه را دنبال می کنیم/ بررسی تخصصی بازار سوریه برای کالاهای استان فارس
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس با توجه به اینکه بازار کشور سوریه یکی از 15 بازار هدف صادراتی استان فارس است گفت: حضور با ثبات کالاها و محصولات استان در بازارهای هدف صادراتی استان از جمله بازار کشور سوریه را به صورت زیر ساختی و با جدیت دنبال می کنیم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، امید ماهرانی در وبینار بررسی فرصت های تجاری و آشنایی با سوریه و ایران به میزبانی این اتاق بیان کرد: از سال ۹۸ حضور تجار و بازرگانان استان فارس در بازار کشور سوریه در دستور کار قرار گرفت و جلسات خوبی در این زمینه برگزار شد و بازرگانان فارس با پتانسیل های این بازار آشنا شدند.
وی افزود: از مزیت های استان فارس برای افزایش صادرات به کشور سوریه کالاهای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، خدمات فنی مهندسی، ساختمان سازی و مصالح ساختمان، نفت و سیمان است که می توانیم شرکت ها و فعالان اقتصادی قوی از فارس را ساماندهی و در این کشور مستقر شوند.
ماهرانی با اشاره به مزیت های صادراتی کالاهای استان فارس اظهارداشت: با توجه به بررسی های میدانی و نیازسنجی های انجام شده بازار سوریه محصولات دیگری به ویژه در حوزه توریست درمانی و گردشگری نیاز دارد که فعالان اقتصادی استان فارس می توانند در این زمینه ها نیز خدمات با کیفیتی را ارائه دهند و جایگاه خوبی در بازار سوریه داشته باشند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: تلاش می کنیم لیست مشخصی از کالاها و صنایع استان فارس برای حضور در بازار کشور سوریه را آماده سازی کنیم و به صورت ماهیانه جلسات انلاین با هدف بررسی دقیق و تخصصی هر یک از کالاهای فارس در بازار این کشور را با حضور کارشناسان اتاق مشترک ایران و سوریه، مرکز تجارت ایرانیان در سوریه و جلسات B TO B با تجار و بازرگانان دو طرف برگزار کنیم.
وی ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم هیات های تجاری را به کشور سوریه اعزام و یا پذیرش داشته باشیم.
ماهرانی عنوان داشت: در بحث تقویت و افزایش مراودات اقتصادی استان فارس با کشور سوریه دو موضوع مراودات مالی و برگشت ارز حاصل از صادرات و راهکارهای عملیاتی آن و وجود ضمانت نامه و بیمه های مورد نیاز از خواسته های مد نظر فعالان اقتصادی استان فارس است.
وی تصریح کرد: هم اینک سهم صادرات فارس در بازار کشور عراق در خور استان نیست و تلاش ما این است که تجار و بازرگانان ما با دغدغه کمتری در بازار کشور سوریه به ویژه در مناقصات این کشور حضور داشته باشند.
در ادامه این جلسه سکینه سیاحی رئیس صندوق توسعه صادرات استان فارس نیز گفت: با توجه به رابطه سیاسی مناسب ایران و سوریه انتظار می رود پروتکل هایی جهت تسهیل صادرات و واردات، امتیازها یا تعرفه های ویژه گمرکی و شرایط ورود کالاهای ایرانی و بلعکس بین دو کشور منعقد شود.
همچنین محمد دانش نیا رئیس اداره خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: یکی از موضوع مهم برای حضور شرکت ها و فعالان اقتصادی استان فارس در بازار کشور سوریه، بیمه و ضمانت نامه های صادراتی لازم است که جزییات این مهم باید به دقت بررسی شود.
وی افزود: استان فارس با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در حوزه های مختلف از جمله گردشگری و پزشکی و سلامت به عنوان یکی از استان های مطرح کشور ایران محسوب می شود که این بحث نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
دانش نیا اظهارداشت: در حوزه گردشگری و خدمات تلاش شده زیرساخت هایی برای ارایه خدمات به کشورهای دیگر ایجاد شود که بعد از عبور از بیماری کرونا، استان فارس زمینه خوبی برای پذیرش گردشگران خارجی دارد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20087

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.