• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
​معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد

افزایش ١١۶ درصدی دوربین های نظارت تصویری در مقایسه با سال ٩۶

  • کد خبر : 20057
  • 09 خرداد 1400 - 5:22
افزایش ١١۶ درصدی دوربین های نظارت تصویری در مقایسه با سال ٩۶
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه دوربین های نظارت ترافیکی شیراز در ۶ ماه نخست سال ١۴٠٠با ١١۶ درصد افزایش نسبت به ۴ سال گذشته به ٢۶٠ دستگاه خواهد رسید، گفت: در سال ٩۶ تعداد دوربین های نظارت ترافیکی ١٢٠ دستگاه بوده که این عدد در سال ٩٩ به ١۶٠ دستگاه افزایش یافته است.

 مسعود طهماسبی با اشاره به اینکه در بخش سامانه های ثبت تخلف تعداد ۱۲۲ سامانه در نیمه اول سال جاری با هدف نظم بخشی به ترافیک و کاهش تصادفات شهری در حال نصب است، تصریح کرد: تعداد سامانه های اجرا شده تا پایان سال گذشته ۲۲ سامانه بوده است.
وی افزود: در نیمه نخست سال جاری تعداد تقاطعات هوشمند شهر شیراز به ٢٣ تقاطع افزایش می یابد که این پروژه با هدف روان سازی ترافیک معابر ،کاهش حضور فیزیکی پلیس در تقاطعات و کمتر شدن زمان توقف خودروها پشت چراغ قرمز در حال اجرا است .
معاون حمل و نقل و ترافیک اضافه کرد: نصب ٧۵٠ دستگاه چراغ راهنما متناسب با بار ترافیکی معابر نیز به صورت موازی با این پروژه ها و جهت افزایش ایمنی معابر با اولویت نقاط حادثه خیز در حال نصب است.
مسعود طهماسبی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لحظه ای ترافیک تقاطعات و معابر که یکی از دغدغه های شهروندان است، خاطر نشان کرد:  نصب ٣٢ دستگاه تابلو VMS با هدف اطلاع رسانی شهروندان در دست ساخت و نصب است که تا پایان سال گذشته تعداد ۱۰ دستگاه تابلو نصب شده است.
وی با بیان اینکه حجم ذخیره سازی اطلاعات مرکز کنترل ترافیک  در نیمه نخست سال جاری به ۴٨٠ ترابایت ارتقا خواهد یافت، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح افزایش مدت زمان ذخیره اطلاعات دوربین های نظارت تصویری سطح شهر است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20057

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.