• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
9

اخبار پلیس فارس – ۳۰ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 2005
  • 30 فروردین 1399 - 3:54
اخبار پلیس فارس – ۳۰ فروردین ۹۹

توقیف اتوبوس و کشف ۱۰۰ کیلو  تریاک در نی‌ریز فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس و دستگیری یک قاچاقچی در شهرستان نی‌ریز خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با باند‌های بزرگ […]

توقیف اتوبوس و کشف ۱۰۰ کیلو  تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس و دستگیری یک قاچاقچی در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با باند‌های بزرگ مواد مخدر، ماموران با تحقیقات فنی و پلیسی مطلع شدند شخصی قصد انتقال یک محموله مواد مخدر از استان‌های شرقی به شیراز را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی ایست و بازرسی “قطرویه” شهرستان نی‌ریز پس از رصد اطلاعاتی در محور مواصلاتی، یک دستگاه اتوبوس حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۰ کیلو تریاک کشف و یک نفر قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان باندهای بزرگ مواد مخدر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و پلیس فارس با تمام توان مسیر را برای سوداگران مرگ ناامن می کند.

کشف ۲۵۰ راس گوسفند قاچاق در ممسنی

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۵۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در شهرستان ممسنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق دام، ماموران یگان امداد شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور نورآباد-رستم، به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ “ملک‌زاده با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، تعداد ۲۵۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک خودرو پراید مسروقه توسط ماموران پلیس آگاهی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت، شناسایی و کشف خودروهای مسروقه، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی گفت: ماموران با انجام بررسی‌های فنی و بازدید از پارکینگ‌های سطح شهر مرودشت، توانستند یک دستگاه پراید دارای سابقه سرقت از شهر شیراز را شناسایی و کشف کنند.

سرهنگ “زراعتیان” از شهروندان درخواست کرد توصیه های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو را مدنظر قرار دهند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سواری پراید با ۱۲ کیلو تریاک در آباده توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۱۲کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پراید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در تشریح این خبر گفت: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل محورهای عبوری، به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو، ۱۲کیلو تریاک کشف کردند، گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰تماس و موضوع را اطلاع دهند.

۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در لارستان کشف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:  در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس اطلاعات این فرماندهی حین پایش اطلاعاتی، به یک منزل خالی از سکنه واقع در روستای “فیشور” مشکوک و پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این منزل، ۲۴ دستگاه ماینر به همراه کلیه متعلقات و سوئیچر و وای فای مربوطه که در حال فعالیت بود کشف و ضبط کنند.

ابن مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

ثبت نام وام یک میلیون تومانی فقط با شماره ۶۳۶۹

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان برای دریافت وام یک میلیونی کرونا لازم است کد ملی سرپرست خانوار را از شماره تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

سرهنگ دوم “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات ‌و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند اعلام کنند.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: در این چند روز شاهد این موضوع هستیم که کلاهبرداران سایبری با ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی قصد کلاهبرداری و دریافت اطلاعات بانکی شهروندان را دارند.

وی افزود: اطلاع رسانی و یا ثبت تقاضای وام با هر سر شماره‌ای غیر از این سر شماره، دامی از سوی شیادان و مجرمان سایبری است و آنها تلاش می کنند تا شهروندان را اغفال کرده و اطلاعات بانکی آنها را به سرقت ببرند.

این مقام مسئول ادامه داد: ثبت نام برای دریافت این وام به هیچ گونه پرداختی نیاز ندارد و تقاضای پرداخت وجه برای ثبت نام، کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا فارس از شهروندان تقاضا کرد در صورت مواجهه با هرگونه پیامک ثبت نام وام یک میلیون تومانی به غیر از سر شماره v.refah  ، بدون توجه به چنین پیامک هایی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  “بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش های مردمی” با ما در میان بگذارند تا با آنان برخورد قانونی شود.

یک کشته و ۴ مجروح حاصل برخورد پراید با پژو

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد پراید با پژو پارس در محور مواصلاتی یاسوج به رستم، یک نفر کشته و ۴ نفر مجروح و راهی شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی فیروزآباد، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۲ نفر با یک پژو پارس با ۳ سرنشین برخورد و بر اثر آن راننده پژو در دم فوت و ۴ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده سواری پژو پارس اعلام کردند.

برخورد ۲ کامیون با یگدیگر، ۲ کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه جنوب استان، گفت: بر اثر برخورد یک کامیون اسکانیا با یک ایسوزو در محور لارستان به بنارویه، ۲ نفر کشته شدند.

سرهنگ “حمدالله هوشمندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور لارستان به بنارویه، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ “هوشمندی” تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک کامیون ایسوزو به علت تجاوز به چپ ناشی از سرعت با یک اسکانیا برخورد کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه هر ۲ راننده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده‌اند، به رانندگان عزیز توصیه کرد: از سرعت غیرمجاز بپرهیزند و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

۹ هزار  عدد ماسک غیر بهداشتی در شیراز کشف شد

رئیس پلیس فتا استان از کشف ۹ هزار عدد انواع ماسک‌ معمولی غیر بهداشتی در شیراز خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: فروش تجهیزات و لوازم بهداشتی و پزشکی در فضای مجازی ممنوع می‌باشد و از سوی دیگر با گسترش ویروس کرونا در کشور نیاز مردم به برخی اقلام و تجهیزات زیاد شده است که این موضوع باعث شده تا کلاهبرداران با فرصت طلبی و سوء استفاده از این موضوع، اقدام به فروش این اجناس با قیمت‌های نامتعارف در فضای مجازی ‌کنند.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: در این راستا کارشناسان این پلیس با بررسی مداوم فضای مجازی یکی از صفحاتی که اقدام به فروش ماسک‌های غیر بهداشتی و یا وسایل بهداشتی با قیمت‌های نامتعارف می‌کرد را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص یک نفر را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه وی، ۹ هزار عدد ماسک غیر بهداشتی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس یادآور شد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir “قسمت ثبت گزارش‌های مردمی” با ما در میان بگذارند.

آتش به جان ۴ هکتار از اراضی طبیعی افتاد

فرمانده انتظامی فراشبند از آتش سوزی ۴ هکتار از مراتع و جنگل های واقع در اطراف کوه‌های ” قرداش” آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت‌الله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف کوه های “قرداش” مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ “کریمی” تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان مربوطه، در این آتش سوزی ۴ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

بی احتباطی در کوهنوردی منجر به فوت شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف روستای “آب غلات” شهرستان فیروزآباد، جان خود را از دست داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف روستای “آب غلات” شهرستان فیروزآباد، بلافاصله یک تیم از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “محمدی” عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۳ نفر جوان برای تفریح به کوه رفته‌اند که یکی از آنها به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: حتی الامکان از سفر به مناطق کوهستانی صعب العبور بپرهیزند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

قاتلی که شب گذشته مادر خود را کشت بلافاصله دستگیر شد

فرمانده انتظامی کوار از قتل مادر توسط فرزند خود خبر داد و گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی، قاتل در همان لحظات اولیه دستگیر شد.

سرهنگ “علی بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در روستای “هورباف” این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند مقتول که زنی میانسال است بوسیله اصابت جسم سخت از ناحیه سر، به قتل رسیده است.

سرهنگ “بابایی” خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی پس از تحقیقات فنی و تخصصی در همات لحظلات اولیه موفق به شناسایی قاتل که فرزند مقتول است شدند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه ماموران موفق شدند قاتل را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند، تصریح کرد: متهم در بازجویی فنی و تخصصی اقرار کرد که به دلیل اختلاف خانوادگی با مادر خود درگیر شدم و بوسیله یک میله آهنی وی را از ناحیه سر به قتل رساندم.

مشمولان بیمار به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولانی که به علت بیماری‌های قلبی، تنفسی ، خونی و گوارشی معاف از رزم می باشند به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

سرهنگ “محمدرضا دهقانیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان اعطاء مرخصی پایان دوره، مشمولانی که در تاریخ اول و سوم اردیبهشت به مراکز آموزش اعزام می‌گردند می‌بایست مدارک مورد نیاز از جمله برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهداء و و سایل شخصی را به همراه داشته و با موی سر کوتاه برای اعزام خود را معاونت وظیفه عمومی استان واقع در شیراز پل پیرنیا- خیابان ساحلی شرقی جنب معاینه فنی معرفی کنند.

معاون وظیفه عمومی استان خاطر نشان کرد: مشمولانی که به علت بیماری‌های قلبی، تنفسی، خونی و گوارشی معاف از رزم می باشند و تاریخ اعزام آنان یک و سوم اردیبهشت سال جاری تعیین شده است، می‌بایست برای تمدید تاریخ اعزام به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2005

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.