• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
شهردار شیراز:

شهر با آدم‌ها و رویکردهای آن ساخته می شود

  • کد خبر : 20030
  • 01 خرداد 1400 - 5:07
شهر با آدم‌ها و رویکردهای آن ساخته می شود
شهردار شیراز در آیین بهره برداری از پروژه خیرساز خانه سلامت، امید و زندگی اعلام کرد: شهرها با انسان‌ها ساخته می‌شود و آن‌هنگام که شیراز در اشعار حافظ و سعدی به زیبایی تفسیر می‌شد، پل، بزرگراه و تقاطع وجود نداشت بلکه شیراز جنت طراز در زبان و پیام آنها همچون بهشت توصیف می‌شد و این ناشی از داشته های فرهنگی مردم این کلانشهر بوده است.

حیدر اسکندرپور اضافه کرد: امروز نیز در شهرداری و شورای پنجم این موضوع دنبال شد؛ چرا که شهر با ساخت پل، خیابان و تقاطع ساخته نمی شود بلکه شهر با آدم‌ها و رویکردهای آن ساخته می شود.
شهردار شیراز افزود: آنچه شیراز را متمایز کرده است این است که شهر را باورهای آدم ها و اعتقادات  آنها می سازد و افرادی که در عرصه انتخابات حضور دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند.
وی با اشاره به اختلاف نظرها در خصوص مدیریت شیراز و مقایسه آن با همصدایی ها در اصفهان گفت: درخواست دارم برای مردم شهر شیراز و فارس بزرگ از دعواهای جناحی پرهیز شود.
اسکندرپور با اشاره به افتتاح پروژه خیرساز خانه سلامت، امید و زندگی (مرکز ترک اعتیاد و بازگشت دوباره به زندگی) در خیابان کارگر (گلکوب) جنب سالن ورزشی شهدای کارگر ادامه داد: ایجاد چنین پروژه هایی اقدامی ارزشمند و رویکرد و‌ نگاه آن به مردم شهر است.
شهردار شیراز با اشاره به اهدای زمین در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق کمتر برخودار به خیرین توسط شهرداری شیراط افزود: هم اینک بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع زمین در محله مهدی آباد از سوی شهرداری شیراز جهت ساخت یک مجموعه ورزشی، استخر، کتابخانه و سالن مطالعه اهداء شده است.
وی در خصوص گلایه برخی درباره نورپردازی پروژه ها گفت: وظیفه شهرداری، شهرسازی است و نورپردازی در شهر یک نیاز جدی است و اینکه تاکنون انجام نشده است یک اشتباه بوده و باتوجه به اینکه شهر گردشگری شیراز هم طراز شهرهای زیبای بین المللی درجه یک دنیا است زیباسازی آن باید انجام شود.
اسکندرپور افزود: نباید این خرده بر ما گرفته شود که چرا ۱۸ میلیارد تومان صرف هزینه سنگ فرش شده است چرا که باغ ارم در ایران و شیراز تک است و در دنیا به عنوان یکی از مراکز گر‌دشگری شناخته شده است. به موازات این پروژه در محدوده منطقه کوزه گری و دهپیاله بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه همچون پردیس سینمایی، زمین چمن استاندارد، تقاطع، آبنما و پیاده راه در حال احداث است.
شهردار شیراز در انتها اضافه کرد: از کلیه کسانی که ما را در جهت اجرای رویکرد های زندگی در شهر بصورت  انسانی و اسلامی یاری میکنند قدردانی می کنم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20030

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.