• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

اخبار پلیس فارس – ۲۷ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 2001
  • 27 فروردین 1399 - 3:51
اخبار پلیس فارس – ۲۷ فروردین ۹۹

دستگیری کلاهبردار اینترنتی میلیاردی حساب های بانکی سالمندان فرمانده انتظامی استان گفت: فردی که نیروی شرکتی یکی از بانک‌های بخش “اوز” شهرستان لارستان بود به بهانه کمک کردن به افراد سالخورده برای انجام عملیات بانکی، مبلغ ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی کرده بود دستگیر شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، […]

دستگیری کلاهبردار اینترنتی میلیاردی حساب های بانکی سالمندان

فرمانده انتظامی استان گفت: فردی که نیروی شرکتی یکی از بانک‌های بخش “اوز” شهرستان لارستان بود به بهانه کمک کردن به افراد سالخورده برای انجام عملیات بانکی، مبلغ ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی کرده بود دستگیر شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی ارجاع بیش از ۳۰ فقره پرونده با موضوع برداشت غیر مجاز از افراد سالخورده به صورت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لارستان قرار گرفت.

سردار “حبیبی” افزود: ماموران در اظهارات اولیه از مالباختگان مطلع شدند فردی که خود از نیروی شرکتی یکی از بانک‌های بخش “اوز” شهرستان لارستان بوده است به بهانه کمک کردن به افراد سالخورده در انجام عملیات بانکی، رمز دوم را فعال و از کارت بانکی و کارت شناسایی آنها عکس گرفته و اقدام به خالی کردن حساب آنها می کرده است.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بررسی‌‌های بیشتر مشخص گردید متهم بیش از ۳۲ فقره کلاهبرداری انجام داده است، گفت: متهم در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری اقرار کرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز مراقب اطراف خود باشید و اعتماد بی مورد به افراد ناشناس و غریبه برای انجام عملیات‌های بانکی، زمینه اصلی وقوع بسیاری از جرائم مرتبط با سرقت و کلاهبرداری را ایجاد می کند.

کشف ۳۶ هزار جفت دستکش از یک خودرو در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف ۳۶ هزار جفت دستکش در بازرسی از یک خودرو که در یک منزل مسکونی در شیراز پارک بود خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس اطلاعات استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند تعدادی اقلام بهداشتی داخل یک خودرو ۲۰۶ در منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز دپو شده است که سریعا بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۳۶ هزار جفت دستکش، ۶ عدد لباس ایزوله، ۴۱۴ عدد ماسک بهداشتی و ۲۰ عدد مایع ضد عفونی و ژل بهداشتی کشف کنند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شد، خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کمتر از ۲۰ دقیقه سارق به عنف منزل دستگیر شد/کشف ۶ حلقه النگو مسروقه

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری یک سارق به عنف منزل و کشف ۶ حلقه النگو مسروقه در کمتر از ۲۰ دقیقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران گشت انتظامی بخش “جویم” این شهرستان، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی مشاهده کردند که شخصی با سرعت در حال خروج از منزلی واقع در روستای منصورآباد می‌باشد.

وی افزود: ماموران سریعا وارد عمل شدند و فرد ناشناس در حالی که قصد فرار داشت را با ترفندهای خاص پلیسی دستگیر کردند.

سرهنگ “امجدی” خاطر نشان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زنی کهنسال در حالی که به صورت تنهایی در منزل خود زندگی می‌کرده است فرد دستگیر شده وارد آن منزل شده و با تهدید و زور تعداد ۶ حلقه النگو از دست وی خارج کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت اقرار کرد، گفت: در بازرسی بدنی از این سارق حرفه‌ای تعداد ۶ حلقه النگو مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان خاطر نشان کرد: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری عامل زیرگرفتن عابر پیاده پس از ۷۲ ساعت

با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی مرودشت، راننده فراری که عابر پیاده را زیر گرفته و متواری شده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید از یک فقره تصادف عابر پیاده با خودرو در محور مرودشت به اصفهان مطلع و بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند جوانی حدوداً ۲۵ ساله بر اثر برخورد با خودرو به کنار جاده پرت و جان خود را از دست داده است، گفت: راننده پس از تصادف متواری شده بود.

سرهنگ “زراعتیان” ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات پلیسی، فنی و پیگیری های شبانه روزی، راننده خودرویی که عابر پیاده را زیر گرفته و باعث فوت وی شده است را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: راننده که فردی میانسال بود در تحقیقات اولیه موضوع را انکار کرد اما پس از روبرو شدن با مستندات و طی بازجویی‌های فنی، سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: در شب حادثه و پس از برخورد با عابر پیاده ترسیدم و از محل فرار کردم.

رئیس پلیس مرودشت با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد، خاطر نشان کرد: تجهیزات پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمین، مدرن و پیشرفته می باشد.

کشف ۱۶۶ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در شیراز

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف ۱۶۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در بازرسی از ۴ مزرعه در شیراز خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه تولید ارز دیجیتال، ماموران پلیس آگاهی استان از وجود تعداد زیادی این دستگاه ها در ۴ مزرعه در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی استان در یک عملیات ضربتی موفق شدند در بازرسی از آن مزرعه‌ها، تعداد ۱۶۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کنند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه، ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد جامعه، در صورت اطلاع از اینگونه موارد، موضوع را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

دستگیری سارقین وکشف خودرو سرقتی در کمتر از ۳ ساعت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از شناسایی و دستگیری سارقین و کشف خودروی سرقتی در کمتر از ۳ ساعت خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران کلانتری “۱۱ انقلاب” این شهرستان از یک فقره سرقت خودرو از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مطلع و بلافاصله در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی های اولیه مطلع شدند یک دستگاه سواری پراید که در جلوی درب منزل شاکی پارک بوده مورد سرقت قرار گرفته است که بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: اکیپی از ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب تشکیل و با به کارگیری شگردهای خاص پلیسی و اقدامات فنی، سرنخ هایی از محل سکونت سارقین بدست آوردند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: در بازرسی از منزل سارقین علاوه بر کشف خودروی سرقتی، مقادیر قابل توجهی از قطعات و لوازم خودرو از جمله ضبط و پخش، فلش مموری، کارت بانکی، باطری، لاستیک، لوازم و قطعات خودروهای سنگین و مقادیری وسایل خانگی کشف شد.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲۰۰ میلبون ریال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دیدار فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید “رضا خشنود”  

سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان به همراه هئیت همراه، با خانواده معظم شهید “رضا خشنود” در شهرستان داراب دیدار و از آنان دلجویی کرد.

کشف ۷۳ درصدی جرایم سایبری درکازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۷۳ درصدی جرایم سایبری توسط پلیس فتا در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: ورود تکنولوژی هر چند موجب رفاه افراد جامعه است اما اگر سطح آگاهی‌ها نسبت به استفاده از آن افزایش نیابد می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد؛ چرا که پیشرفت تکنولوژی، فرصت‌های جدید تولید جرم را همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع در سال ۹۸ علیرغم افزایش ۲ برابری پرونده های ارجاعی به پلیس فتا نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۷۳ درصد از جرایم سایبری و پرونده های تشکیل شده در کازرون با تلاش کارشناسان و گارآگاهان این حوزه کشف و منتج به نتیجه شده است .

این مقام انتظامی تصریح کرد: برداشت های غیرمجاز و کلاهبرداری های اینترنتی بیشترین میزان ورودی پرونده ها را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده بود به طوری که ۸۵ درصد از مجموع پرونده ها مربوط به این حوزه است .

سرهنگ “عبادی نژاد” افزود: آشنایی با آسیب‌ها و خطرات اینترنت برای آحاد جامعه یک ضرورت به حساب می‌آید و ضعف آگاهی در کنار اعتماد بی جا و طمع، از دلایل اصلی قربانیان برداشت های غیرمجار اینترنتی می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون خطاب به شهروندان توصیه کرد به‌ هیچ ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران و کاربران ناشناس قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل داشته باشند و موارد مشکوک را بلافاصله به پلیس فتا یا مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ما هر چه داریم مرهون خون شهدا است

جانشین فرماندهی انتظامی جهرم در دیدار با خانواده شهیدان “نادر کرمی و بهزاد کریمی”، گفت:  ما هر چه داریم مرهون خون شهدا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “علی‌اصغر محمدپور” در این دیدارها، با بیان اینکه برای ما افتخار است که به دیدار خانواده شهدا و بازماندگان آنها برویم، خطاب به آن خانواده‌ها، گفت: ما برای شهدا ارزش‌های زیادی قائلیم و از شما می خواهیم برای ما دعا کنید تا بتوانیم خدمتگذاران خوبی برای مردم و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

سرهنگ دوم “محمدپور” با بیان اینکه ما هر چه داریم مرهون خون شهدا است، خاطر نشان کرد: شهدا عاشقانه وارد میدان‌های نبرد حق علیه باطل شدند و جان عزیزشان در مقابل آرمانها فدا کردند و با عزمی راسخ و اقتدار معنوی در مقابل دشمن ایستادند.

گفتنی است در حاشیه این دیدار به رسم یادبود از خانواده شهیدان “نادر کرمی و بهزاد کریمی” تجلیل به عمل آمد.

پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف درممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی و پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” اظهار داشت : مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان ممسنی با همکاری شبکه بهداشت و درمان در راستای پیشگیری از تخلفات صنفی اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان، افزود: در این طرح مأموران نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت و درمان از تعدادی واحد صنفی بازدید کردند که در نتیجه آن به ۸۶ واحد صنفی تذکر و ۲۵ واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی مربوط به بیماری کرونا پلمپ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه با صنوف و افرادی که قوانین و مقررات اماکن عمومی را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اهداء  بسته بهداشتی به شهروندان توسط پلیس در شهرستان “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از اهداء بسته بهداشتی به شهروندان توسط پلیس خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم اقدام همه جانبه در رفع این معضل و رعایت اصل دیگر مراقبتی که زمینه ساز خود مراقبتی می باشد، معاونت بهداد این شهرستان به صورت خودجوش و ابتکاری با تهیه اقلام بهداشتی ضمن حضور در محله های کمتر برخوردار آنان را بین ساکنین آن مناطق توزیع کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به شیوع این بیماری، از شهروندان درخواست کرد: ضمن رعایت طرحهای ابلاغی از ستاد ملی مبارزه با کرونا تا کنترل این بیماری، از منازل خود خارج نشوند و فقط در صورت ضرورت و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی اقدام به خروج از منزل کنند.

کشف کالاهای قاچاق میلیاردی درآباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان آباده هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس مظنون و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودروها، مقادیری کالای قاچاق شامل ۱۳عدد رینگ، ۷ طاقه پارچه و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله‌های قاچاق را یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدابیر لازم را اتخاذ و در برابر قاچاقچیان و مخلان عرصه اقتصادی و مجرمین، با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کنند.

توقیف سمند و کشف ۶۰ کیلو تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از توقیف یک سواری سمند و کشف ۶۰ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “عبدالله خسروانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل خودروهای عبوری در محور سروستان-شیراز، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۶۰ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2001

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.